Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alexandru Ofrim, biroul de arhitectură Ateliero: Mi-am dorit ca gândurile mele să lase umbră pe pământ. Ne ferim de proiecte basic, vrem acele case wow

07.11.2024, 00:06 Autor: Roxana Petrescu

Alexandru Ofrim a terminat Facultatea de Arhitectură, dar după câţiva ani de ucenicie a decis să pună bazele propriului birou având convingerea că cele mai frumoase satisfacţii vin din zona de antreprenoriat.

Iar după zece ani de proiecte de design interior şi arhitectură, Alexandru Ofrim vrea să facă un pas mai departe astfel încât să le poată livra clienţilor servicii complete, de la concept la cheia viitoarei case.

„Ca angajat, nu ai mereu cele mai frumoase satisfacţii. Eu doream ca gândurile mele să lase umbră pe pământ”, spune Alexandru Ofrim, fondatorul biroului de arhitectură Ateliero, în cadrul unui nou episod al Afaceri de la Zero. A pus bazele Ateliero în 2015, alături de o parteneră, iar acum biroul are patru arhitecţi. „Prima provocare a fost să facem rost de clienţi. a trebuit să ies din zona de confort şi să particip la diferite evenimente pentru a-mi construi acea reţea necesară de contacte.”

În primii ani, cele mai multe proiecte au fost din zona de design interior, dar apoi Ateliero a făcut tranziţia către proiecte de arhitectură, obiectivul biroului fiind de a sta departe de abordările lipsite de personalitate. Primul proiect mai mare a fost o pensiune din Vama Veche, client cu care biroul este şi acum în relaţii foarte bune.

„Nu suntem adepţii reţetelor în arhitectură şi design, considerăm că fiecare proiect este unic. Nu vrem să ne copiem de la un proiect la altul, vrem o abordare customizată. Avem însă câteva elemente definitorii pe care le aplicăm, dar sunt chestiuni legate de materiale, de texturi, ne place foarte mult să folosim lemnul, betonul. Ne plac contrastul între natural şi brut, micile accente luxury sau elementele mai neconvenţionale. Avem grijă foarte mare la partea de iluminare, este partea care contează cel mai mult într-o amenajare.”

Anii de pandemie au venit cu încercări particulare, dar au adus şi ceva bun în zona de design. „Foarte mulţi oameni care nu ar fi apelat la servicii de design, acum apelează pentru că au văzut ce înseamnă să fie blocaţi într-un spaţiu care nu îi reprezintă.” Ca sfat, Alexandru spune că este foarte importantă colaborarea cu un arhitect atunci când porneşti proiectul pentru o amenajare interioară sau o casă. Apoi atenţia trebuie să se ducă spre funcţionalitatea spaţiilor şi din nou către iluminatul de calitate.
Acum, după aproape zece ani de funcţionare, una dintre provocările biroului este identificarea echipelor alături de care să poată duce un proiect de la schiţă la final. Dar tocmai aici apare şi următoarea oportunitate de business. „Vrem o scalare astfel încât să putem livra o lucrare cu totul. Iar asta va presupune fie angajări pentru noi, fie subcontractarea unor echipe. Acesta este obiectul nostru”, a mai spus Alexandru Ofrim.



Alexandru Ofrim, fondatorul biroului de arhitectură Ateliero: Nu suntem adepţii reţetelor în arhitectură şi design, considerăm că fiecare proiect este unic. Nu vrem să ne copiem de la un proiect la altul, vrem o abordare customizată. Avem însă câteva elemente definitorii pe care le aplicăm, dar sunt chestiuni legate de materiale, de texturi, ne place foarte mult să folosim lemnul, betonul. Ne plac contrastul între natural şi brut, micile accente luxury sau elementele mai neconvenţionale. Avem grijă foarte mare la partea de iluminare, este partea care contează cel mai mult într-o amenajare.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania