Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alexandru Simion Boeriu şi Radu Drăguşin, doi absolvenţi de Arte din Bucureşti, au investit 10.000 de euro într-un hub cultural de pictură şi desen şi vor să ajungă la corporatişti

12.11.2019, 00:08 Autor: Florentina Niţu

Alexandru Simion Boeriu şi Radu Drăguşin vor să ducă Isart, un hub cultural, şi pe platformele de beneficii pentru angajaţi acolo unde „se bat“ cu abonamentele de fitness sau cu cele medicale.

Alexandru Simion Boeriu şi Radu Drăguşin au fost colegi la Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza“ din Bucu­reşti, timp în care s-a legat o relaţie de prietenie între ei şi a prins viaţă o dorinţă, aceea de a avea propriul lor business în domeniul culturii.

Au urmat studii superioare la Univer­si­tatea Naţională de Arte, de design grafic (Alexandru Simion Boeriu), respectiv sculp­tură (Radu Drăguşin), iar în 2015 au făcut primele schiţe pentru businessul Isart, un hub cultural de pictură şi desen, ce a luat fiinţă în cursul acestui an.

„Ideea ne-a venit încă din liceu, pentru că amândoi am făcut Liceul Tonitza, apoi am mers la UNArte şi ne doream să facem un business în zona artistică. Am vrut să facem un hub cultural unde să ţinem cursuri de gravură, pictură, design vestimentar, predate de profesori şi absolvenţi de la Universitatea Naţională de Arte“, spune Alexandru Simion Boeriu, fondator al Isart.

Drumul de la idee la business i-a „costat“ 10.000 de euro, pentru început, dar ei spun că au în plan investiţii de două ori mai mari în viitorul apropiat.

Cei doi fondatori ai Isart povestesc că au ales să facă această afacere deoarece partea culturală, artistică, nu este suficient de prezentă în business, deşi cererea pentru ea există şi are potenţial de creştere.

Tinerii au dezvoltat pachete de cursuri atât pentru copii, cât şi pentru adulţi, una dintre ţintele lor ca potenţiali clienţi fiind corporatiştii.

„În pre­zent avem două grupe de copii şi ne dorim să facem o clasă cu mame şi copii. Totodată, urmează să intro­ducem şi cursuri de sculp­tură în programa noastră, dar e mai greu pentru copii să modeleze lut sau plastilină. Acum, ei folosesc acuarele, creioane, cărbune sau origami“, ex­plică Radu Drăguşin.

Cursanţii pot plăti per şedinţă sau îşi pot cumpăra un pachet lunar, care include o şedinţă pe săptămână şi durează două ore sau două ore şi jumătate şi un vernisaj la final. Un pachet de o lună pentru adulţi costă 400 de lei, iar pentru copii este de 260 de lei.

Practic, în timpul cursului antre­pre­no­rii, profesorii universitari, dar şi studenţii care le sunt asistenţi, le predau novicilor fie despre un curent artistic, fie despre un pictor celebru.

Hub-ul aflat în zona Pieţei Romane poa­te să găzduiască maximum 10-15 cursanţi, însă planurile fondatorilor sunt ca oda­tă ce ajung la un portofoliu mai mare de clienţi corporate să meargă la sediul lor şi să-i înveţe artă.

„Avem în plan să cumpărăm o auto­ru­lotă, un van artistic, pe care să-l echipăm cu toate cele necesare pentru un curs reuşit.“

 „Ce să facem altceva dacă nu artă? La asta ne pricepem. E o afacere nişată şi nu sunt prea multe investiţii în această zonă. Este loc de creştere şi vrem ca în viitor să fim o şcoală de artă“, spune Alexandru Simion Boeriu.

Asociatul său Radu Drăgu­şin subliniază că înce­putul acestui business a fost ane­voios, dar consideră că aface­rea va creşte dat fiind faptul că au făcut faţă provo­cării de a construi un hub cul­tu­ral de pictură de la zero.

Planurile antreprenorilor sunt de a deschide un centru cultural în alt oraş anul viitor, iar Isart să devină un brand artistic care să se dezvolte în sistem franciză.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania