Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alin Deac s-a întors din Belgia şi a creat Beer Wall Cafe la Cluj-Napoca, un local care vinde în zilele bune 300 de beri artizanale pe zi

08.02.2022, 00:07

♦ Beer Wall Cafe îşi desfăşoară astăzi activitatea aproape de centrul oraşului şi dispune de 40 de locuri în interior şi 24 pe terasă ♦ Aproape 90% din berile din mediu sunt româneşti, aduse din Bucureşti, Oradea, Buzău, Bistriţa sau Mureş şi de la mici producători din Cluj.

Alin Deac a revenit în România după ce a locuit timp de trei ani în Belgia şi a pus bazele businessului Beer Wall Cafe în Cluj-Napoca, un local cu bere artizanală. Totul a pornit din dorinţa tânărului de a consuma bere de calitate şi în România, aşa cum găsise în Belgia, iar după câţiva ani de cercetări, un curs de antreprenoriat derulat de Asociaţia Inceptus, a reuşit să obţină o finanţare de 33.000 de euro care i-a permis să îşi pună ideea în practică. În luna ianuarie a acestui an, Beer Wall Cafe a împlinit doi ani de funcţionare. Anul trecut, vânzările s-au ridicat la 162.000 de lei, cifră pe care îşi propune să o dubleze anul acesta, iar în trei ani speră să atingă primul milion de lei. 

„M-am întors pentru a îmi găsi un rost aici, la noi. Mă simţeam străin, era foarte frumos acolo, dar îmi lipsea ceva. Nu mă gândeam atunci că o să încep businessul acesta în ţară, dar întorcându-mă, căutând bere bună şi văzând că e foarte greu să găsesc, mi-a venit în minte să facem un magazin de bere la noi în ţară şi să educăm lumea. Finanţarea a venit după trei, patru ani de cercetări. M-am înscris într-un program cu finanţare europeană, am făcut un curs de antreprenoriat - era un concurs de planuri de afaceri şi la final trebuia să dovedeşti că proiectul tău este sustenabil. Nu ne-am aşteptat să ne aleagă din 400 de candidaţi. Această finanţare a fost de circa 33.000 de euro, la care am mai adăugat şi eu 5.000-6.000 de euro”, a povestit Alin Deac. Găsirea locaţiei, spune el, a fost una dintre cele mai mari provocări, întrucât obţinerea unui spaţiu mic, cochet, într-o zonă bună şi care să nu coste mult este un lucru dificil în Cluj. Beer Wall Cafe îşi desfăşoară astăzi activitatea aproape de centrul oraşului şi dispune de 40 de locuri în interior şi 24 pe terasă. Alexandra Matei

În cei doi ani de funcţionare, susţine Alin Deac, au fost foarte multe valuri atât de bucurii şi realizări, cât şi de incertitudini. Însă, businessul este astăzi mult mai puternic şi a reuşit să creeze o comunitate în care pasionaţii de bere se pot susţine reciproc. Fondatorul Beer Wall Cafe spune că berile din meniu sunt aduse din Cluj, Bucureşti, Oradea, Buzău, Bistriţa sau Mureş, iar 90% din portofoliu este acoperit de branduri locale.  „Găsim microberăriile pe social media – Facebook, Instagram – sau prin comunitate. Comunitatea consumatorilor de bere bună este încă destul de mică, dar noi ne propunem să o creştem.”

În perioada pandemiei, povesteşte antreprenorul, cafeaua a fost cea care a salvat businessul, astfel că de aici vine şi denumirea localului. Acesta îşi desfăşura activitatea într-un spaţiu mic, iar atunci când nu se putea sta în interior, date fiind restricţiile de la vremea respectivă, s-a luat hotărârea să se vândă şi cafea de specialitate.

Astfel, „ne-am scos o masă la geam”, iar aceasta a fost modul în care Beer Wall Cafe a trecut cu bine peste primul an de pandemie.

Vara lui 2021, în schimb, după ce măsurile s-au relaxat şi afacerile din HoReCa au revenit treptat la normal, a fost o perioadă foarte bună pentru business. Cea mai bună zi pentru localul cu bere artizanală a fost atunci când numărul sticlelor de bere vândute a ajuns la 300. „Ne propunem să atingem acest prag din nou”.

Portofoliul Beer Wall Cafe mai poate fi extins. Alin Deac spune că merge constant în microberării, unde are loc degustarea berilor, care ajung ulterior în local. El încurajează micii producători să dezvolte în continuare noi sortimente de bere.

În prezent, Beer Wall Cafe funcţionează cu doi angajaţi. Fondatorul este şi administratorul localului şi se ocupă de relaţia cu clienţii, de evenimente şi ţine legătura cu furnizorii.

În perioada următoare, el îşi propune să consolideze ceea ce a creat în ultimii doi ani, după care ar vrea să extindă afacerea. „În doi, trei ani, vrem să ajungem la un spaţiu mai mare, de 120 de metri pătraţi, în care să avem şi propria bucătărie, să facem food pairing cu berea. Am vrea să facem şi o mică instalaţie, unde să producem propria bere”.

Pe acest segment de piaţă, al berii artizanale, este mult loc de dezvoltare, crede el, mai ales în oraşele mari ca Timişoara, Cluj, Iaşi sau Bucureşti.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania