Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Alina Caşolţan face haine „made in Sibiu“ sub brandul Nagun Atelier, în care a investit peste 50.000 de euro

03.05.2022, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

♦ „Am început cu o maşină de cusut, o staţie de călcat şi cu câţiva metri de material. Impulsul cel mai mare a venit din partea familiei, ei m-au susţinut“.

Antreprenoarea Alina Caşolţan a dus pasiunea pentru haine la următorul nivel şi a creat propria afacere, sub brandul Nagun, un atelier deschis în Sibiu în urmă cu aproape cinci ani. După două investiţii de circa 50.000 euro în total în ultimii ani, fondatoarea Nagun vrea să diversifice gama de produse, pentru a acoperi şi cererea de la publicul masculin.

„Nagun are o poveste frumoasă, pot să spun că prin acest brand am crescut eu cumva. Impulsul cel mai mare a venit din partea familiei, ei m-au susţinut, mi-au dat încredere şi în iunie 2018 am lansat oficial brandul. Nu am terminat o şcoală în domeniu, este o pasiune pornită de ceva ani. Am început cu o maşină de cusut, o staţie de călcat şi cu câţiva metri de material“, a povestit Alina Caşolţan, fondatoarea atelierului de haine Nagun din Sibiu.

Fără experienţă în domeniul antreprenoriatului, fondatoarea Nagun şi-a dat timp un an pentru a învăţa să facă business. După această perioadă a urmat o investiţie pentru a mări atelierul şi capacitatea de producţie, iar la câteva săptămâni în noul spaţiu a început pandemia, în 2020.

„Pandemia pentru toată lumea a fost o adevărată provocare. Pentru noi a fost o perioadă din care nu am crezut că o să mai ieşim. Nu am investit nici pe cât ne-am dorit pentru că ne-a oprit startul pandemiei“, a mai spus antreprenoarea.

 După ce a trecut şi peste această perioadă, a urmat o nouă investiţie în Nagun, iar în prezent antreprenoarea spune că este din nou un moment incert, din cauza războiului de la graniţă. În total, cele două investiţii au cumulat circa 50.000 de euro.

„Am pornit de la două, trei produse, iar în cinci ani pot să spun că avem linii mari de haine pe care lucrăm, pe partea de haine de stradă, de zi. Am început să înaintăm şi spre partea de rochii de gală. Avem şi rochii făcute pe comandă, seturi mamă-fiică sau fiu. Încet, încet ajungem să acoperim şi gama de bărbaţi, câteva produse“, a mai spus Alina Caşolţan.

În total, cinci oameni lucrează la brandul Nagun, iar clienţii sunt în general femei, care ştiu ce îşi doresc şi cum să poarte stilul oversized, în care sunt realizate multe dintre produsele Nagun. Hainele sunt vândute fie în showroomul din Sibiu, fie online, pe site-ul companiei nagunatelier.com.

„Eu mi-am dorit ca tot procesul, dacă nu poate să fie în Sibiu, să fie măcar din România. Am întâmpinat dificultăţi foarte mari pe partea de materiale româneşti. Dar am reuşit să găsesc măcar un furnizor din România cu care pot lucra. Restul materialelor le aducem din Europa. Ideea cu partea de motiv tradiţional a fost de la început. Unui produs nou, cu un croi foarte proaspăt, dacă îi dai o notă de tradiţional, poate fi un lucru autentic“, a mai spus fondatoarea Nagun.

Planurile pentru anul 2022 pentru Nagun urmăresc lansarea unei noi linii de produse pentru bărbaţi. De asemenea, antreprenoarea vrea să păstreze echipa, dar şi să o crească cu noi angajaţi pentru a răspunde solicitărilor din partea clienţilor. 

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania