Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alina Grigore a preluat o tehnică de colorare a textilelor şi a pus bazele Festival Shop, un brand de haine şi accesorii pentru festivaluri, vacanţe şi concerte

10.01.2022, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ În timp, investiţiile au depăşit 25.000 de lei (5.000 de euro), iar veniturile ajung la câteva mii de euro anual.

Dorinţa de a avea un tricou co­lorat prin tehnica tie-dye, popu­la­ră în Statele Unite ale Americii, a făcut-o pe Alina Grigore, în 2016, să-şi creeze sin­­gură un astfel de obiect vestimentar. În ultimii cinci ani s-a tot perfecţionat, a descoperit diferite secrete şi tehnici de a colora materialele, iar astăzi brandul pe care l-a conceput, Festival Shop, cuprinde nu doar tricouri, ci şi accesorii, şalvari şi încălţăminte - realizată în parteneriat cu alte businessuri locale - şi chiar lenjerii de pat.

„Am un mic atelier unde vopsesc toate ar­ticolele cu care particip la festivaluri şi alte eve­nimente. Colaborez şi cu alţi mici antrepre­nori, eu vopsesc materialele necesare, care apoi sunt montate pentru a rezulta încălţămintea, fabricată de ei de la zero“, a povestit Alina Grigore la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

A dus până acum brandul Festival Shop la festivaluri mari - precum Saga, Untold şi Summer Camp -, dar şi la evenimente mai mici. În sezonul rece, mai puţin propice festivalurilor, lucrează pentru a realiza stocuri, dar şi pentru a onora comenzile venite din partea clienţilor care merg în vacanţe în ţări unde este cald şi care cumpără ţinute pe care să le poarte acolo.

„Am clienţi din toate categoriile de vârstă - de la adolescenţi până la oameni de 60 de ani, oameni care vor să iasă din tipare“, spune antreprenoarea.

Iniţial, a crezut că investiţia în business nu va fi mare, dar ulterior şi-a dat seama că trebuie să-şi comande din străinătate vopselele speciale pentru tehnica pe care o foloseşte şi că acestea sunt scumpe. În plus, a trebuit să facă stocuri de tricouri pe diferite mărimi. În timp, investiţiile au depăşit 25.000 de lei (5.000 de euro), iar veniturile ajung la câteva mii de euro anual. Un tricou pentru adulţi porneşte ca preţ de la 100 de lei, iar unul pentru copii de la 60 de lei.

„Procesul de producţie durează aproxi­mativ trei zile de la cap la coadă. Prima etapă este de scoatere a tratamentului ţesăturii din tricourile de bumbac, apoi le pregătesc de vopsire. Îmi aleg modelul pe care vreau să-l fac, prepar cantitatea de vopsea necesară, rulez tricourile în diferite forme, în funcţie de modelul pe care mi-l doresc, şi apoi torn vop­seaua peste ele.“

Pentru ediţia Untold din 2019, Alina Grigore îşi aminteşte că a pregătit câteva sute de produse, ceea ce a însemnat câteva săptămâni de muncă. Acum, ea şi-a făcut deja calendarul evenimentelor la care îşi doreşte să participe în acest an şi aşteaptă aprobările necesare din partea organizatorilor. Pentru 2022 are însă şi alte planuri.

„Anul acesta vreau să-mi lansez site-ul, pentru că acum oamenii mă pot găsi doar la evenimente şi pe site-urile de socializare. Îmi doresc să mai iau lângă mine pe cineva pasionat de culoare şi de joacă. Voi lansa produse noi şi poate reuşesc, tot anul acesta, să lansez un eveniment propriu, un mini-festival la care să aduc şi alţi mici antreprenori.“

Cu experienţă în resurse umane, Alina Grigore speră ca, la un moment dat, Festival Shop să fie suficient de mare ca business încât să i se poată dedica exclusiv. Momentan, face eforturi pentru a rezista pandemiei şi noilor condiţii de piaţă.

„În prima parte a pandemiei, a fost o problemă pentru toate afacerile mici, pentru că nu ajungeam suficient de uşor la clientul final. Acela a fost momentul în care m-am hotărât să vând online şi am aplicat la o platformă tip marketplace. În 2021 am început din nou să merg la evenimente şi a fost ca o gură de aer proaspăt“, spune Alina Grigore.

Un tricou pentru adulţi porneşte ca preţ de la 100 de lei, iar unul pentru copii de la 60 de lei.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone