Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alina Popescu a lăsat un loc de muncă la sondă şi a deschis o franciză Cereal Crunch în Ploieşti, după ce testase deja conceptul cu 5 to go. „Franciza m-a ajutat foarte mult“

05.07.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Alina Popescu vrea să meargă mai departe cu Cereal Crunch, urmând să deschidă unităţi noi în Târgovişte şi Vălenii de Munte.

Alina Popescu, de profesie inginer mecanic, a preluat, la începutul acestui an, o franciză Cereal Crunch, un concept de local specializat în cereale, deţinut de Radu Savopol şi Lucian Bădilă - fondatorii cafenelelor 5 to go - şi de Andrei Alecu. Alina Popescu avea deja o franciză 5 to go, astfel că trecerea la Cereal Crunch a fost o completare a portofoliului. Localul său se află în Ploieşti.

„Mi s-a părut foarte interesant businessul. Eram de cinci ani într-o locaţie 5 to go, trebuia să mă mut şi, în plină pandemie, în ianuarie 2021, am deschis un spaţiu care are, la comun, 5 to go şi Cereal Crunch. Este un spaţiu cu mese şi scaune, nu se serveşte cafeaua doar la pachet“, a povestit Alina Popescu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Ea a deschis prima franciză 5 to go în urmă cu şase ani şi a ajuns acum la trei astfel de cafenele în Ploieşti, cu planuri de expansiune. În ceea ce priveşte Cereal Crunch, ea vrea să meargă mai departe şi cu acest concept, urmând să deschidă unităţi noi în Târgovişte şi Vălenii de Munte.

„Targetul nostru pentru Cereal Crunch îl reprezintă copiii, spre deosebire de 5 to go, unde ţinta sunt adulţii. Cereal Crunch este un bar cu şi despre cereale, unde avem peste 100 de sortimente aduse din America. Avem lapte pe care îl putem colora cu colorant natural. Nu vindem cutiile, ci doar porţia - mică, medie sau mare.“

O porţie de dimensiuni mici costă 15 lei, una medie - 17 lei, iar una mare - 19 lei. Pentru toppinguri şi pentru laptele bio sau vegetal, se adaugă costuri suplimentare.

„Investiţia iniţială a fost de circa 30.000 de euro, pentru că a trebuit să coman­dăm toate sortimentele de cereale. În prima lună, am avut încasări de circa 40.000 de lei (8.300 de euro - n. red.), ceea ce a fost surprinzător pentru mine. Urmă­toarea lună am fost închişi, am avut o scă­dere, iar acum, pentru că a venit vara şi copiii au luat vacanţă, începem să ne re­ve­nim. Lunar, avem venituri de aproxi­mativ 45.000 de lei“, mai spune Alina Popescu.

Ea a pornit cu câte un angajat pe partea de cafea şi pe cea de cereale, însă acum are pentru ambele spaţii un singur angajat, căruia i se mai adaugă o persoană part-time în weekend, când este mai aglomerat.

„Pe mine franciza m-a ajutat foarte mult, având în vedere că eu, la bază, sunt inginer mecanic, iar acum şase ani am venit de la sondă, nu ştiam absolut nimic despre business. Nu aş face un business pe cont propriu, mi-e foarte bine aşa, primesc un sprijin foarte mare din partea celor care deţin franciza. Recomand acest sistem tuturor celor care nu ştiu să facă business, dar vor să pornească o afacere.“

Alina Popescu este absolventă de inginerie mecanică şi a lucrat la sondă înainte de a alege drumul antrepre­noriatului. Astăzi, spune ea, nimeni nu-şi poate imagina că a făcut şi altceva în afară de business.

„Simt că ce fac acum mă reprezintă foarte bine şi nu aş mai putea să fiu angajat vreodată“, mărturiseşte Alina Popescu.

Conceptul Cereal Crunch a fost adus pe piaţa locală în 2018 de câţiva antreprenori şi preluat ulterior de Radu Savopol şi alţi doi parteneri. Radu Savopol şi Lucian Bădilă sunt cunoscuţi în special pentru că au dezvoltat reţeaua de cafenele 5 to go, pariind pe extinderea în sistem de franciză, iar al treilea partener - Andrei Alecu - este proprietarul cafenelei Utopia Coffee şi fiul lui Marian Alecu, cel care a condus operaţiunile locale ale McDonald’s.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania