Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alina Rachieru a creat brandul de cămăşi Pineberry, desenat şi produs în România, la Olteniţa, iar pentru 2020 ambiţia familiei este să extindă producţia sub brand propriu

18.01.2020, 18:32 Autor: Florentina Niţu

„În 2019 am vândut 6.000 de cămăşi şi 1.000 de rochii tip cămaşă“ ♦ Cifra de afaceri a brandului Pineberry a ajuns la 165.000 de euro, iar în 2020 este aşteptat un avans de 10-15%.

Alina Rachieru, fostă cor­po­ratistă în dome­niul bancar, a creat bran­dul de cămăşi Pineberry pornind de la dress-code-ul specific sistemului bancar, care recomandă cămaşa şi pentru femei şi pentru bărbaţi, iar anul trecut a reuşit să deschidă primul magazin fizic într-un mall din Bucureşti şi să ajungă la 6.000 de cămăşi vândute prin magazinul online şi prin cel din mall.

„Povestea Pineberry a început în 2010, când eu intrasem în concediu de creştere a copilului. Soţul meu făcea parte din afacerea de familie înfiinţată de socrul meu, o fabrică de cămăşi (în Olteniţa  - n. red.), iar înainte să intru în concediu, eu mergeam pe la fabrică să-mi fac cămăşi pentru jobul de la bancă. Colegele mele apreciau foarte mult cămăşile, mai ales că în acea perioadă nu prea erau cămăşi de damă pe piaţă. Producţia fabricii pleca la export, pentru clienţi internaţionali, iar la un moment dat a rămas un spaţiu liber în care puteam să lucrez, iar soţul meu a zis să fac o colecţie de cămăşi pentru colegii de la muncă. Am făcut vreo 70 de cămăşi, iar în două săptămâni s-au epuizat“, îşi aminteşte Alina Rachieru în­ceputurile propriului busi­ness, care a pornit ca un hobby.

Nu avea un plan de busi­ness, nu s-a gândit că o să fie ceva serios, iar în 2012, după finalizarea concediului, a hotărât să se întoarcă la jobul pe care-l avea, însă în paralel s-a ocupat şi de producţia de cămăşi. După câteva luni  a renunţat la serviciul din do­me­niul bancar şi s-a dedicat 100% businessului şi a dezvoltat brandul Pineberry, un proiect de branding în care a avut alături o prietenă care lucra în Londra.

Alina Rachieru îşi aminteşte că atunci când a demarat producţia era o cerere foarte mare pe piaţa românească pentru cămăşi, cerere care s-a menţinut până în prezent. „În ultimii doi ani oamenii au început să cumpere din ce în ce mai mult produse româneşti.“

„Sub brandul Pineberry am vândut în 2019 circa 6.000 de cămăşi şi 1.000 de rochii tip cămaşă, online şi în magazinul fizic, deschis anul trecut în aprilie într-unul din mallurile din Bucureşti. De la cămaşă am început să derivăm şi am făcut şi rochia de tip cămaşă, dar şi fuste. A fost o decizie bună să deschi­dem un magazin fizic şi necesară pentru orice brand care a început online. Vrem să mai deschidem un magazin în provincie, căci în ultimii doi ani a crescut numărul clienţilor din provincie, cei mai mulţi fiind din Cluj, apoi Braşov“, spune Alina Rachieru, fonda­toarea brandului Pineberry.

Cămăşile pot fi testate de potenţialii clienţi acasă sau la birou. Compania produce şi cămăşi pentru clienţi din zona corporate precum hoteluri, firme de curierat sau firme de vânzări şi vrea să mărească şi în această zonă numărul de contracte.

Preţul unei cămăşi în colecţia nouă colecţia este de 140 de lei şi ajunge în perioada reducerilor la 70 de lei.

Printre planurile familiei Rachieru se numără şi extinderea peste graniţe, cu brandul propriu, unul dintre primi paşi făcuţi fiind prezenţa într-un magazin online în Marea Britanie, deschis de un român stabilit acolo.

Totuşi, antreprenoarea recunoaşte că fabrica din Olteniţa, unde în continuare producţia în sistem lohn şi semi-lohn este majoritară, se confruntă cu deficit de personal, de la 120 de angajaţi anul trecut în fabrică, în prezent mai fiind doar 100, iar 80% din forţa de muncă lucrează acolo încă de la începutul businessului. Totodată, creşterea salariului minim a dus la creşterea costurilor de producţie, care au rigidizat relaţiile cu clienţii externi ai companiei. În tot acest context, existenţa unui brand propriu şi creşterea lui devin o prioritate pentru familia Rachieru.

Fabrica din Olteniţa şi-a început activitatea în 1994 şi lucrează în mare parte pentru piaţa internaţională, producând cămăşi pentru branduri de lux, iar sub brandul propriu, Pineberry, producţia acoperă 10-15% din total. Alina Rachierulspune însă că în următorii ani îşi propun să extindă brandul propriu. Capacitatea fabricii este de 800 de cămăşi pe zi.

 „În 2019 cifra de afaceri doar pentru Pineberry a fost de 165.000 de euro şi sperăm să avem o creştere de 10-15% în 2020“.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania