Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alina şi Paul Augustin realizează măsuţe personalizate din lemn la Cluj-Napoca şi discută parteneriate pentru export în Europa

02.10.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

„În cea mai bună lună am vândut vreo 50-60 de măsuţe. Acum, vânzările sunt într-un trend ascendent.“

Alina şi Paul Augustin, o fa­mi­lie din Cluj-Napoca, a pornit un business în producţia de mo­bilier din lemn pentru co­pii în 2019 din nevoia de a-i ofe­ri copilului lor, de numai un an şi jumătate pe atunci, o masă personalizată cu diverse lu­cruri imprimate. Acum, pot realiza un număr neli­mitat de produse, în urma colaborării cu o fa­brică de mobilă, şi ţintesc contracte B2B în Ro­mânia şi parteneriate pentru exportul în Europa.

„Povestea a început în momentul în care a apărut necesitatea să achiziţionăm o mă­su­ţă pentru copilaşul nostru Cezar, care avea un an şi jumătate. Ne-am dorit să facem un pro­dus personalizat, care poate fi şi un cadou deo­sebit. În momentul acela am făcut o mă­suţă la părinţii mei în Maramureş, care aveau un atelier de tâmplărie“, îşi aminteşte Alina Augustin începuturile businessului ce-i poartă numele.

Ea susţine că făcuseră câteva produse, creaseră site-ul, însă nu aveau încă un nume pentru brand. „Căutam ceva uşor de reţinut. Soţul meu a zis într-o zi să pu­nem Alyna, am căutat pe inter­net, iar domeniul şi so­cial media erau li­bere, astfel am ales numele“.

Din atelierul din Maramureş a ieşit prototipul produsului de astăzi, care a suferit multe modificări de-a lungul timpului, pentru că „Cezar ne-a ajutat să ne dăm seama ce să îmbunătăţim şi ne-a dat OK-ul“.

„Luni de zile am tot făcut modificări, să ne placă şi să îndeplinească standardele de siguranţă. (...) La început am cumpărat doar ma­terii prime şi ne-am folosit de tehnologia pe care o aveam şi de cunoştinţele de care dis­puneam. Ulterior am hotărât să dăm mai de­parte unui partener mare partea de pro­ducţia brută, să eficientizăm munca şi să avem posibilitatea să scalăm numărul de bu­căţi pe care putem să le producem. În orice mo­ment, dacă încheiem un parteneriat cu un re­tailer, avem posibilitatea să facem acest lucru“.

Alina Augustin este de profesie econo­mist şi a lucrat în domeniul bancar, dar şi în pro­iecte cu fonduri europene şi acum se ocu­pă în mica afacere de la munca de secretar la cea de contabil.

De altfel, soţii Augustin mai au o persoană angajată care se ocupă de personalizare şi ambalare. „În cea mai bună lună am vândut vreo 50-60 de seturi.“

În prezent, compania vinde produsele în România prin in­termediul site-ului, dar şi în Eu­ro­pa prin intermediul Alyna.eu. Compania livrează şi în Uniunea Europeană, în state unde sunt comunităţi de români. „Setul de măsuţă cu un scaun costă 496 de lei, iar setul cu două scaune 649 de lei.“

Înainte de pandemie brandul Alyna a participat la cel mai mare târg de jucării de la Nurenberg, unde au întâlnit cei mai mari jucători din domeniu şi sunt în discuţii cu diverşi retaileri pentru a vinde pro­dusele la export, inclusiv în şcoli şi centre educaţionale din Ger­mania. „În pandemie discuţiile s-au oprit, dar le-am reluat acum.“

„Acum, vânzările sunt într-un trend ascendent. Anul trecut cifra de afaceri nu a fost foarte mare şi nici nu ne-am orientat spre asta, ci am urmărit să creştem, să dăm clientului un produs premium, personalizat. În 2019 am avut o cifră de afaceri de 25.000 de euro. Am observat că în starea de urgenţă au crescut mult comezile“, a afirmat Alina Augustin.

Ea adaugă că acum mizează pe comerţul online, ţin legătura cu posibili clienţi de la târgul din Germania şi îşi doresc să se extindă pe piaţa externă, dar şi să facă contracte B2B în România. „Avem avantajul noi ca români că ştim să lucrăm în condiţii dure şi avem rezistenţă. Afacerea se aseamănă cu meseria de părinte: eşti stresat, nu-ţi ajunge timpul şi ai foarte mult de muncă.“

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania