• Leu / EUR4.9297
  • Leu / GBP5.7419
  • Leu / USD4.6851
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ana Maria Bumbu a pornit Smoosh, un mic brand de haine sustenabile din Timişoara, iar în doar câteva luni a reuşit să îşi listeze produsele în două magazine din Bucureşti

27.09.2022, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Povestea Smoosh a început din 2021, când Ana Maria Bumbu a terminat studiile, iar tema lucrării de licenţă a fost în zona sustenabilităţii vestimentare, ceea ce a încurajat-o să îşi deschidă propriul business.

Ana Maria Bumbu a pornit Bumbu, un mic producător de haine sustenabile din Timişoara, iar de la deschiderea businessului din decembrie 2021 şi până în prezent antreprenoarea a reuşit listarea produselor în două magazine fizice din Bucureşti, însă planurile de dezvoltarea vizează prezenţa în mai multe magazine fizice şi online.

Povestea Smoosh a început în 2021, când Ana Maria Bumbu a finalizat studiile, iar tema lucrării de licenţă a fost în zona sustenabilităţii vestimentare, ceea ce a determinat-o să continue în această direcţie.

„Am hotărât să continui în acest domeniu pentru că asta am studiat şi mi-a plăcut foarte mult, în lucrarea mea de licenţă am abordat subiectul sustenabilităţii, de acolo a început proiectul Smoosh. Lucrarea de licenţă nu m-a determinat să aleg calea antreprenoriatului,  nici acum nu mă simt pregătită sau foarte ştiutoare în acest domeniu, dar m-a făcut să iubesc ceea ce fac şi să îmi doresc să continui“, spune Ana Maria Bumbu.

Businessul a fost început în luna decembrie a anului trecut, însă primele vân­zări au fost înregistrate abia în luna aprilie a acestui an. De atunci şi până în prezent, veniturile au ajuns la circa 30.000 lei.

Smoosh reprezintă o reacţie la industria modei care promovează fast-fashion-ul, venind cu produse realizate din materiale naturale cu un design minimalist, care trec testul timpului.

„Lucrurile au început să meargă destul de bine, sunt mulţumită având în vedere că este primul an. Am primit foarte multe aprecieri de la oameni, apreciază designul simplu, însă sunt mulţi care apreciază conceptul de sustenabilitate şi ceea ce încerc eu să transmit prin acest brand“, spune ea.

Produsele sunt realizate din materiale naturale, în special in, iar antreprenoarea spune că materia primă o achiziţionează de la furnizori locali, însă este produsă în afara ţării. „Am încercat şi încă încerc să caut un producător local, ce am găsit până  acum nu îndeplineşte toate cerinţele pe care le am.“

Businessul a fost început în luna decembrie a anului trecut, însă primele vânzări au fost înregistrate abia în luna aprilie a acestui an. De atunci şi până în prezent, veniturile au ajuns la circa 30.000 lei.

În prezent, portofoliul Smoosh este format din 20 de produse, dar pentru sezonul de iarnă, Ana Maria Bumbu pregăteşte lansarea unei colecţii de zece produse, care vor fi realizate şi din alte materiale naturale decât inul.

Businessul a început în mediul online, însă în doar câteva luni antreprenoarea  a reuşit să îşi listeze produsele în două magazine fizice din Bucureşti, însă planurile de dezvoltare vizează prezenţa în cât mai multe magazine fizice şi online.

„Sper ca în viitorul apropiat să reuşesc să listez produsele în mai multe magazine, dar îmi doresc foarte mult să cresc vânzările şi pe propriul site. Momentan nu trimit produsele în afara ţării, dar mă gândesc la acest lucru, cred că ar fi un pas înainte“, explică ea.

Un alt plan de dezvoltare este deschiderea unui atelier special destinat producţiei, momentan producţia fiind realizată în micul atelier din casa antreprenoarei.

Investiţia iniţială în acest business s-a ridicat la 8.000 lei, însă pe parcurs încasările au fost reinvestite în micul business. 

Pentru perioada următoare, Ana Maria Bumbu îşi doreşte să se ocupe mai mult de promovarea în zona online pentru a creşte vizibilitatea propriului site.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone