Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ana Maria German a pornit cu 3.000 de metri pătraţi de lavandă în judeţul Mureş şi acum îşi trimite produsele în toată ţara

02.05.2021, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Antreprenoarea a deschis businessul cu lavandă în 2014, moment în care a luat decizia de a planta pe o suprafaţă de 30 de ari (3000 mp) de lavandă, iar în prezent are în portofoliu 15 produse cu lavandă, ciocolată, dar şi de îngrijire personală.

Ana Maria German a investit 1.000 într-o cultură de lavandă din judeţul Mureş şi acum îşi trimit produsele sub marca Lavandă din Dumbravă în toată ţara. Antreprenoarea are în prezent o gamă de 15 produse cu lavandă, multe dintre ele fiind de îngrijire personală, dar în portofoliul său are şi ciocolată cu ulei esenţial de lavandă.

„În urmă cu opt ani am avut un accident care m-a lăsat mobilizată într-un scaun rulant, făceam recuperare în Franţa pe vremea aceea, unde m-am îndrăgostit de lanurile imense de lavandă. La Cluj aveam o cunoştinţă care cultiva lavandă, aveam un buget de 1.000 de euro, mi-a dat butaşii, m-a învăţat cum să îi plantez şi acolo a început totul“, spune Ana Maria German.

Antreprenoarea povesteşte cum părinţii ei erau destul de sceptici la început, ei fiind cei care se ocupă în prezent de îngrijitul culturii de lavandă. Primele produse vândute sub brandul Lavandă din Dumbravă au fost săculeţi cu lavandă, însă în prezent portofoliul de produse numără 15 produse de îngrijire personală, dar şi ciocolată.

„Am început de la banalii săculeţi de lavandă şi am ajuns undeva la 15 produse astăzi, iar printre ele se numără şi ciocolata belgiană cu ulei esenţial de lavandă la care lucrez în colaborare cu un preot din Cluj, el face ciocolată artizanală şi printre sortimentele pe care le face a introdus şi lavandă, iar eu mă ocup să o promovez pe cea cu lavandă“, adaugă Ana Maria German.

Ea precizează faptul că cei care au cumpărat ciocolata cu lavandă au fost plăcut surprinşi de produs. În prezent, sub brandul Lavandă din Dumbravă există două tipuri de produse alimentare şi anume ciocolata cu ulei esenţial, care are un preţ de 20 de lei, şi o cutie cu 16 praline artizanale cu lavandă, care costă 100 lei.

În ceea ce priveşte lansarea unor noi produse cu lavandă, Ana Maria German spune că urmează să scoată încă trei produse sub brandul Lavandă din Dumbravă.

„Zilele trecute am scos un produs nou, e vorba de un unguent reparator din gălbenele cu ulei esenţial din lavandă, eu sunt genul care nu stagnează prea mult, deci trebuie să mă reinventez şi am ajuns într-un timp destul de scurt să am atâtea produse cu şi din lavandă, nu mă opresc aici“.

Pordusele Lavandă din Dumbravă sunt trimise în toată ţară, însă desi a avut cereri pentru a trimite în afara ţării, Ana Maria German spune că anul trecut nu a putut trimite comenzi în afara ţării existând probleme cu transportul din cauza pandemiei şi a restricţiilor impuse de către autorităţile mai multor state.

Produsele Lavandă din Dumbravă sunt vândute prin paginile de pe reţelele de socializare, mai exact Facebook şi Instagram, iar pe viitor antreprenoarea spune că nu doreşte să îşi deschidă un site dedicat, pentru că astfel relaţia pe care ea a creat-o cu clientul s-ar schimba.

„Ne-am gândit la un magazin cu numele Lavandă din Dumbravă, dar din cauza birocraţiei încă nu mă grăbesc, mai ales că lucrez la nivel mic, dar am propuneri spre colaborări cu două dintre lanţurile de hipermarketuri din România, dar să se mai liniştească lucrurile cu pandemie şi să vedem ce o fi“, spune Ana Maria German.

Pandemia a avut un impact negativ asupra businessului, multe dintre produsele Lavandă din Dumbravă fiind vândute la târguri şi diverse festivaluri. În această perioadă, numărul comenzilor este mai mic faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Ana Maria German spune că nu are în plan extinderea suprafeţei cultivate, dar dacă pe viitor va fi necesar nu va exclude acest lucru.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania