Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ana Ţigău şi-a descoperit acum cinci ani pasiunea pentru cofetărie, iar în 2018 a deschis în Ploieşti un laborator cu care a ajuns la afaceri de 100.000 euro

26.10.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Eugen Nan, asociat: Anul trecut aveam trei-patru evenimente pe weekend, cu o medie de 150 de persoane per eveniment. Anul acesta am avut zece evenimente tot anul, cu media la 40-50 de persoane.

Un botez la care s-a îndrăgostit de prăjiturile din candy bar a fost, pentru Ana Ţigău, de­cli­cul care a stat la baza des­co­peririi pasiunii pentru co­fe­tărie. Doi ani şi jumătate după acel mo­ment a petrecut noapte de noapte în bucă­tărie pen­tru a-şi perfecţiona abilităţile, în timpul zilei lucrând în domeniul bancar. Apoi a decis să renunţe la tot ce făcuse până atunci – joburi în banking, în marketing, în tele­comunicaţii, chiar şi un post de edu­ca­toare – pentru a-şi îndeplini visul, astfel că a deschis, în Ploieşti, laboratorul Simply de­li­cious by Anna, împreună cu partenerul ei Eugen Nan.

„Niciodată nu-mi plăcuse să stau în bucătărie. Dar acum cinci ani am fost la un botez unde am văzut nişte turte dulci şi biscuiţi şi toată noaptea am stat cu ochii doar pe ele. A doua zi i-am spus unei prietene care urma să aibă botezul să mă lase să-i fac şi ei aşa ceva“, a povestit Ana Ţigău la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Ea spune că în cei doi ani şi jumătate în care a făcut prăjituri în propria bucătărie a vă­zut sute de răsărituri. Curând s-a ivit oportu­ni­ta­tea de a accesa fonduri prin programul StartUp Nation, în 2017, şi a aplicat, obţinând aproxi­ma­tiv 40.000 de euro. De atunci până acum s-au mai adăugat circa 20.000 de euro din surse per­sonale, alături de ustensilele de acasă, eva­luate la alte 10.000 de euro, dar şi un credit de la Banca Transilvania, tot de 10.000 de euro.

„Eu sunt ad­mi­nistratorul fir­mei, foto­gra­ful de serviciu, lucrător comer­cial în faţă, la vitrină, în weekend. Până acum două luni, lucram şi eu în corporaţie“, spune Eugen Nan, partenerul de viaţă şi asociatul Anei Ţigău.

Alături de ea, în laborator mai lucrează cinci fete şi împreună au dus businessul Simply delicious by Anna la afaceri de 100.000 de euro în 2019. Formarea echipei a fost cea mai mare provocare până acum. Dar nici pandemia nu a trecut neobservată, Eugen Nan spunând că acum vânzările sunt la 60% faţă de tot anul 2019 şi că, mai mult ca sigur, nu vor atinge cifra de afaceri de anul trecut.

„Anul trecut aveam trei-patru evenimente pe weekend, cu o medie de 150 de persoane per eveniment. Anul acesta am avut zece evenimente tot anul, cu media la 40-50 de persoane. Circa 60% din încasări veneau din evenimente, iar media era de 1.500 de lei pentru un eveniment pentru care făceam tort şi candy bar.“

Au crescut însă vânzările din vitrină, unde se găsesc, în general, variante în miniatură ale torturilor pe care Ana şi angajatele ei le fac pentru evenimente, dar şi alte sortimente. O prăjitură costă, în medie, 12 lei.

„Visul meu este să ne mutăm într-un alt spaţiu şi să avem la un loc cafenea şi cofetărie. Dacă nu ar fi fost pandemia, probabil până acum reuşeam să facem asta“, spune Ana Ţigău.

Deşi şi-a descoperit pasiunea abia acum cinci ani, Ana a intrat pentru prima dată în contact cu domeniul cofetăriei în copilăriei, tatăl ei fiind patiser-cofetar. De când a început să facă chiar ea prăjituri, estimează că a adunat mai bine de 10.000 de ore de implementat reţete.

Eugen Nan are experienţă ca trainer şi specialist în eLarning în două companii mari prezente în România, însă de două luni se dedică în totalitate afacerii cu prăjituri. Lor le mai este alături un asociat, cu experienţă ca team leader şi project manager în telecom.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În vitrină se găsesc variante în miniatură ale torturilor pe care Ana şi angajatele ei le fac pentru evenimente, dar şi alte sortimente. O prăjitură costă, în medie, 12 lei.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania