• Leu / EUR4.9459
  • Leu / GBP5.7464
  • Leu / USD4.6730
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Anca Bosun s-a întors din Bucureşti în Craiova şi a deschis un business prin care produce încălţăminte sub brandul Unudoitrei după o investiţie de doar 1.000 de euro

27.05.2022, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ Produsele Unudoitrei se găsesc în magazinul sub acelaşi brand din Craiova, dar sunt listate şi într-un magazin din Sibiu. Totodată, businessul are şi prezenţă online, cu propriul site, acolo unde clienţii îşi pot comanda produsele Unudoitrei. 

Anca Bosun o antreprenoare din Craiova, s-a întors din Bucureşti în oraşul natal pentru a porni un business de producţie de pantofi. Ideea businessului a venit în urmă cu cinci ani, când Anca Bosun a urmat un curs de design pantofi şi a decis că acesta este drumul pe care vrea să meargă.

„Nu pot spune că acesta a fost visul meu de când eram mică, dar am avut o pasiune pentru pantofi, mereu am spus că mama mi-a influenţat acest lucru, îmi amintesc că mergeam săptămânal la un magazin de pantofi din centrul Craiovei, dar am ales domeniul acesta pentru a o completa pe sora mea mai mare, ea făcând haine de şapte ani”, spune Anca Bosun. Cursul de design de pantofi l-a urmat la Bucureşti, însă a realizat ce înseamnă cu adevărat producţia de pantofi abia când a pregătit colecţia pentru examen, cu toate acestea, ea spune că nu se compară cu munca depusă la debutul businessului.  „Acum cinci ani am urmat cursul în Bucureşti, apoi m-am întors în Craiova şi am încercat să fac pantofi, dar am decis ulterior să plec la Bucureşti, unde am lucrat la o firmă producătoare de pantofi, ca să acumulez experienţă, dar mi-a făcut o mare plăcere”, povesteşte ea.  Odată cu debutul pandemiei, firma la care lucra Anca Bosun a oprit pentru o lună producţia, iar ea a hotărât să se întoarcă în Craiova. Cu mult timp la dispoziţie şi fără o ocupaţie, Anca Bosun a început să facă pantofi, şi-a achiziţionat materialele necesare, iar în vara anului 2020 a pornit Unudoitrei.  Investiţia iniţială pentru producţia a câtorva perechi de încălţăminte a fost de doar 1.000 de euro. 

„Avem în prezent circa 40-50 de produse, noi lucrăm pe colecţii, iar într-o colecţie merg cam 10-12 modele, lansăm colecţiile de două ori pe an. Noi funcţionăm foarte mult pe bază de comandă, în funcţie de culorile sau mărimile pe care şi le doresc clienţii”, explică ea.  Produsele Unudoitrei se găsesc în magazinul sub acelaşi brand din Craiova, dar sunt listate şi într-un magazin din Sibiu. Totodată, pantofii creaţi de Anca Bosun pot fi comandaţi şi de pe site-ul businessului. Antreprenoarea spune că în perioada următoare produsele vor fi listate şi pe o platformă de tip marketplace. Vânzările din această perioadă merg bine, spune ea. „Se vede o creştere a comenzilor, nu pot spune nici că la început, în vara anului 2020, nu a fost bine, dar acum este mult mai bine faţă de acea perioadă. Poate că atunci era vorba că modelele erau diferite şi lumea era curioasă, dar acum sunt puţini cei curioşi, vin pentru că îşi doresc să cumpere de la noi. Clienţii se întorc şi vin şi cu alţi oameni, cred că aceasta este cea mai bună reclamă.”

Planurile de viitor ale antreprenoarei vizează extinderea businessului în afara graniţelor, o idee la care se gândeşte de ceva vreme.

„Vreau să mergem la târguri, dar am vrut să văd cum vor fi lucrurile în această perioadă, ţinând cont de contextul actual.”

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone