Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Anda Constantin creează bijuterii sub brandul Brăţara Succesului şi vrea să îşi deschidă propriul magazin în mall

02.02.2023, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

„Am ajuns la 230.000 de lei cifră de afaceri, a fost în creştere, la mine afacerea a mers pas cu pas, totul este destul de organic, creştem de la an la an, ceea ce e important.“

După experienţa ca angajat, dar şi ca antreprenor, Anda Constantin a decis în 2012 să pornească un nou brand – Brăţara Succesului. Iniţial a produs doar brăţări, însă în urma cererii a crescut portofoliul şi spre alte bijuterii. În 2022, businessul a ajuns la 230.000 de lei cifră de afaceri, iar fondatoarea vrea să crească şi să deschidă chiar un magazin propriu în mall.

„Povestea Brăţării Succesului a pornit în urmă cu 12 ani. La început făceam doar brăţări. Numele îmbină două pasiuni pe care eu le am – psihologia şi bijuteriile. Am pornit cu ideea să fie o brăţară care să te ajute să evoluezi, să îţi pui un scop pentru brăţara respectivă, iar când nu mai poţi, brăţara să îţi aducă aminte ce ţi-ai propus pentru că o vezi tot timpul”, a povestit Anda Constantin.

În 2016 a început să dezvolte portofoliul de produse, începând să facă bijuterii din argint, toate schimbările din business venind în urma cererii primite de la clienţi. În plus, antreprenoarea mai spune că joburile pe care le-a avut înainte de a deschide businessul au ajutat-o să construiască afacerea, pentru că a învăţat cum să se organizeze, dar şi aspecte juridice, de exemplu. În plus, ea are pregătire de psiholog, ceea ce o ajută în relaţia cu clienţii. 

„Bijuteriile pe care eu le fac trebuie să spună ceva despre client şi interiorul său. Afacerea s-a dezvoltat organic, mers la târguri, din recomandări. În prezent pot personaliza toate bijuteriile pe care le realizez. Lucrez cu stocuri prin colaborări pentru că atelierul meu nu poate produce stocuri foarte mari. Toată afacerea este creativitate, este multă pasiune”, a mai spus Anda Constantin.

Pentru a fi aproape de clienţi, antreprenoarea participă la târguri, cele mai aglomerate perioade fiind cele de Crăciun şi de Mărţişor. Clienţii pot găsi produsele în aceste două perioade în AFI Cotroceni, dar şi pe site-ul bratarasuccesului.ro, dezvoltat pentru vânzări online.

„Vreau să ajung să fac stocuri, pentru care am nevoie de aparate mult mai performante care să poată face multe lucruri în acelaşi timp. Procesul este foarte tehnologizat, să nu stau să pierd mult timp. Bijuteriile pe care le fac nu sunt scumpe, motiv pentru care oamenii şi le pot permite tot timpul. Cerceii şi brăţările sunt şi la 65 de lei, colierele cu perle sunt puţin mai scumpe, 190-250 de lei, în funcţie de materialele pe care le folosesc”, a mai spus Anda Constantin.

În plus de comenzile de la clienţii individuali, antreprenoarea a dezvoltat şi colaborări corporate, cu agenţii, companii farmaceutice.

„Din 2021 am un mic showroom unde am atelierul. Am de gând să deschid un magazin într-un mall, însă momentan afacerea mea nu este atât de dezvoltată încât să îmi permit costurile. Dar este în plan. Anul acesta mi-am propus să stau mai mult în atelier, să creez mai mult, să fac bijuteriile din creativitate”, a mai spus fondatoarea Brăţării Succesului.

Ea crede că în antreprenoriat trebuie să ai răbdare, să iei lucrurile treptat, iar paşii mici sunt cei care duc un business mai departe.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania