Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Anda Onescu a creat brandul de haine I See Stars în care a investit 15.000 de euro şi vrea să-l ducă în mai multe magazine din ţară

27.02.2020, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

I See Stars a pornit din pasiune, e un trend ca femeile să poarte haine făcute în România, dar mai are loc de creştere.

Anda Onescu a renunţat la jobul din domeniul cercetării de piaţă pentru a deschide propriul business în 2018 - brandul de haine I See Stars Clothing, unde poate să îşi exprime creativi­ta­tea. Investiţia iniţială în primul an de business a fost de 15.000 de euro, iar brandul de haine este deja prezent în două magazine din Bu­cureşti şi Constanţa, urmând ca anul acesta să intre în cel puţin două unităţi din ţară.

„A pornit din pasiune, am făcut nişte cursuri şi de acolo s-a creat o nevoie de expri­mare. Aşa am ajuns să creez I See Stars, să fac haine şi să realizez un brand care să transmită un mesaj şi să creeze o stare de spirit. I see stars e filosofia mea de viaţă ca nume, o alegere de a visa mai mult şi de a te uita către cer ca o autocunoaştere. Mi-am dorit să fie un brand prietenos“, a povestit Anda Onescu.

Anda Onescu nu avea experienţă nici în antreprenoriat, nici în industria modei, însă a externalizat producţia încă de la început către ateliere din Bucureşti, lucru care i-a permis să înveţe ce înseamnă producţia de haine.

„Colaborez cu un ate­lier, exter­nalizez pro­duc­ţia, eu fac partea de design şi pe cea de tipare, producţia propriu zisă se face într-un atelier mic din Bucureşti în care eu stau zilnic şi gestio­nez. Este al patrulea atelier cu care am colaborat şi unde mi-am găsit locul.“

Înainte de I See Stars, an­tre­prenoarea a lucrat în cer­cetare de piaţă, client service şi vânzări în domeniul FMCG – bunurile de larg consum.

Materialele pentru haine vin din depozite în Bucureşti, însă sunt aduse din străinătate. Fondatoarea I See Stars spune că lucrează cu stocuri doar când se pregăteşte să ducă brandul la târguri de profil. În rest, se bazează pe comenzi. Clientele află de brandul românesc de haine prin intermediul platfor­melor de social media, al site-ului propriu iseestars.ro şi în cele două magazine în care este prezent – Dacia 24 din Bucureşti şi Alinette din Constanţa.

„Până la finalul anului vom avea încă două-trei platforme de vânzare, magazine fizice în alte oraşe“, a precizat Anda Onescu.

Ea a mai menţionat că în 2019 brandul a reuşit să se susţină singur, iar cifra de afaceri a ajuns la 42.000 de euro. Pentru anul acesta, fondatoarea brandului vrea să dubleze acest rezultat.

„Producţia de haine este un domeniu destul de provocator pentru că se găseşte foarte greu forţa de muncă, sunt puţini oameni“, a mai spus Anda Onescu.

Clientele care aleg I See Stars sunt femei de peste 30 de ani, mature profesional şi personal, care sunt familiarizate cu designul românesc şi vor să achiziţioneze piese vestimentare mai diferite.

„E un trend ca femeile să poarte haine făcute în România, dar mai are loc de creştere. I See Stars e un stil care se duce către office, un stil mai structural, e puţin îndrăzneţ, am semnătura brandului de umeri desfăcuţi, volum, tăieturi atipice, lungimi. La început m-am izbit de reticenţa de a păşi către ceva nou sau îndrăzneţ, mă bucur de fiecare dată când reuşesc să le conving să probeze“, a mai spus Anda Onescu.

Pentru 2020 planul antreprenoarei este să ajungă în mai multe magazine la nivelul ţării, dar şi în pieţe adiacente din domeniul modei.

O rochie I See Stars ajunge la 320 de lei, iar o cămaşă costă în jur de 250 de lei, potrivit site-ului propriu.

Anda Onescu spune că au trecut rapid cei doi ani de business, a întâmpinat obstacole, dar a riscat şi a învăţtat să dezvolte lucrurile şi să se exprime creativ. Crede că unui antreprenor la început îi este necesar curajul.

„Cel mai important este curajul, eu am început neştiind foarte multe lucruri despre modă. Neavând experienţă de business, aveam nişte cursuri, dar nu aveam cunoştinţe pe partea de vânzare, de furnizori, de ateliere. Sfatul e să ai curaj şi să te adaptezi, să nu renunţi pentru cădupă un hop vine şi o perioadă mai bună“, a încheiat Anda Onescu.

Industria textilă românească a fost marcată în ultimii ani de închiderea unor fabrici, pe fondul lipsei forţei de muncă, dar şi a creşterii salariilor din domeniu. Cifra de afaceri totală realizată de companiile din producţia de haine este de peste 10 mld. lei anual.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania