• Leu / EUR4.7216
  • Leu / GBP5.2121
  • Leu / USD4.2706
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Andra Dascălu, o antreprenoare din Cluj, s-a întors în România şi a pariat 50.000 de euro pe o clinică de micropigmentare a scalpului

18 iul 2019 Autor: Georgiana Mihalache

„Lumea de business este interesantă, cu provocări. În mediul antreprenorial lucrurile se întâmplă, dar trebuie să ai răbdare şi perseverenţă.“

Andra Dascălu s-a întors în 2017 în România după ce a studiat şi s-a pregătit în străi­nă­tate, punând bazele Hair O’Dot, o clinică de micro­pig­men­tare a scalpului din Cluj, pentru băr­baţii, dar şi pentru femeile care se confruntă cu pierderea părului.

Investiţia totală până în prezent a fost de 50.000 de euro, iar pentru dezvoltare tânăra antreprenoare se uită şi la extinderea prin franciză.

„De cinci ani am acumulat experienţă în micropigmentarea scalpului. Numele Hair O’Dot a venit spontan, dar ne tot gândeam pentru că noi căutam ceva să fie uşor de înţeles şi să explice ce facem noi, să fie uşor de reţinut“, a povestit Andra Dascălu.

Ea a studiat şi lucrat în domeniul servi­ciilor în ţări ca Statele Unite ale Americii, Italia, Coreea de Sud, iar în Anglia a lucrat la o companie de micropigmentare a scalpului, unde a avut ocazia să se pregătească în acest domeniu.

„Revenirea în România a fost intere­santă pentru că am mers în multe locuri şi am venit cu o anumită mentalitate. Acasă este familia, sunt prietenii. Din punctul de vedere al afacerii am găsit şi unele mici provocări când m-am întors pentru că mentalitatea pe care mă lupt să o implementez îmi ia mai mult timp decât m-am aşteptat.“

Andra Dascălu a precizat că în afară de investiţia de 50.000 de euro în amenajarea spaţiului din Cluj - Napoca şi în echipamente, timpul pentru pregătirea sa ca specialist a fost cea mai importantă investiţie.

„Eu sunt specialistul care realizează tra­ta­mentele, dar şi discut mult cu clienţii pen­tru că este un domeniu nou la nivel mondial.“

Costurile micropigmentării realizate în cadrul Hair O’Dot pornesc de la 700 de euro şi pot ajunge la 1.500 de euro în funcţie de tipul de piele, de gradul de pierdere a părului. În medie sunt trei sesiuni în care sunt programaţi pacienţii, iar rezultatul, în funcţie de tipul de scalp, poate fi permanent.

„Iniţial am fost contactaţi de persoane din afară care aveau contact cu micro­pig­mentarea. În România încă nu se înţelege conceptul. Micropigmen­tarea a fost creată pentru bărbaţi pentru că noi replicăm foliculul de păr, camuflăm cicatricile. Se poate aplica şi la femei pentru că ele au un grad de pierdere diferit faţă de bărbaţi şi se poate lucra cu părul lung“, a explicat Andra Dascălu.

Pentru dezvoltarea afacerii, primul element la care lucrează antre­prenoarea este brandul com­paniei, mai ales că este o nişă nouă pe piaţă. De asemenea, Andra Dascălu vrea să se dezvolte şi prin franciză. În prezent, în cadrul companiei lucrează antreprenoarea alături de încă o persoană care se ocupă de vânzări.

„Ce observ în România este că din cauza lipsei de cercetare nu îi prea interesează pe clienţi dacă este specialist sau nu, iar acest lucru poate să ducă la un rezultat nedorit. Eu nu fac micropig­men­tare la sprâncene pentru că este un antrenament al mâinii diferit, este alt mix de culori, altă aparatură“, a mai spus Andra Dascălu.

Ea a mai povestit că a ob­servat că persoanele care au făcut tratamentul cu micro­pigmentare s-au schim­bat nu numai ca înfăţişare, dar şi ca atitudine, având mai mare încredere.

Dacă ar putea să înceapă din nou, Andra Dascălu ar dezvolta încă o dată afacerea. „Lumea de business este interesantă, cu provocări. Mi-am propus că vreau să încerc şi altceva. În mediul antreprenorial lucrurile se întâmplă, dar trebuie să ai răbdare şi perseverenţă.“

georgiana.mihalache@zf.ro


Intraţi pe platforma  www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania