Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Andreea Avram produce în Bucureşti accesorii modelate şi îşi propune să dezvolte o nouă linie de business: bijuteriile contemporane

18.09.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

Într-o lună bună, compania avea 150 de comenzi. Însă, din cauza pandemiei de COVID-19, vânzările au scăzut cu 70%.

Andreea Avram realizează din anul 2017, împreună cu prietenul său, accesorii şi bijuterii modelate din pastă polimerică, fimo, într-un spaţiu amenjat acasă, iar planurile lor sunt să dezvolte o nouă linie de business: bijuteriile contemporane.

„Eu am terminat Arte, iar prietenul meu încă e student. Lucrăm încă din liceu la acest proiect, pentru că el era pasionat de modelaj şi a descoperit asta acum şapte ani. Ne-am gândit că putem face un business din asta, dar s-a realizat în facultate. Busiessul a pornit în 2017, iar investiţia a fost de 200 de euro“, povesteşte Andreea Avram, cofondatoare a Miorlauu.

Denumirea Miorlauu vine de la pisici, animale care le plac foarte mult antreprenorilor. Ei spun că au  asociat şarmul şi delicateţea pisicilor cu accesoriile pe care le fac. „Produsele le facem acasă, într-un mic spaţiu.“

La început accesoriile erau făcute din lut, dar tehnica de producţie era destul de complexă şi necesita un cuptor special, aşa că au găsit o alternativă, pasta polimerică, fimo, care se modelează, apoi se coace la un cuptor normal. „Ne inspirăm din natură şi desene animate. Să realizăm o colecţie durează câteva zile.“

„Primele accesorii le-am dăruit, dar prietenii şi familia au fost primii clienţi. (...) Am participat la câteva târguri şi am împărţit flayere şi cărţi de vizită, aşa am găsit primii clienţi din afara cercului. Dar cei mai mulţi au venit prin promovare online. Apoi, prin recomandare“, spune tânăra antreprenoare. Ea adaugă că Facultatea de Arte a ajutat-o prin cunoştin­ţele deprinse şi libertatea de a face ce îi place.

În prezent, Miorlauu realizează produse florale şi urmează să facă o colecţie cu cactuşi şi suculente, dar poate face şi accesorii personalizate. Într-o lună bună aveau 150 de comenzi, însă de la jumătatea lunii martie până în prezent vânzările au scăzut cu 70%. „În aceste luni a scăzut destul volumul de muncă, acum ne-am redresat.“

Clientele companiei sunt femei cu vârsta cuprinsă între 25 şi 35 de ani, iar comenzile vin doar din mediul online, care, susţine Andreea Avram, generează vânzări mai bune decât târgurile fizice. Produsele sunt vândute pe site-ul companiei, dar şi pe reţelele de socializare Facebook şi Instagram. Ea nu se gândeşte momentan la deschiderea unui magazin fizic, deoarece „costurile sunt foarte mari“.

O pereche de cercei porneşte de la 15 lei şi ajunge la 150 de lei, în funcţie de complexitatea sa, potrivit antreprenorilor. Reprezentanţii businessului speră să crească numărul comenzilor în ultimele luni din acest an. „La începutul anului aveam foarte mari aşteptări, dar din cauza pandemiei au scăzut foarte mult. Ne aşteptăm la o cifră de afaceri de 7.000 de euro.“

Andreea Avram îşi propune să promoveze mai mult businessul şi consideră că este bine să-ţi urmezi instinctul într-un business mic. Ea afirmă că îi place ceea ce fac şi nu ar schimba asta.

„Vrem să ne dezvoltăm afacerea în două direcţii: colecţii noi şi o linie de bijuterii contemporane. Vreau să promovez şi să fac colecţii noi. (...) Mai am multe de învăţat. Suntem la început, avem multe lipsuri, dar sperăm să umplem golurile pe parcurs“, a conchis ea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

⇒Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania