• Leu / EUR4.9036
  • Leu / GBP5.4789
  • Leu / USD4.5570
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Andreea Damian şi Alina Lupu confecţionează materiale educaţionale de tip Montessori într-un hub de creaţie din Bucureşti şi vor să ajungă la export

10.02.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Produsele sub brandul „Jucărie la cutie“ se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 3 şi 17 ani, cumpărători fiind părinţii sau entităţi precum grădiniţe, şcoli, locuri de joacă.

Andreea Damian şi Alina Lupu, de profesie arhitect, res­pectiv economist, au dez­voltat afacerea „Jucărie la cutie“ în 2017 şi creează, într-un hub de creaţie din Bucureşti, ma­teriale educaţionale de tip Montessori pentru copii. Anul trecut, businessul le-a adus venituri de 10.000 de euro, cele două antreprenoare – foste colege de liceu – păstrându-şi şi alte joburi în paralel.

„Ideea a venit cam acum doi ani – doi ani şi jumătate. Împreună, ne-am gândit să facem ceva în domeniul jucăriilor şi al bricolajului. Ne-am pus pe hârtie câteva idei de busi­ness, cu ceva cal­cule despre cos­turi şi moduri de pro­mo­vare. Lăsându-ne inspirate de jocul şi dorinţa de cunoaştere a propriilor co­pii, am început să facem materiale edu­caţionale, iar ei au fost primii bene­ficiari“, povesteşte Andreea Damian.

Treptat, din mâinile celor două mame au început să iasă seturi de lemn de tip Montessori, hărţi ale Europei con­fec­ţionate tot din lemn, ceasuri din lemn şi tex­turi de materiale colorate. În funcţie de com­plexitate, materialele au preţuri care por­nesc de la 25 de lei şi pot ajunge şi la 210 lei.

„Investiţia a fost mică, de maximum 3.000 de euro, şi a fost recuperată în câteva luni de activitate. Tot ce presupune activi­tatea noastră, de la creaţie până la manu­factură, se face doar de noi, Andreea şi Alina. La testare, ne implicăm activ împre­ună cu copiii noştri.“

Produsele sub brandul „Jucărie la cutie“ se adresează copiilor cu vârste cuprin­se între 3 şi 17 ani, cumpărători fiind părinţii sau entităţi precum grădiniţe, şcoli, locuri de joacă. Materialele sunt menite să-i ajute pe copii să creeze, să se dezvolte şi să înveţe.

„Pentru 2020, ne-am propus mai multe parteneriate pe partea de creaţie, scoaterea pe piaţă a câtorva seturi educaţionale noi în colaborare cu alţi antreprenori, dar şi pătrun­derea cu paşi mici pe piaţa internaţională“, mai spune Andreea Damian.

Odată cu extinderea, va fi nevoie şi de noi angajaţi. Toate materialele sunt produse în hubul de producţie NOD Makerspace din zona Timpuri Noi din Bucureşti, un spaţiu de coworking destinat industriilor creative, care, pe lângă spaţiul propriu-zis, pune la dispoziţia chiriaşilor şi echi­pamentele de lucru necesare.

„Materialele de tip Montessori sunt în principal din lemn, dar folosim şi fetru. Pentru copiii mici avem materiale senzoriale în vederea dezvoltării motricităţii fine şi a înţelegerii materialelor. Pentru vârste mai mari, avem puzzle-uri, jocuri cu cifre, cuvinte, animale, iar pentru vârste şi mai mari avem hărţi.“

Andreea Damian şi Alina Lupu sunt cele care concep materialele şi le proiectează, iar în următoarele etape taie lemnul la laser şi lipesc piesele, le şlefuiesc, le vopsesc.

Vânzările se fac prin intermediul site-ului Jucărie la cutie, dar şi în cadrul câtova târguri de profil şi în câteva magazine online.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone