Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Andreea Druţă a pornit la 20 de ani businessul cu prăjituri Lapterra în Suceava, pe care l-a dus la afaceri de 1 milion de lei

03.03.2023, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Antreprenoarea a pornit alături de mama sa în business şi mai are o echipă de 13 angajaţi pentru businessul cu prăjituri Investiţia iniţială în brandul Lapterra a fost de 40.000 de euro.

„Un antreprenor se naşte, trebuie să fii făcut pentru asta”, spune Andreea Druţă, care la 20 de ani pornea propriul business cu prăjituri în Suceava, un laborator de cofetărie sub brandul Lapterra. Fiind inspirată de prăjiturile mamei, tânăra antreprenoare a început în 2019 povestea în lumea businessului, după ce încă de când era copil a fost pasionată de domeniul HoReCa.

„La 17 ani am început deja să mă gândesc la ce vreau să fac, să caut idei de business, iar la 18 ani am început să fac prăjituri acasă. Mama făcea un cremşnit foarte bun, de aici a pornit tot businessul. Am început să fac eu acasă, le trimiteam prietenilor, am început să primesc feedbackuri foarte bune. În 2019 am inaugurat şi laboratorul de cofetărie, prima noastră unitate, unde am început să producem prăjituri”, a povestit Andreea Druţă.

Ea nu a avut model de antreprenor în familie, însă pasiunea a existat încă de când era copil. La 16 ani a avut primul job ca ospătar la evenimente.

Numele Lapterra este compus din două cuvinte – lapte, ingredientul principal al cremşnitului, produsul de la care a venit ideea de business, şi terra, pentru a face legătura cu elementele naturale, ingredientele pe care le caută antreprenoarea pentru prăjituri.

„A fost o investiţie de 40.000 de euro şi nu mi-a fost uşor, am împrumutat de la mama, de la prieteni, leasing pe aparate. Am pornit eu şi mama în laborator, în producţie, treptat am început să angajăm, aveam 20 de ani când am început”, a mai spus Andreea Druţă.

Gama de produse este variată, pentru mai multe gusturi, clienţii putând cumpăra de la cremşnit la tiramisu, cheesecake, mousse de ciocolată. Pentru ingrediente, antreprenoarea încearcă să folosească produse locale, mai ales în sezon.

„Când am început, în 2019, am ales un laborator mic de cofetărie, anul trecut, în 2022, pentru că am vrut să ne extindem, am făcut o asociere în participaţiune, aşadar, am reuşit să ne mutăm într-un laborator mult mai bine utilat, mai mare, compartimentat corect. A crescut capacitatea de producţie, acum putem produce o tonă de prăjituri pe zi”, a mai explicat fondatoarea Lapterra.

Clienţii pot găsi produsele Lapterra pe site-ul propriu, dar şi pe Facebook şi Instagram, iar în planurile de dezvoltare ale antreprenoarei se numără şi deschiderea unei cofetării în Suceava.

Preţurile produselor sunt în zona premium, iar echipa, alături de fondatoare şi mama ei, numără încă 13 persoane. Cifra de afaceri în 2022 a fost de 1 milion de lei.

„Suntem în discuţii cu anumite lanţuri de cafenele şi vrem să începem să colaborăm pentru că avem un produs foarte apreciat – biscuiţii pufoşi. Feedbackurile sunt foarte bune şi credem că ar avea potenţial grozav alături de o cafea bună. Este dificil, trebuie să ne calculăm costurile, să putem oferi anumite discounturi. Sperăm să reuşim anul acesta şi să ne găsiţi şi în Bucureşti”, a mai spus Andreea Druţă.

Ea îşi doreşte să deschidă chiar şi o fabrică de biscuiţi şi să trimită produsele la export.

„Am învăţat multe lecţii în doi ani de business. Ce aş fi vrut să ştiu înainte să încep businessul este cum să conduci o echipa. În continuare mi se pare un lucru dificil, încă învăţ şi sper să ajung la un nivel în care să îmi conduc echipa cât mai bine”, a mai adăugat Andreea Druţă.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania