Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Andreea şi Ştefan Teodorescu au deschis Lotus Spa în Otopeni după o investiţie de 50.000 de euro, iar la distanţă de trei ani, s-au extins cu un centru spa şi în Bucureşti

14.04.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Până în prezent, peste 6.000 de clienţi au călcat pragul Lotus Spa, iar peste 80% dintre clienţi au revenit O oră de masaj standard costă 180 de lei.

Andreea şi Ştefan Teodorescu s-au mutat din Capitală în Otopeni în urmă cu câţiva ani, iar la scurt timp au deschis centrul de relaxare numit Lotus Spa, ca urmare a conştientizării stilului de viaţă haotic şi aglomerat pe care îl aveau. Cei doi au fost inspiraţi de călătoriile lor în Asia, unde au descoperit diverse tehnici de relaxare, după care au început să frecventeze servicii de spa în Bucureşti, iar după mutarea în Otopeni, pentru că nu aveau niciun astfel de centru în proximitate, au decis să înfiinţeze chiar ei unul. „Este o poveste de suflet, care are strânsă legătură cu viaţa noastră ca familie.

Am fost inspiraţi din călătoriile noastre în Asia, unde am încercat să înţelegem acel mod de viaţă şi mentalitatea de acolo. Ei integrează în rutina zilnică şi săptămânală terapii, practici meditative, masaj. Ne-am mutat şi noi din Bucureşti în Otopeni în 2015, odată cu venirea celui de-al doilea copil. Acolo, nu aveam acces în proximitate la niciun loc unde să putem continua cu zona de masaj pe care o începusem de ceva timp în Bucureşti. Atunci, am decis să deschidem noi un spa, în care să aducem acest mod de trai, orientat spre prevenţie, nu spre tratare”, a povestit Andreea Teodorescu.

Investiţia iniţială s-a ridicat la 50.000 de euro, iar timp de trei ani, spune aceasta, investiţiile au continuat periodic pentru retehnologizarea spa-ului.Înainte cu trei luni de debutul pandemiei de COVID-19, cei doi au deschis şi cel de-al doilea centru Lotus Spa, în Bucureşti. Centrul din Otopeni a pornit cu servicii precum masajul de relaxare, cât şi masaje terapeutice şi terapii specifice spa-ului (masaje cu roci vulcanice calde sau cu ulei de lumânare, exfolieri, împachetări). Ulterior, a fost adăugată şi partea de cosmetică. Până în prezent, menţionează antreprenoarea, peste 6.000 de clienţi au călcat pragul centrului din Otopeni, iar peste 80% dintre ei au revenit.  Odată cu venirea pandemiei, mai spune Andreea Teodorescu, ambele centre spa s-au închis.

Deşi acela a fost un moment critic pentru business, cei doi fondatori au înţeles că orice moment de criză este şi o oportunitate, astfel că s-au reorientat către zona de educare a clientului şi către partea de meditaţie.

„Am constatat că în România este o nevoie mare de educare. Pentru acest obiectiv, am susţinut seminare, workshopuri şi conferinţe, pe care le aveam şi înainte de pandemie, în format fizic. Odată cu venirea pandemiei, am transferat în online această parte. A fost acea energie şi motivare de care aveam nevoie în pandemie.” Această deschidere în zona online a adus businessului clienţi şi din alte oraşe sau ţări. În prezent, există un grup de practică meditativă cu oameni din toată România şi din ţări precum Cehia, Spania sau Anglia, menţionează Andreea Teodorescu.

Primul partener pe care businessul l-a avut, spune ea, a fost Vodafone, pentru zona de telefonie mobilă şi internet. A fost un aliat de foarte mare încredere, susţine antreprenoarea, mai ales că zona de digitalizare este foarte importantă în afacere, întrucât facilitează accesul la datele clienţilor.

Echipa Lotus Spa este formată din 15 persoane, atât angajaţi permanenţi, cât şi colaboratori.

Înainte de pandemie, spune antreprenoarea, clienţii căutau servicii în zona de relaxare şi răsfăţ, cum ar fi masajele de relaxare, masaje cu roci vulcanice sau alte diverse ritualuri. În pandemie, însă, solicitările lor s-au îndreptat către zona de vindecare, iar acum se caută terapii alternative. „Am avut mulţi clienţi care veneau cu diverse probleme de sănătate, atât fizice (imobilitate), cât şi probleme de natură psihică (anxietate).

Lotus Spa oferă, de asemenea, şi masaje pentru copii.  O oră de masaj standard costă 180 de lei.

Anul 2019, susţine antreprenoarea, a fost ultimul an în care s-a putut discuta despre o normalitate în această industrie. Într-o lună foarte bună, în condiţii normale, se ajunge la circa 10.000-15.000 de euro încasări. „Centrul din Otopeni merge mai bine. În proximitatea sediului din Bucureşti, sunt multe clădiri de birouri, iar angajaţii nu au mai fost la muncă şi nu au mai mers nici la spa. Acum, ei încep să revină la birou şi sper să revină şi în centru.”

În continuare, cei doi fondatori îşi propun să investească pentru a extinde zona de servicii şi pentru a pregăti terapeuţi. În plus, ei vor să integreze zona de mindfulness în mediul online şi în cel corporatist şi cred că este în continuare loc de creştere pe ambele centre. „E important să avem grijă de noi, să ne punem din când în când pe primul loc, astfel încât să oferim celor din jur o versiune cât mai bună a noastră. Starea de sănătate este cea mai importantă.”


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania