• Leu / EUR5.0845
  • Leu / GBP5.7726
  • Leu / USD4.3934
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Andrei Albu a pariat pe propriul brand de simigerii Albu Bretzels şi a ajuns la şapte unităţi în judeţul Suceava. „Vrem să intrăm în supermarketuri cu covrigi şi grisine“.

05.05.2025, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Era anul 2011 atunci când Andrei Albu s-a decis că vrea să devină independent financiar şi văzând că există o tendinţă de dezvoltare a covrigăriilor, a început să cerceteze piaţa, a căutat un spaţiu şi a pornit brandul Albu Bretzels, care astăzi are propria unitate de producţie şi şapte simigerii în judeţul Suceava.

„Am cerut ceva ajutor financiar părinţilor mei şi de acolo a pornit povestea Albu Bretzels, cu un mic chioşc de 20 mp situat lângă o şcoală. La vremea respectivă foloseam aluat congelat de la unul din partenerii atunci din Suceava. De acolo am început să ne dezvoltăm, am început să facem propria cocă şi să diversificăm gama de produse”, a povestit Andrei Albu în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero, un proiect susţinut de Banca Transilvania. 

În 2013, pentru că cererea era mare, a dezvoltat un mic laborator de produse de simigerie şi patiserie. Astăzi, punctul de producţie este la Ipoteşti, judeţul Suceava, iar Albu Bretzels are şapte puncte de desfacere. Însă, el a susţinut această dezvoltare şi cu ajutorul activităţii pe care a avut-o în propria firmă de construcţii, iar profitul de la primele magazine a fost reinvestit. 

„Aşa am putut să mă capitalizez şi de acolo şi încet-încet am pus bazele distribuţiei pentru magazinele proprii. Am deschis prima unitate după pandemie, iar unităţile sunt stradale. Încercăm să oferim produse cât mai proaspete, nu vindem produse de a doua zi. Cam aşa funcţionează sistemul nostru”, a mai povestit Andrei.  

Astăzi, Albu Bretzels are o echipă de 16 oameni, iar ajutorul de bază sunt părinţii lui Andrei, care l-au sprijinit de la început în acest business. „Avem o echipă frumoasă, e drept că în decursul anilor au mai fost ceva provocări la nivel de personal, dar zic eu că momentan avem o echipă solidă”.

Cât despre cele mai vândute produse, Andrei spune că în continuare covrigul a rămas cel preferatul clienţilor.  „Este un produsă relativ ieftin, pe care şi-l poate permite oricine şi totodată este gustarea aceea de moment de care mulţi dintre noi avem nevoie”, a punctat Andrei.

Mai departe, el spune că mai este loc de dezvoltare pe piaţă pentru că românii sunt consumatori de produse de panificaţie, patiserie, simigerie şi drept dovadă în ultimii ani au apărut tot mai multe firme noi în domeniu. Astfel, Andrei îşi propune ca anul acesta să aibă două contracte semnate pentru două magazine şi vrea să renoveze magazinul de la Ipoteşti.

„Momentan, ceea ce fac eu îmi permite să activez doar într-o zonă de 30-40km ca şi distribuţie pentru că noi oferim produsele cât mai proaspete, nu coacem în fiecare locaţie. Momentan este greu să plecăm din zona noastră pentru că nu am mai putea oferi acea calitate pe care ne-am propus s-o livrăm”, a menţionat Andrei. Însă, în viitor el îşi doreşte să mărească capacitatea de producţie şi să aibă un spaţiu mai mare şi ia în calcul şi accesarea de fonduri europene.

„Am investit în nişte echipamente pentru producerea grisinelor şi covrigii uscaţi. Vrem să intrăm în supermarket-uri cu aceştia şi văd un potenţial pentru aceste produse”, a mai spus Andrei.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.