Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Andrei Samoil, arhitect de meserie, organizează peste 20 de tabere anual la care adună 300 de participanţi

19.07.2019, 00:08 Autor: Florentina Niţu

♦ „Motorul a fost să facem dezvoltare personală prin turism de aventură“ ♦ Academia 1,61, proiectul iniţiat de Andrei Samoil, a obţinut încasări de 350.000 de lei din organizarea de tabere în 2018.

Andrei Samoil, de meserie arhitect, a început în urmă cu câţiva ani să organizeze tabere de dezvoltare perso­na­lă pentru copii şi adulţi în diferite zone din ţară după ce activase mai bine de zece ani într-o firmă de proiectare. El a iniţiat proiectul Academia 1,61 alături de soţia sa Ioana Samoil, de profesie economist. În 2019, sub umbrela Academiei 1,61 vor fi or­ganizate în jur de 20 de tabere pentru adulţi şi copii, iar numărul estimat de participanţi este de 300 de persoane.

„Nu m-am gândit la proiectul Academia 1,61 ca la o afacere, am avut o motivaţie mai degrabă ideologică decât financiară. Motorul a fost să facem dezvoltare personală prin turism de aventură, pentru că eu prin 2010 nu mă mai regăseam în arhitectură. Am ieşit din bulă, m-am dus în cealaltă parte a lumii şi în drum spre casă mă gândeam de ce mă întorc, dacă are sens ce fac. Eu ce ştiu să fac în afară de arhitectură? Am luat toate pasiunile pe care le aveam, le-am pus într-o oală şi a ieşit acest proiect“, povesteşte Andrei Samoil.

Numele organizaţiei nu a fost ales întâmplător. 1,61 reprezintă valoarea lui Ø, numărul lui Leonardo Fibonacci, considerat drept cel mai talentat matematician din Evul Mediu. 

Andrei Samoil spune că întotdeauna şi-a dorit să aibă un impact asupra utilizatorilor produselor sale, însă şi-a dat seama că în domeniul educaţiei ar putea fi mai eficient, iar impactul său mai puternic.

În 2019, doar pe perioada verii, Academia 1,61 derulează cel puţin zece tabere care adună în total 48 de zile de activităţi. Locurile pentru aceste tabere au fost ocupate încă din luna aprilie, iar Andrei Samoil plănuieşte să dubleze numărul lor până la sfârşitul lui 2019.

Anul trecut Academia a organizat 15 tabere, care în medie au adunat 20 de participanţi şi a obţinut încasări de 350.000 de lei din organizarea de tabere.

„Taberele sunt formate din maxim 21 de participanţi, deşi avem mai multe cereri. Lucrăm cu un instructor la cinci participanţi, în 90% din cazuri. Şi în restul cazurilor cu un instructor la şapte participanţi. În prezent avem 21 de instructori.“

Taberele pot fi tematice, de drumeţie sau de supravieţuire, pentru adulţi sau pentru copii. Cele tematice sunt organizate pentru copii începând cu vârsta de 7 ani şi se focu­sea­ză pe principalele trenduri din rândul aces­tora: Harry Potter, Mindcraft sau Minions.

De exemplu, în această toamnă com­pania va organiza o tabără tematică, despre salvarea lumii LEGO de Lord Business, care se va desfăşura timp de cinci zile şi va costa 1.450 lei pentru fiecare participant, incluzând cazarea la pensiune. Această tabără îşi propune să îi înveţe pe copii jocuri de echipă, să-i ajute să-şi descopere puterile, să devină mai încrezători şi independenţi, conform datelor de pe site-ul Academiei 1,61.

Pe de altă parte, taberele de drumeţie se focusează pe cutreieratul munţilor în „gaşcă“.

„Taberele de supravieţuire se împart pe trei niveluri. Cel mai simplu nivel include cazare la cabană. Al doilea nivel este o tabără la cort şi participanţii au o aplicaţie unde exersează ce i-au învăţat în prima instructo­rii. Este un joc de război, care du­rează 24 de ore, iar ei trebuie să îşi construiască un adăpost, pentru că nu au acces la cort în acest timp. În ultimul nivel, jocul durează peste 36 de ore, iar copiii petrec două nopţi afară“, explică Andrei Samoil.

În timpul taberelor, participanţii învaţă despre munca în echipă, despre leadership, despre frică sau despre curaj, despre cum să pună în aplicare ceea ce au învăţat sau cum să-şi gestioneze emoţiile.

Costurile de organizare ale unei tabere de­pind de profilul acesteia. Cele care includ ca­zare de tip pensiune sau hotel au un preţ mai ridicat, de peste 1.000 de lei pentru cinci zile. Costurile pentru o tabără organizată în cort sunt mai mici, însă şi în acest caz costurile pentru organizatori sunt ridicate întrucât „infrastructura“ de tabără necesită investiţii permanente. 

Preţul unei tabere de supravieţuire pentru adulţi, timp de patru zile, costă 700 de lei, potrivit datelor de pe site-ul Academiei. Acolo, participanţii vor învăţa tehnici de orientare, învaţă să facă focul, să acorde primul-ajutor, să-şi facă un adăpost de urgenţă sau să gestioneze din punct de vedere psihologic situaţiile de criză. Pentru rezervarea locului este necesară plata unui avans de 50% din taxa de participare.

„În 2020 sper că vom merge mai departe şi vom creşte numărul de instructori. În programele de toamnă vrem să adăugăm cursuri de fotografie în tabere. De asemenea, ne dorim să creştem numărul de tabere“, a încheiat Andrei Samoil.

 

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania