Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Antinela Elisei a trecut de la televiziune şi organizări de evenimente la antreprenoriat şi a deschis atelierul de fashion Fera Venti în Bucureşti

28.03.2022, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ Pe lângă haine, sub eticheta Fera Venti sunt produse manşete pentru cămăşi, cercei brodaţi, brâuri sau traiste personalizate ♦ Compania a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 70.000 de lei, în creştere cu aproape 50% faţă de anul precedent.

Antinela Elisei din Bucureşti a pus bazele atelierului de fashion Fera Venti în 2017, în urma unei investiţii de aproximativ 50.000 de euro, bani obţinuţi prin programul StartUp Nation, dar şi din surse proprii. Astăzi, ea creează sub acest brand piese vestimentare unicat şi accesorii brodate sau cu imprimeuri digitale.

Înclinaţia ei către modă are o istorie mai îndelungată, întrucât antreprenoarea a început să fie atrasă de acest domeniu încă de pe vremea când era în liceu şi obişnuia să îşi croiască singură fustele la maşina de cusut cu pedală a bunicii sale.

„Bunica mea avea o maşină de cusut cu pedală şi de la ea am învăţat să cos. Eu am lucrat în cu totul alte domenii, în televiziune o perioadă şi apoi în organizări de evenimente. În 2017, mi s-a părut că StartUp Nation este o oportunitate să pot să fac haine personalizate şi să îmi achiziţionez nişte echipamente. Când am intrat în asta, nu ştiam în ce mă bag. Mi-am cumpărat o imprimantă pentru print digital, o maşină de brodat şi maşinile de cusut. Am avut noroc pentru că am găsit pe cineva care se pricepea să coasă, o doamnă cu vreo 20 de experienţă. Am învăţat să folosesc şi eu aparatele de croit. Acum, eu mă ocup de partea de croit şi partea de personalizare, iar colega mea, de partea de cusut. Am renunţat la job din 2019, iar acum mă ocup doar de atelier, pentru că mi-am dat seama că nu poţi să faci două lucruri în paralel la fel de bine“, a povestit Antinela Elisei.

Numele brandului creat de ea înseamnă „vânt sălbatic“ în limba latină, iar inspiraţia pentru acesta a venit datorită unei melodii îndrăgite de antreprenoare. Ea consideră că acesta defineşte foarte bine produsele Fera Venti.

În portofoliul Fera Venti, care cuprinde astăzi sute de produse, se găsesc haine obişnuite şi uşor de purtat, spune ea, dar şi piese vestimentare ieşite din comun.

Pe lângă haine, sub eticheta Fera Venti sunt produse şi accesorii, cum ar fi cercei brodaţi, manşete pentru cămăşi, brâuri sau traiste personalizate. În principiu, subliniază antreprenoarea, sunt obiecte vestimentare şi accesorii handmade, lucrate în serii mici.

Cele mai vândute produse au fost, în ultima perioadă, traistele cu pisici sau căţei, modele pe care Antinela Elisei a început să le creeze în perioada stării de urgenţă.

„Mi-am luat calculatorul şi, stând cu motanul meu, i-am tot făcut poze şi am zis să încerc să îl pun pe o pictură celebră. Am făcut asta în Photoshop, după care, în momentul în care le-am printat, am văzut că prind foarte bine. Au venit şi clienţii şi au zis că vor cu pisicile lor“, îşi aminteşte aceasta.

Preţurile produselor pornesc de la 10 lei şi pot ajunge până la 250 de lei.

Materiile prime pentru realizarea produselor sunt luate, după cum spune Antinela, de la diverşi producători din ţară şi din unele depozite cu care colaborează businessul. Antinela Elisei încearcă să folosească materiale cât mai naturale cu putinţă.

„Acum, caut materiale cu fibre naturale şi care să fie cât mai rezistente. Noi ne producem şi tricourile, în special cele de damă, pentru că nu găseam ceva care să se printeze şi să se brodeze suficient de bine şi care să şi reziste în timp.“

Iniţial, vânzarea produselor Fera Venti se realiza prin intermediul altor magazine, însă din toamna lui 2020, businessul are un magazin propriu în Bucureşti, în curtea clubului Fabrica. Producţia are loc atât în Capitală, cât şi în judeţul Prahova.

Antreprenoarea duce activitatea businessului său şi către zona de sustenabilitate. Ea susţine că nu aruncă materialele rămase, ci alege să le integreze în alte produse şi, în plus, încearcă să creeze lucruri cât mai clasice, care pot fi purtate şi peste zece ani pentru că nu se demodează. Publicul brandului Fera Venti este destul de divers, consideră aceasta, întrucât în magazin intră atât fete tinere, care cumpără broşe sau tricouri în stilul rock, cât şi doamne, care cumpără rochii office.

„Circa 70% dintre cei care intră în magazin cumpără ceva. Partea care mă încântă este că dacă au cumpărat ceva, se întorc.“

Într-o zi, capacitatea de producţie a atelierului este de două rochii. Ultimii doi ani au fost dificili pentru business, spune antreprenoarea, întrucât brandul nu ajunsese încă să fie foarte cunoscut înainte de a începe pandemia, astfel că doar cei care au văzut magazinul sau au aflat despre el pe Facebook au fost curioşi să intre.

În 2021, cea mai bună lună a fost aprilie, iar compania a încheiat anul cu o cifră de afaceri de 70.000 de lei, în creştere cu aproape 50% faţă de anul precedent.

În viitor, antreprenoarea îşi propune să lucreze la site pentru a-l face să fie mai prietenos cu clienţii, să se canalizeze pe produsele care se vând cel mai bine, să diversifice portofoliul şi să-şi mărească echipa.

Antinela Elisei nu are un background în zona de fashion, însă interesul şi dorinţa de a învăţa mai multe despre acest domeniu au convins-o să întemeieze o afacere.

„Cred că asta mi-aş fi dorit să fac. Pe domeniul acesta, interesul meu de a învăţa e foarte mare. Am fost autodidactă“, a mai adăugat ea.

Antinela este de părere că experienţa din televiziune a ajutat-o inclusiv în antreprenoriat pentru că a făcut-o să scape de timiditate, să fie curioasă şi să înţeleagă că este în regulă să greşească şi să înveţe din greşeli.

Preţurile produselor pornesc de la 10 lei şi pot ajunge până la 250 de lei.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦  În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

♦ Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania