Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Antreprenoarea Annamaria Szabo a creat brandul de genţi şi rucsacuri Mariko şi vrea să-l ducă în zece magazine din ţară

20.01.2023, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Mariko a apărut ca un hobby, iar investiţia în atelierul de producţie din Târgu-Secuiesc, judeţul Covasna, a fost de 60.000 de euro, surse proprii şi finanţare europeană.

Brandul de genţi şi rucsacuri Mariko este expresia creativă a antreprenoarei Annamaria Szabo, de profesie inginer textilist, care a decis să facă un brand din pasiunea de a coase astfel de produse. După o investiţie de 60.000 de euro într-un atelier propriu, brandul Mariko se vinde în trei magazine şi pe site-ul propriu mariko.design, iar fondatoarea vrea să-şi extindă prezenţa.

„Între anii 2015 şi 2017 am avut o pauză de activitate şi atunci am făcut un atelier în garajul din curte. Am început să cos, să fac genţi şi alături de o prietenă am început să creăm o imagine de brand. Sunt inginer textilist, am avut deja un background destul de mare în domeniu, a fost un hobby să cos, să concep produse, am început de la zero”, a povestit Annamaria Szabo.

Pentru că obiectivul antreprenoarei a fost să realizeze produse ecologice, a ales un furnizor din Olanda pentru pânza genţilor şi a rucsacurilor, iar pentru pielea folosită cumpără de la producători locali.

„Avem în prezent trei magazine partenere care ne vând produsele. Noi am planificat să avem în ţară circa 10 magazine partenere în oraşele mari şi restul vindem pe site. Planul nostru pentru viitor este să avem un site dinamic şi câteva magazine partenere care să fie www.mariko.design în armonie cu linia pe care producem noi, cu stilul, conceptul de produs ecologic”, a mai spus fondatoarea Mariko.

În prezent, în atelier sunt trei angajaţi, dar există posibilitatea să colaboreze cu mai mulţi oameni în cazul unor comenzi mai mari. Capacitatea de producţie este de 50 de genţi lunar, iar antreprenoarea spune că vrea să rămână în zona de producţie mică, nu industrială. Preţul pentru genţi şi rucsacuri este între 50 şi 150 de euro, iar pentru alte produse din portofoliu, cum sunt tricouri brodate sau imprimate, preţul variază între 25 şi 50 de euro.

„Obiectivul pentru anul acesta este să ne extindem ca zonă unde pot să ne găsească clienţii. Momentan ne pot găsi în magazin în Braşov, Sibiu şi în Hotel Balvanyos (judeţul Covasna) şi ne pot găsi pe platforma web Mariko Design. Vrem să găsim un partener în Bucureşti, Sibiu, Timişoara, Cluj, Târgu-Mureş”, a mai spus Annamaria Szabo.

Ea a adăugat că este dificil să aleagă un magazin partener pentru că produsele Mariko nu sunt industriale, iar piaţa nu este încă foarte dezvoltată pentru conceptul de produs natural, ecologic.

Cifra de afaceri a Mariko până în noiembrie 2022 s-a apropiat de 500.000 de lei, iar ritmul de creştere de la an la an este de circa 20-30%. Planurile antreprenoarei urmăresc dublarea afacerii în următorii doi-trei ani.

„Eu vreau ca businessul acesta să fie un atelier artizanal care lucrează pe principii ecologice, realizează produse eco, naturale, cu tehnici nepoluante, să facem ceea ce ne place într-un volum de nivel artizanal şi să placă clienţilor, să fie cunoscut în ţară”, a mai spus Annamaria Szabo.

Ea crede că lecţia de business învaţată în ultimii ani este adaptarea continuă la condiţiile pieţei. În plus, antreprenoriatul a încurajat-o să schimbe modul de gândire, să improvizeze, să îndrăznească să parieze pe creativitate.

„Statutul de antreprenor înseamnă vigilenţă, capacitate de adaptare, creativitate şi timp de reacţie foarte scurt”, crede fondatoarea Mariko.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania