Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Antreprenoarea Florina Sirman a lansat brandul de genţi Atribut şi speră să închidă anul 2019 cu afaceri de 20.000 de euro

17.12.2019, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

„Investiţia iniţială a constat în mate­rialele necesare colecţiei, tot ce a însemnat branding am făcut singură.“

După o carieră de economistă, trecând de la posturi de în­ce­pător până la manage­ment, Florina Sirman a pus pe piaţă în martie 2016 brandul de genţi din piele Atribut, un proiect la care a lucrat timp de nouă luni. Pasul următor pentru Atribut este să testeze piaţa din Statele Unite, un model de geantă câştigând un concurs la New York.

„Ideea de business a pornit în perioada con­cediului de maternitate, atunci a fost sâm­burele. Am creat o poşetă care a rămas într-un sertar, eu m-am întors la jobul meu, iar după trei ani, din nevoia de a petrece mai mult timp cu copilul şi familia, a încolţit idea de antreprenoriat“, a povestit Florina Sirman.

Prima geantă a apărut în 2011, după câteva luni în care antreprenoarea a lucrat la mo­del, însă în prezent capacitatea de pro­ducţie din atelierul din Bucureşti este de 50 de unităţi pe lună.O geantă ajunge să coste de la 400 lei la 700 de lei, potrivit site-ului companiei, iar materia primă vine de la furnizori locali, în mare parte. Procesul de construire a bran­du­lui a durat circa nouă luni, antreprenoarea rea­lizând numele, imaginea şi prima colecţie, lansată la un târg de designeri. De altfel, din 2016, când a fost lansat brandul, Florina Sirman a reuşit să producă de una singură gen­ţile, fără a avea angajaţi, într-o piaţă în care antreprenorii se plâng de lipsa de personal calificat.

„Investiţia iniţială a constat în mate­rialele necesare colecţiei, tot ce a însemnat branding am făcut singură. Ulterior, am investit toţi banii, am aplicat politica paşilor mici, mi s-a părut cea mai sănătoasă, şi încă investesc toate câştigurile în brand“, a mai spus Florina Sirman.

Ea a povestit şi cum a apărut numele brandului, în timp ce lucra la o temă pentru un curs de branding la care a participat. Gândindu-se la atributele unui business în industria de modă, Florina Sirman a ajuns la numele Atribut pentru businessul propriu.

„Atribut este un brand de genţi cu design contemporan, e un brand de nişă, cunoscut pe piaţa din România, oamenii recunosc poşetele pentru că au o semnătură aparte. Am câştigat un premiu la New York, Atribut se pregăteşte să scaleze şi încearcă să iasă pe piaţa externă“, a mai spus antreprenoarea.

Clienţii Atribut sunt femeile active, care apreciază designul, dar vor în acelaşi timp un produs uşor de utilizat, cu un element care să iasă din tipare. În continuare Florina Sirman se ocupă de livrarea produselor, pentru a cunoaşte clientele. Inspiraţia pentru modelele de genţi vine din lucrurile din jur, antreprenoarea folosindu-se de ideea de portofel cu ramă metalică sau de caiet cu spirală pentru a crea genţile.

„Prezenţa la evenimente este importantă pentru că în general antreprenorii la început de drum trebuie să îşi gestioneze bugetele cu mare grijă şi atunci o expunere în cadrul unui târg ajută şi nici nu mai consumă bugete foarte mari pe partea de promovare. Cu o investiţie mică, poţi avea un impact mare asupra businessului“, a mai adăugat Florina Sirman.

Ea estimează pentru anul 2019 afaceri de 20.000 de euro, cu perioada Crăciunului care creşte vânzările.

După participarea la târgul de la New York, antreprenoarea crede că businessul va creşte, astfel că nu va mai putea lucra singură, ca până acum.

Soluţiile la care se gândeşte pentru a putea face faţă unei cereri mai mare de produse sunt angajarea unor persoane pentru a lucre în atelier sau externalizarea producţiei spre fabric sau ateliere din ţară.

„Contrar faptului că antreprenorii muncesc mult mai mult, au responsabilităţi mult mai mari, oamenii sunt foarte deschişi, relaxaţi, dispuşi să colaboreze, deşi provocările sunt mari pentru businessurile mici“, a mai spus Florina Sirman. Ea menţionează că experienţa din jobul anterior a ajutat-o să optimizeze resursele din businessul propriu. Sfatul pe care l-ar da unui tânăr antreprenor la început de drum este să creadă în ideea de business.

„Eu am avut certitudinea că fac bine ceea ce fac şi atât timp cât depun toate eforturile, lucrurile pot merge într-o direcţie ascendentă, sănătoasă pentru un business mic. E important să crezi în idea ta“, a precizat Florina Sirman.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania