Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Antreprenoarea Roxana Mariţa creează la Cluj cosmetice naturale sub brandul Delish Cosmetics, după o investiţie de 40.000 euro

12.06.2021, 15:00 Autor: Georgiana Mihalache

„A fost un hobby, nu îmi imaginam că voi face un business din asta. Eu lucram în bancă, nu mă gândeam la zona de antreprenoriat“.

Brandul Delish Cosmetics a apărut în 2019, după ce antreprenoarea Roxana Mariţa a lăsat domeniul bancar pentru a se dedica businessului.

După o investiţie de 40.000 euro din fonduri europene şi proprii, cosmeticele realizate într-un laborator din Cluj au ajuns pe piaţă, iar portofoliul de produse a crescut treptat.

„În 2017, în decembrie, am făcut prima dată un produs pentru mine, voiam să testez, nu mă gândeam că va fi un business în acel moment. Am testat să văd dacă şi alte femei sunt interesate. Nu îmi imaginam că voi face un business din asta, era cel mult un hobby. Eu la momentul respectiv lucram în bancă, nu mă gândeam la zona de antreprenoriat. Am aflat de oportunităţi de finanţare care s-au deschis în 2018 şi am zis că aş putea să văd dacă pot să fac un business pentru că deja aveam persoane care mereu îşi doreau produse“, a povestit Roxana Mariţa despre drumul de la o idee, la business.

Finanţarea europeană a fost de 33.000 euro, iar restul până la 40.000 euro au fost fonduri proprii. Suma investită a mers în aparatură, mobilier, materie primă, chirii, marketing, utilităţi. Principala provocare pentru antreprenoare a fost gestionarea proiectului european.

„Am renunţat la jobul din bancă, în vara lui 2018, nu ştiam că voi primi finanţare atunci, însă am simţit că trebuie să fac asta. Delish înseamnă delicios pentru că la început multe persoane care testau produsul îmi spuneau că miros delicios, ca un desert“, a mai spus Roxana Mariţa.

Primele produse sub brandul Delish au fost unturile de corp, după care au apărut şi celelalte game de produse – balsam de buze, cremă de faţă, de mâini, scrub pentru corp, sare de baie, ulei de corp. În toamna lui 2020 a apărut şi o gamă specială pentru bărbaţi – ulei pentru îngrijirea bărbii şi a mustaţei.

Produsele sunt realizate în laborator în Cluj, iar Roxana Mariţa are alături o colegă specializată în zona cosmeticelor pentru a crea reţetele produselor. Materia primă pentru produse este adusă prin furnizori locali în mare parte, pentru susţinerea afacerilor locale. Georgiana Mihalache

„Clienţii Delish în mare parte sunt femei, au între 25-45 de ani, sunt din mediul urban în mare parte, sunt interesate de un stil de viaţă sănătos, folosesc produse cât mai naturale şi sănătoase, au un stil de viaţă activ. Unul dintre lucrurile care m-au motivat pe mine în povestea Delish a fost că primeam poveşti despre cât de încrezătoare se simt după ce folosesc produsele“, a mai spus Roxana Mariţa.

Produsele pot fi găsite pe site-ul www.delish.ro, dar şi în câteva magazine din Cluj. Preţul pentru un unt de corp, de exemplu, este între 50 şi 85 lei, în funcţie de cantitate, iar o cremă de mâini între 35 şi 55 de lei.

Deşi pandemia a schimbat planurile şi pentru Delish, similar cu întreaga lume de business, antreprenoarea spune că a învăţat să se adapteze, iar paşii mărunţi făcuţi anul trecut au consolidat povestea afacerii. În 2020, Delish a generat afaceri de 62.000 lei, fiind primul an complet de activitate.

„Este greu să fac o estimare financiară pentru anul 2021, aşteptăm să vedem în ce direcţie vor merge lucrurile, încercăm să ajungem la clienţii noştri, investim în marketing, cam acestea ar fi direcţiile“, a mai spus fondatoarea Delish.

Deşi a avut legătură cu lumea de business prin intermediul jobului înainte de a-şi deschide propria afacere, antreprenoarea spune că munca efectivă pentru propria companie este cel mai bun profesor.

„Un sfat pe care aş putea să îl dau unui viitor antreprenor este să nu îşi piardă motivaţia, să îşi amintească mereu de ce a început. Trebuie să ai o viziune pentru că altfel nu cred că e suficient să îţi doreşti doar să faci bani“, a mai spus Roxana Mariţa.

Piaţa de produse cosmetice şi de îngrijire s-a apropiat de pragul de 5 mld. lei în 2019 după ce a crescut cu aproape 9% comparativ cu 2018, conform datelor ZF pe baza informaţiilor de la jucătorii din piaţă. În ultimii ani au apărut tot mai mulţi jucători locali mici, care mizează pe ingrediente naturale pentru produsele cosmetice.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania