Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Antreprenorii Georgiana Pană şi Ion Cătuţoiu produc cosmetice din ingrediente naturale şi vor să ducă brandul Generock la peste 500.000 euro în 2021

03.03.2021, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

Producţia se realizează externalizat, în fabrici din Grecia, dar şi din România l Oferta limitată de produse cu ingrediente naturale a determinat antreprenorii să investească în propriul brand.

Brandul Generock, nume inspi­rat de la formaţia americană de rock Foo Fighters, a pornit la sfârşitul lui 2020, după ce fondatorii Georgiana Pană şi Ion Cătuţoiu au decis că vor o afacere pe o nişă de piaţă, cea a cosmeticelor naturale.

După o investiţie de circa 200.000 euro, din fonduri proprii, Ion Cătuţoiu activând şi în domeniul afacerilor imobiliare, Generock a pornit cu un stoc iniţial de 12.000 de produse din sfera produselor antirid, de hidratare, de lifting.

„Mi-am dat seama că este o nişă importantă, mai ales în online, dar şi în offline, în magazinele naturiste. Am realizat că aici este o piaţă care în România poate fi dezvoltată şi noi ne regăsim pentru că se potriveşte foarte bine cu stilul nostru de viaţă“, a povestit Ion Cătuţoiu.

Ideea a pornit şi de la Georgiana Pană, partenera sa, de profesie învăţătoare, însă pasionată de industria cosmeticelor.

„Sunt pasionată de tot ce este natural, sănătos, am căutat întotdeauna produse benefice pentru mine şi familia mea. Fiind consumatoare de cosmetice naturale, am observat în piaţă că este o ofertă limitată şi astfel am adus împreună sub un brand produse din ingrediente naturale“, a spus Georgiana Pană. Ea crede că experienţa de învăţătoare a ajutat-o să fie mai atentă la nevoile celor din jur şi a căutat inspiraţie în ceea ce oferă natura.

Investiţia iniţială a fost de 200.000 euro, care au mers în produse, marketing şi maga­zinul online. Produsele sunt realizate în mod externalizat, în colaborare cu fabrici din Gre­cia, dar şi din România. „Produsele sunt fa­bricate în Grecia şi în România, ne dorim să producem mai mult aici. Fiind produse natu­rale, vegane, am căutat fabrici care să ne ofere garanţia calităţii, produsele sunt certi­ficate la nivel european“, a spus Georgiana Pană. Cea mai mare provocare este să găsească furnizorul de produse vegane, care să fie şi acreditat în Uniunea Europeană, iar printre criteriile pe care cei doi antreprenori le-au avut în vedere la colaborarea cu fabricile producătoare s-a numărat şi această certificare. „Lucrăm doar pe stocuri şi capacitatea de producţie este destul de mare, am început afacerea cu 12.000 de produse în stoc. Intenţionăm să lucrăm doar pe stocuri pentru că vrem să fim siguri că avem produsul, că este certificat“, a mai spus antre­prenorul.

Produsele sunt vândute online, pe site-ul generock.ro, iar pe viitor fonda­torii busi­nessului vor să pună cosmeticele na­tu­rale şi pe rafturile unor magazine cu profil naturist. Preţul pentru produsele Generock se încadrează în medie între 50 şi 100 de lei.

„Partea bună în pandemie pentru noi a fost că am putut să ne gândim foarte bine ce vrem să facem, am consolidat ideea de afaceri, care a venit cumva şi obligaţi de zona de pandemie. Ne-am dat seama că oamenii vor consuma din ce în ce mai mult online, au nevoie de cât mai multe informaţii“, a spus Ion Cătuţoiu.

El a explicat că nu există presiune privind veniturile companiei, având în vedere şi faptul că lucrează cu stocuri, însă aşteaptă afaceri de 500.000 de euro în 2021, primul an complet de activitate. Antreprenorul spune că ţinta de afaceri se bazează pe vânzările de până acum.

În viitor, cei doi an­treprenori nu exclud ieşirea pe pieţele internaţionale cu pro­dusele Generock.

„În domeniul afacerilor eu nu am experienţă, dar sunt consumator şi pentru mine este un proces de selecţie şi depăşire a unor bariere. Vreau să ştiu specificaţiile, beneficiile, ingredientele produselor“, a mai explicat Georgiana Pană.

Piaţa de produse cosmetice şi de îngrijire s-a apropiat de pragul de 5 mld. lei anul trecut după ce a crescut cu aproape 9% comparativ cu 2018, conform datelor ZF pe baza informaţiilor de la jucătorii din piaţă. Domeniul va resimţi însă din plin efectele pandemiei, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania