Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Antreprenorul care a construit o afacere de succes vânzând un singur produs. Acesta este unul dintre cele mai iubite deserturi ale românilor

01.05.2021, 00:03 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Peste zece ani de experienţă în industria HoReCa şi un business care i-a atras atenţia asupra celui mai apreciat produs pe care îl vindea l-au condus pe Cristian Biriş către Papanaşu’. Numele spune deja aproape totul, dar ce nu poate cuprinde este savoarea, de apreciat de fiecare pofticios.

Cristian Biriş a început să lucreze în HoReCa în anul 2008, iar primul business în care a investit a fost Baroc Pub, un local din Topliţa, judeţul Harghita, de unde este originar. „După câţiva ani petrecuţi la pub, mi-am dat seama că cel mai vândut produs pe partea de bucătărie sunt papanaşii, care îmi aduceau de multe ori clienţi în locaţie. Au urmat multe recenzii de tipul «cei mai buni papanaşi» şi atunci mi-am spus că ar trebui să profităm de acest lucru. Aşa am fondat Papanaşu’”, povesteşte antreprenorul. A pornit cu avânt, încă de la finalul lui 2019, însă pandemia a venit să potolească entuziasmul şi, totodată, puterea de acţiune. De aceea, deschiderea propriu-zisă a avut loc abia anul acesta, după ce un investitor s-a implicat în afacere şi a dat un imbold dezvoltării.

„Am vândut o parte din acţiuni către un investitor care, de altfel, era deja colaboratorul nostru. Este vorba despre Reea Agency, care a dezvoltat toată partea de branding, marketing, poze de produs, video şi strategie de brand. Ei au intrat ca acţionari minoritari în Papanaşu’, însă cu o contribuţie imensă pe zona de imagine şi online.” În acest moment, există două rulote în Bucureşti unde pot fi savuraţi papanaşii care l-au făcut celebru pe Cristian Biriş, mai exact pe strada Ştirbei Vodă, la numărul 158, şi în cadrul Colosseum Retail Park, din zona de nord-vest a Capitalei. Planurile includ ancorarea cu spaţii noi în zona Herăstrău, tot în Capitală, dar şi în Sovata şi Mamaia, locuri cu profil turistic.


Cristian Biriş, fondator Papanaşu’:„Suntem martori la modificarea comportamentului consumatorului, care se va îndrepta către acest tip de locaţii, ele funcţionând în aer liber. Totodată, cred că zona de delivery o să fie într-o continuă creştere pe parcursul acestui an.”


Investiţia antreprenorului a ajuns la 100.000 de euro până în acest moment, când are patru rulote pregătite pentru a fi contractate. Pregătite sunt şi reţetele care să se concretizeze în tentaţii pentru pofticioşi, puse în practică de cei patru angajaţi pe care îi are Cristian Biriş. Procesul de recrutare continuă. „Împletind tradiţia cu modernul, în meniul nostru se regăsesc atât reţete autentice de papanaşi, cu dulceaţă de afine, zmeură şi căpşuni, cât şi reţete reinterpretate, cu îngheţată şi sirop de ciocolată, cu ciocolată, cu dulceaţă de nuci verzi, trandafiri şi fulgi de migdale.”

Un papanaş cu dulceaţă de afine sau căpşuni costă 10 lei, unul cu ciocolată sau îngheţată - 14 lei, iar unul cu dulceaţă de trandafiri şi fulgi de migdale – 16 lei. Punctele de vânzare ale Papanaşu’ sunt aşadar rulote, şi nu spaţii comerciale clasice, deoarece Cristian Biriş crede că acesta e un moment oportun pentru dezvoltarea afacerilor din zona de street food, puţin exploatată în România, dar cu potenţial de creştere mai ales în această criză sanitară, când obiceiul de a lua masa la interior a fost de atâtea ori pus sub semnul întrebării. „Suntem martori la modificarea comportamentului consumatorului, care se va îndrepta către acest tip de locaţii, ele funcţionând în aer liber. Totodată, cred că zona de delivery o să fie într-o continuă creştere pe parcursul acestui an.”

Cristian Biriş estimează că va încheia anul 2021 cu zece rulote Papanaşu’ în portofoliu şi cu afaceri de 1,5 milioane de lei. El mizează pe faptul că va găsi francizaţi şi colaboratori care să ducă brandul Papanaşu’ aproape de cât mai mulţi potenţiali clienţi. „Momentan, prospectăm zonele turistice pentru a fi prezenţi acolo la vară, să satisfacem nevoia de dulce cu un produs făcut pe loc.”



Cinci idei de afaceri de la zero

 

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Sâmbure – atelier de aranjamente din plante (Braşov)

Fondatoare: Alexandra Bordeianu şi Dana Dragomirescu

Investiţii: aproape 40.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 20.000 de euro

Prezenţă: Braşov


Active Weekends – proiect turistic (Cluj-Napoca)

Fondator: Marius Popa

Prezenţă: România


Skay Loft – unitate de cazare (Braşov)

Fondatori: Laura şi Adrian Silvestru

Investiţie: 300.000 de euro

Venituri lunare în 2020: 3.000 de euro

Prezenţă: cartierul Schei din Braşov


Arbo Cătină – producţie de sucuri şi uleiuri din cătină (Brăila)

Fondatori: Andrei Cristescu şi Andreea Matei

Investiţii: 300.000 de euro

Prezenţă: magazine mici de cartier din Brăila şi Bucureşti, online


Travs.ro – magazin online cu accesorii de călătorie (Cluj-Napoca)

Fondatori: Andreea şi Vlad Moraru

Investiţie iniţială: 3.600 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2021: 50.000 de euro

Prezenţă: online


Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania