• Leu / EUR4.7808
  • Leu / GBP5.5850
  • Leu / USD4.3144
Afaceri de la zero

Cristian Blândaş, fondator Cocotti: Am avut clienţi care au fost surprinşi că produsele sunt făcute în România. Este o pasiune pentru îmbrăcăminte, întotdeauna am vrut să fac acest lucru.

Afaceri de la zero. Antreprenorul Cristian Blândaş a pus pe piaţă brandul de cămăşi Cocotti din pasiunea pentru îmbrăcăminte şi ţinteşte afaceri de 100.000 de euro în 2019

14 aug 2019 Autor: Georgiana Mihalache

„Oamenii se vor educa şi vor înţelege că antreprenoriatul nu este o joacă.“

Cristian Blândaş, de profesie jurist-economist, a lansat în urmă cu trei ani brandul Cocotti, sub care produce cămăşi pentru femei şi bărbaţi pentru segmentul corporate, investind în acest business circa 90.000 de euro în total din fonduri de la stat şi surse proprii.

Producţia este externalizată către fabrici locale de îmbrăcăminte, însă proiectarea şi conceptul cămăşilor „made in România“ sunt realizate de echipa Cocotti.

„Este o pasiune pentru îmbrăcăminte, întotdeauna am vrut să fac acest lucru.

De profesie sunt jurist-economist, însă am învăţat ce ţine de partea de îmbrăcăminte din pasiune, cunosc partea de proiectare, design. Am încercat să facem producţie şi îmi doresc la un moment dat să realizăm acest proiect“, a spus Cristian Blândaş.

Primele livrări ale cămăşilor Cocotti le-a făcut în 2016, când brandul avea în portofoliu doar produse pentru bărbaţi. La finalul lui 2017 compania a început să producă şi modele de cămăşi pentru femei, antre­prenorul precizând că este un produs care se poate vinde oricând, acesta fiind şi motivul pentru care a ales să investească în această nişă.

Pentru producţia cămăşilor, firma lu­crează cu trei fabrici din judeţul Cluj, reuşind astfel să păstreze calitatea produselor. Designul şi proiectarea cămăşilor poartă însă semnătura Cocotti.

„Avem patru angajaţi în diviziile de marketing, administraţie şi vânzări. Ştim cum este forţa de muncă din România, am previzionat problemele perso­nalului şi că oamenii migrează cu greu dintr-o firmă mare în una mai mică“, a mai spus Cristian Blândaş.

El a povestit că a investit 16.000 de euro într-un proiect start-up în 2015, 44.000 de euro au venit din programul Start-Up Nation, iar ulterior a mai investit 30.000 de euro din surse proprii în această afacere.

Planurile de investiţii urmăresc dezvol­tarea portofoliului de produse, după ce în prezent sunt două colecţii pentru femei (confort business şi boyfriend) şi încă două pentru bărbaţi (business şi ceremonie).

„Realizăm şi accesorii şi lucrăm la o colecţie de lenjerie până la finalul toamnei, vrem de asemenea să facem o linie de echipamente de sport şi să completăm partea de business cu o colecţie de pantaloni. Când am scris planurile de business am vrut să fie ceva realizabil“, a mai spus fondatorul Cocotti.

Capacitatea de producţie este de circa 200 de cămăşi pe lună, iar compania lucrează cu patru clienţi corpo­rate, unde ajung produsele. Clienţii mai pot comanda cămăşi pe site-ul cocotti.com şi le pot găsi şi în câteva magazine partenere.

Preţul unei cămăşi porneşte de la 160 de lei şi poate ajunge la 330 de lei, potrivit site-ului companiei.

„Am avut clienţi care au fost surprinşi că produsele sunt făcute în România. Vindem cămăşi premium şi vedem că oamenii sunt încântaţi. Vrem să ajungem la 100.000 de euro afaceri“, a mai adăugat Cristian Blân­daş.

Referitor la planurile de export, antre­prenorul a menţionat că în prezent nu există nimic concret pentru pieţele internaţionale. Fondatorul Cocotti crede că un antre­prenor tânăr trebuie să continue ideea de business şi să fie capabil să muncească mult pentru afacerea pe care o pune pe piaţă.

„Mulţi tineri îşi doresc să fie antreprenori doar pentru statut. Trebuie să fie antre­prenori full time pentru că de ei pot să depindă mai mulţi oameni, trebuie să fie serioşi. Oamenii se vor educa şi vor înţelege că antreprenoriatul nu este o joacă“, a mai spus Cristian Blândaş.

Cifra de afaceri totală realizată de companiile din producţia de haine este de peste 10 miliarde de lei anual, industria fiind pu­ternic marcată de închideri de fabrici în ultimii ani, dar şi de lipsa de materie primă sau personal calificat.

georgiana.mihalache@zf.ro

 

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania