Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Antreprenorul George Mircea ţinteşte afaceri de 80.000 de euro din colantarea maşinilor într-un atelier din Bucureşti

25.09.2019, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

„Colantarea unei maşini durează între una şi trei zile. Suntem de şase luni pe piaţă, am depăşit 150 de clienţi de la început până acum.“

Din atelierul Colantări Ieftine din zona Vitan din Bucureşti ies circa două maşini colan­tate pe zi, după ce antre­prenorul George Mircea a pus brandul pe piaţă în martie 2019, investind în total până în prezent 13.000 de euro. Anul acesta fondatorul companiei aşteaptă afaceri de 80.000 de euro şi pentru anul viitor vizează noi investiţii în echipamente.

„Povestea a pornit de la un prieten care se ocupă de acest lucru de peste 10 ani şi a dorit să treacă la un alt nivel. Am acceptat şi am început să mă documentez despre ce e vorba, am făcut un scurt plan de afaceri, am căutat un spaţiu şi am început să-l utilăm“, a povestit George Mircea.

De la idee la business au trecut şase luni, iar în prezent portofoliul companiei a ajuns la 150 de clienţi care pot alege din peste 500 de nuanţe disponibile pentru a-şi schimba culoa­rea maşinilor sau a brandui parcul de maşini.

„Aceste folii se aplică pe caroseria maşinii şi re­alizăm orice îşi doreşte clientul. Dacă nu exis­tă pe piaţă ceea ce îşi doreşte, noi putem re­produce grafic şi se poate printa, după care se aplică pe maşină“, a mai spus el.

Antreprenorul se axează pe piaţa din Bucureşti, care este suficient de mare pentru companie, dar clienţii au venit şi din oraşe precum Sibiu, Brăila, Buzău, Giurgiu.

Clienţii ajung la atelierul din Capitală după ce găsesc pe internet informaţii, promo­varea fiind un aspect important pentru companie.

Cea mai mare provocare în business este lipsa forţei de muncă, mai ales că angajaţii nu sunt calificaţi în domeniul colantărilor, astfel că trebuie să înveţe din experienţa colegilor.

„Colantarea unei maşini durează între una şi trei zile. Este foarte rapidă comparativ cu vopsirea unei maşini, avem maşini care vin dimineaţa şi pleacă seara“, a mai spus George Mircea.

Costul pentru colantarea unei maşini porneşte de la 1.200 de lei pentru maşini de clasă mică, dar poate ajunge şi la 1.000-1.500 de euro în cazul materialelor premium, în funcţie de dimensiunea maşinii.

O colantare poate să dureze de la cinci la zece ani, în funcţie de materialul folosit.

„Acum ultimul trend de culoare este alb perlat, sunt foar­te multe solicitări în această direc­ţie, dar sunt şi culori satinate, avem peste 500 de culori disponibile.

Materialele sunt importate din Germa­nia, Anglia şi SUA şi noi le luăm de la dis­tri­bui­torii din Româ­nia“, a mai spus George Mircea.

Referitor la numele bran­du­lui, antreprenorul a menţionat că „ieftin“ în viziunea sa înseamnă acce­sibil, încercând să educe consumatorii în această direcţie.

„Vrem să ne extindem, să devenim mult mai cunoscuţi în industria de tuning auto şi pe partea de colantări pre­mium, dar dorim să ne axăm şi în di­recţia companiilor, pe partea de corporate, unde să oferim ser­vicii de inscripţionări auto flo­telor de maşini ale com­paniilor astfel încât ele să devină mult mai vizibile în trafic“, a mai spus fondatorul colantariieftine.ro.

De altfel, 40% din cifra de afaceri din pre­zent este adusă din zona clienţilor corporate, companii. Clienţii companiei sunt persoane fizice care vor să-şi schimbe culoarea maşinii şi companii care vor să inscripţioneze elemen­tele de logo pe propria flotă de maşini.„Companiile în permanenţă îşi reînnoiesc flotele de maşini, ofertele pentru ei sunt din ce în ce mai atractive, ei îţi doresc să devină vizibili astfel încât să aibă vânzări şi să fie cunoscuţi pe piaţă“, a mai spus George Mircea.

El a trecut de la statutul de angajat la cel de antreprenor şi crede că lumea de business este mai provocatoarea, cu ore mai multe lucrate decât atunci când era angajat, cu mai multă implicare.

„Provocarea este să ne dezvoltăm şi să ne menţinem cash flow. Din profitul realizat dorim să ne dezvoltăm să devenim mult mai vizibili. E foarte important să devenim cunoscuţi pe piaţă“, a mai spus George Mircea.

În Bucureşti este o densitate de 700 de maşini la mia de locuitori şi zilnic în traficul din Capitală sunt 2 milioane de maşini, cel mai mare număr de maşini dintr-un oraş de la nivel european, potrivit datelor Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro. 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania