• Leu / EUR4.9132
  • Leu / GBP5.8083
  • Leu / USD4.8027
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Bianca Ilie, absolventă de economie, a creat Simplicity Kids Boutique, un brand de haine pentru copii care a ajuns într-un an la vânzări de 700.000 de lei

01.12.2021, 00:06 Autor: Dana Ciriperu

♦ În timpul facultăţii făcea promoţii prin magazine, cu pizza, produse alimentare, acestea fiind singurele experienţe de angajat, iar după naşterea primului copil a pornit de la zero un business în producţia de haine pentru copii.

Pe 1 decembrie 2020, exact în urmă cu un an, Bianca Ilie vindea primele produse cu eticheta Simplicity Kids Boutique, un brand de haine pentru copii cu vârsta până la 4-5 ani pe care l-a creat de la zero, la Câmpina, judeţul Prahova. Investiţiile în dezvoltarea brandului sunt de 10.000 – 15.000 de euro.

„Ideea mea a pornit în timp ce eram însărcinată cu David, acum are un an şi jumătate şi are rolul principal în brandul pe care l-am dezvoltat. Toate produsele au fost probate, testate şi purtate chiar de el pentru a ne asigura că oferim clienţilor ceea ce le-am promis“, povesteşte Bianca Ilie, care a creat brandul Simplicity Kids Boutique după ce a căutat o ţinută de botez pentru fiul ei şi nimic din ceea ce era pe piaţă nu a mulţumit-o.

Primele produse au fost seturile de botez, dar şi câteva compleuri de Crăciu, iar astăzi portofoliul numără peste 100 de produse. Cele mai vândute sunt în continuare seturile de botez pentru băieţi, iar media preţurilor variază între 200 şi 220 de lei. Comanda medie este în jur de 300 de lei, iar cei mai mulţi clienţi sunt din Bucureşti, Cluj-Napoca şi Iaşi. 

„Cel mai greu a fost să găsesc atelierul în care să produc pentru că aveam nevoie de ceva aproape de casă. Am găsit pe internet fabrica respectivă. Este o fabrică micuţă din judeţul Prahova, iar materialele pe care le folosim sunt speciale pentru copii şi sunt fabricate în Olanda, Franţa sau Italia“.

Cifra de afaceri a ajuns la 700.000 de lei (140.000 de euro) într-un an de producţie. „Nu m-am aşteptat la un volum atât de mare de vânzări, cu siguranţă mi-au depăşit aşteptările. Pentru anul viitor ne-am propus  să deschidem un showroom unde oamenii să poată să vină pe bază de programare, să testeze, să cumpere produsele noastre“.

Deşi singura experienţă în muncă a fost cea de promoter, un job temporar pe care l-a avut în timpul facultăţii, Bianca Ilie spune că fiecare etapă, inclusive facultatea e importantă în viaţa sa actuală de mic antreprenor. „E foarte important că am terminat Facultatea de economie, deşi la un moment dat credeam că nu o să îmi folosească la nimic în practică. Am creat site-ul de la zero, singură, sunt atentă şi înţeleg toate aspectele ce ţin de contabilitate, la crearea firmei ştiam cadrul legislativ, mi-a fost mai uşor“. Dana Ciriperu

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone