Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Bianca şi Teofan Gavriliu au pornit Gânduri de Mână, un business de papetărie, cu doar 1.200 lei şi aşteaptă anul acesta venituri de 12.000 euro

14.03.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Cei doi antreprenori creează designul produselor, iar producţia este externalizată. În prezent, Gânduri de Mână numără circa 50 de produse, însă portofoliul este în continuă creştere.

Bianca şi Teofan Gavriliu, doi antreprenori din Bucureşti, au pornit un business de papetărie, Gânduri de Mână, cu o investiţie de doar 1.200 lei. Planurile celor doi antreprenori sunt ca anul acesta să atingă circa 12.000 euro venituri, dar şi să îşi extindă gama de produse.  Ideea businessului a început încă de la debutul pandemiei, când Bianca Gavriliu a rămas fără job şi a decis să facă ceva pentru ea. 

„Am început să mă gândesc ce mi-ar plăcea mai mult să fac şi m-am îndreptat spre partea creativă, având o pasiune pentru papetărie încă de mică, având o casă plină de jurnale şi stickere. Am descoperit în aceeaşi perioadă şi partea antreprenoriatului românesc. Le-am îmbinat pe cele două în iarna anului 2020 şi am făcut prima serie de cartoline, am fost surprinsă să văd de la cunoscuţi interesul de a cumpăra, de acolo a încolţit ideea”, povesteşte Bianca Gavriliu. Primele produse realizate au fost pentru familie şi prieteni, însă Bianca a decis să îşi prezinte portofoliul şi pe pagina ei de Instagram, acolo unde a văzut mult interes din partea cunoscuţilor săi. Businessul a început în martie 2021, însă până în toamna anului trecut cei doi antreprenori au fost în căutarea identităţii vizuale a afacerii. Astfel că actualul design şi brandul au luat naştere în toamna anului trecut, iar de atunci lucrurile au fost doar pe un trend ascendent. Din septembrie şi până în prezent, veniturile businessului s-au ridicat la circa 6.000 euro, iar anul acesta vor să dubleze încasările, dar şi numărul de clienţi. „A fost un an destul de greu fiind începutul, nu ştiam excat unde să o apucăm atât din punctul de vedere al conceptului, cât şi vizual, a fost mai mult partea de căutare a identităţii. Am avut circa 200 de clienţi, dar mulţi dintre ei au venit din septembrie şi până acum”, explică ea. 

Portofoliul Gânduri de Mână numără circa 50 de produse, însă este într-o continuă creştere, cei doi antreprenorii îşi doresc să ajungă anul acesta la 70 de produse de tipul cartoline, stickere, plannere şi agende, însă se extind şi pe partea de textile creând design pentru bluze şi tricouri. Teofan Gavriliu realizează grafica produselor, însă Bianca dă forma finală a designului, iar partea de producţie este externalizată. „Lucrăm cu case de producţie, această parte este un proces destul de anevoios de inregrat, tindem în general să ne concentrăm pe ce ştim foarte bine, vrem să îi lăsăm pe oamenii care se pricep la asta să se ocupe de producţie. E puţin anevoios pentru că trebuie să comunicăm cu toate studiourile de producţie, dar nu vrem să ne apucăm să facem producţia de la zero”, precizează Teofan Gavriliu. 

Cele mai vândute produse Gânduri de Mână sunt cartolinele, clasicele felicitări, care spune Teofan că „ele au capacitatea de a surprinde un moment din viaţa fiecărui om”, ceea ce îi determină pe oameni să le cumpere mai mult faţă de alte produse.

Cei doi antreprenori plănuiesc să mărească numărul de produse, iar pe viitor vor să meargă cu brandul Gânduri de Mână şi în magazine fizice, momentan fiind prezenţi doar în online, pe site-ul propriu. Bianca Gavriliu spune că planurile de termen scurt şi mediu nu includ extinderea în afara ţării.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone