Bogdan Georgescu este vicecampion mondial la prăjit cafea l „Mi-a plăcut competiţia. Prima a fost în 2016 când eram încă angajat în IT“.
Bogdan Georgescu, fost angaÂjat în IT ÅŸi, în prezent, antreÂpreÂnor cu acte în regulă ÅŸi viceÂcampion mondial la prăjit caÂfea, ÅŸi-a transformat pasiuÂnea într-un business numit Mabo Coffee, unde prăjeÅŸte cafea adusă din Africa, America Centrală sau America de Sud.
Mabo Coffee are o locaÅ£ie fizică în BuÂcuÂreÅŸti, unde are loc tot procesul de prăjire ÅŸi unde clienÅ£ii pot veni, de asemenea, să bea cafea. ÃŽn viitor, antreprenorul îşi doreÅŸte să mai deschidă încă o cafenea, într-un spaÅ£iu mai mare.
„Am început să prăjim cafea pentru coffee shopul nostru ÅŸi pentru persoane care cumpără de la noi, fie că sunt cafenele sau perÂsoane fizice. Am luat-o uÅŸor, am început fix când a izbucnit pandemia ÅŸi mi s-a părut că online-ul, atunci, a fost portiÅ£a noasÂtră de scăÂpare. Eu am fost pasionat de caÂfea, beam caÂfea foarte multă ÅŸi la un moÂment dat am ajuns într-o locaÅ£ie ÅŸi am înÅ£eÂles că ce beam eu era complet incorect. Eu prăjeam acasă caÂfea pentru mine ÅŸi prieteni pe vremea când încă lucram în IT. Mi-a plăÂcut competiÅ£ia, m-am dus la competiÅ£ii naÂÅ£ioÂnale în acest doÂmeÂniu. Nu m-am gândit că o să fac o cafenea ÅŸi că o să mă ajute titlul acesÂta. Prima comÂpeÂtiÂÅ£ie a fost în 2016, eram încă angajat în IT. ÃŽn 2019 am ieÅŸit camÂpion naÅ£ional, încă lucram în IT ÅŸi prăÂjeam cafea comercial la o prăjiÂtoÂrie. UlteÂrior, am reuÅŸit să evadez din piaÅ£a de IT. De aproape doi ani de zile fac doar cafea. Nu mă mai doare spatele sau capul ÅŸi nu mai stau la birou atât de mult“, a spus Bogdan Georgescu, fondatorul Mabo Coffee.
InvestiÅ£ia iniÅ£ială pentru businessul său s-a ridicat la 50.000 de euro, bani veniÅ£i prin proÂgramul Start Up Nation, la care s-au mai adăuÂgat, apoi, încă pe atât. Mai mult, adauÂgă el, printr-o finanÅ£are de la un partener, în afaÂcere vor mai intra circa 100.000 de euro bani care vor ajuta la creÅŸterea capacităţii de prăjire ÅŸi la mutarea într-un nou spaÅ£iu.
Bogdan Georgescu povesteÅŸte că în afacerea sa un rol important îl joacă interÂnetul pentru că inclusiv cuptorul este conecÂtat la calculator, calculatorul e conectat la inÂternet ÅŸi la un soft care trage date din cupÂtor, astfel încât în orice moment să se poată supraveghea procesul de prăjire. „Totul e conectat în timp real la internet. Vodafone ne-a ajutat foarte mult în acest sens cu abonamentele de internet.“
Acesta mai spune că se poate ajunge la un maxim de 250 de kilograme de cafea prăÂjită pe zi, iar după noua investiÅ£ie, de 100.000 de euro, care va asigura un cuptor mai mare, capacitatea de prăjire ar putea ajunge la 500-600 de kilograme pe zi. Un kilogram de cafea marca Mabo Coffee costă între 190 de lei ÅŸi 400 de lei, în funcÅ£ie de tipul ei.
ClienÅ£ii pot cumpăra atât din locaÅ£ia fiÂziÂcă, cât ÅŸi de pe site-ul afacerii, însă, susÅ£ine Bogdan Georgescu, foarte mulÅ£i vin direct în coffee shopul fizic.
„Este foarte interesant să vii pentru că, de obicei, oamenii nu ÅŸtiu cum se prăjeÅŸte cafeaua ÅŸi care este tot procesul. MulÅ£i au impresia că această cafea creÅŸte în punÂgă la Carrefour. Ei bine, nu este aÅŸa, ea creÅŸÂte în copac, se ia, se procesează, ajunge la disÂtriÂbuitor, apoi la prăjitorie ÅŸi ajunge apoi să arate cum arată cafeaua pe care o ÅŸtiu oamenii în general“.
Mabo Coffee are trei direcÅ£ii de busiÂness: cafeneaua, site-ul ÅŸi vânzarea către cafeÂnele, atât în Å£ară cât ÅŸi în afară, pe pieÅ£e preÂcum Europa, Asia sau Orientul Mijlociu. Anul trecut, Mabo Coffee a avut o cifră de afaceri de 250.000 de euro, iar perspectivele pentru 2021 sunt optimiste.
„În pandemie nu am suferit, chiar am crescut. Online-ul ne-a ajutat. Mie mi-e friÂcă mai mult de vremea rea decât de panÂdeÂmie. Oamenii oricum consumă cafea. Anul acesta vom ajunge la 700.000-900.000 de euro cifră de afaceri.“
Mabo Coffee are 7 angajaţi, însă Bogdan Georgescu spune că trebuie să extindă echipa, întrucât ea nu mai poate face faţă în această formulă. La cele trei direcţii de business, fondatorul Mabo Coffee îşi propune să mai adauge încă o direcţie, şi anume, o prăjitorie de cafea în regim deschis. Acest concept, explică el, ar însemna ca oamenii care sunt pasionaţi de prăjit cafea sau care vor să-şi facă un business din asta pot veni în această prăjitorie şi pot folosi echipamentele puse la dispoziţie de Mabo Coffee.
Bogdan Georgescu susţine că piaţa pe care activează este încă o piaţă incipientă, însă are potenţial şi loc de creştere, mai ales că sunt „exagerat de mulţi oameni care vor să bea o cafea bună“.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE