• Leu / EUR4.9417
  • Leu / GBP5.7906
  • Leu / USD4.6288
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Brandul de produse alimentare Pivniţa Bunicii ajunge şi pe mesele Casei Regale din Anglia şi a depăşit 2 mil. lei afaceri în 2021

22.12.2021, 00:00

„Avem o fabrică în Saschiz, suntem o firmă mică, aici facem şi cei 120.000 de litri de sirop de soc, gemurile, sosurile chutney.“

De la ideea unui cetăţean britanic – Jim Turnbull, care a văzut potenţial în produsele locale realizate în România – a pornit în 2010 brandul Pivniţa Bunicii. Iniţial, investiţia s-a ridicat la 50.000 de lei, însă investitorii care s-au alăturat pe parcurs companiei au continuat să dezvolte businessul cu produse locale. „Povestea Pivniţa Bunicii a pornit în 2010 cu trei investitori, la iniţiativa lui Jim Turnbull, care este un antreprenor, are o vastă experienţă de aproape 50 de ani în agrobusiness şi vizitând România de câteva ori şi-a dat seama de această comoară care este ţara aceasta. Aşa s-a gândit că ar fi o oportunitate foarte bună, prin business, să prezentăm publicului câte minunăţii se pot face în această zonă”, a povestit Sandor Doczi, manager general al brandului de produse artizanale Pivniţa Bunicii.

Portofoliul de produse include astăzi sirop de soc, cu o capacitate de peste 120.000 de litri anual, de şase ori mai mare faţă de acum zece ani. Şi gemurile naturale intră sub umbrela Pivniţei Bunicii, dar şi miere, sosuri chutney, sirop de fructe. Produsele fabricate în România, la Sazchiz, ajung şi la export în toată lumea, nu doar în Europa. Cel mai căutat produs la export este siropul de soc. Mierea produsă în mica fabrică din inima Transilvaniei ajunge chiar pe mesele Casei Regale a Marii Britanii. Siropul de soc aduce însă circa 80% din veniturile totale ale companiei. „Vindem şi în străinătate, inclusiv în afara Europei, pentru că avem un certificat de siguranţă alimentară internaţional. Avem o fabrică în Saschiz, suntem o firmă mică, aici facem şi cei 120.000 litri de sirop de soc, gemurile, sosurile chutney. Materia primă vine de la producători locali, fermieri, dar mai ales de la săteni, pentru că firma se bazează pe investiţii de impact”, a mai explicat Sandor Doczi.

El a precizat că anual brandul Pivniţa Bunicii ajută circa 1.000 – 1.500 de familii din cinci judeţe de unde strânge florile de soc, plătindu-le acestora materia primă şi oferindu-le astfel un venit.

Produsele ajung la clienţi fie prin intermediul unor reţele de supermarketuri, fie prin comandă directă pe site-ul pivnitabunicii.com.

„Tehnologia este foarte importantă astăzi, nu cred că mai e cineva în business care nu vrea tehnologie. În ceea ce priveşte partea de business, de management al stocurilor, avem programe de management al stocurilor, de contabilitate şi folosim tehnologie. În cazul nostru, directorul general Jim Turnbull este în Marea Britanie şi avem nevoie de un aliat foarte bun, care este Vodafone, pentru convorbirile internaţionale”, a mai spus Sandor Doczi.

El a precizat că anul 2020, odată cu pandemia, a fost unul dificil pentru companie, iar targetul de business nu a fost atins, însă odată cu 2021 lucrurile s-au aşezat, iar compania va încheia acest an cu 2,2 mil. lei cifră de afaceri.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone