Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Călin Cîmpean şi Călin Oară au deschis Mr. Fix Auto, un service auto în Cluj-Napoca în care au investit peste 40.000 de euro

08.11.2022, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

♦ „Cred că antreprenoriatul înseamnă incertitudine şi să înveţi să lucrezi astfel. De multe ori, poate fi mai complicat să gestionezi o perioadă de creştere decât o perioadă de recesiune“.

Antreprenorii Călin Cîmpean şi Călin Oară şi-au propus la începutul lui 2022 să pornească un business împreună, iar şase luni mai târziu, în iulie, aveau deja primii clienţi în service-ul auto Mr. Fix Auto, deschis în Cluj-Napoca.

Investiţia iniţială a fost de 42.000 de euro, din surse proprii şi din credit, iar cel mai scump uitlaj a fost cabina de vopsit, service-ul axându-se pe vopsitorie şi tinichigerie.

„Afacerea a pornit în urma unei discuţii între mine şi asociatul meu, care este şi finul meu. El are o experienţă în domeniul auto de peste 20 de ani ca vopsitor auto. Eu vin cu o experienţă din zona de management. El îşi dorea de mult acest tip de afacere, doar că fiind specialist doar în zona de vopsitorie avea o teamă în zona de organizare. Şi atunci am zis să încercăm împreună. El a găsit un service cu care mai lucrase şi care era de vânzare şi am hotărât că îl vom cumpăra împreună şi vom încerca să îl ducem la un alt nivel“, a povestit Călin Cîmpean, managerul Mr. Fix Auto. Călin Oară este director tehnic în cadrul service-ului, lucrând de asemenea alături de angajaţii săi.

Hala unde se desfăşoară activitatea service-ului are 400 mp şi şase posturi de lucru, ceea ce înseamnă că tot atâtea maşini pot fi în acelaşi timp în lucru.

Antreprenorii folosesc încă de la început vopsea pe bază de apă, ceea ce corespunde cu normele de mediu, dorindu-şi să se adapteze şi să anticipeze trendurile din piaţă.

„42.000 de euro a fost investiţia iniţială, cu o parte din suma respectivă am venit eu şi partenerul meu, iar o parte am obţinut-o printr-un credit de la Banca Transilvania, care ne-a ajutat extrem de mult după doar patru luni de activitate, ceea ce se întâmplă foarte rar“, a mai spus Călin Cîmpean.

Un aspect care diferenţiază Mr. Fix Auto de restul service-urilor este nişarea pe vopsitorie – tinichigerie, astfel că se pot dezvolta chiar parteneriate între companii din aceeaşi piaţă.

„Service-ul este în Cluj-Napoca, într-o zonă industrială, există şi alte service-uri în zonă care ne pot ajuta cu alte servicii pe care noi nu le putem oferi în acest moment, dacă clientul mai are o problemă la motor, la direcţie.

E mult mai uşor pentru noi să ducem maşina la un partener din apropiere şi să o predăm aşa cum trebuie, nu să îl plimbăm pe client în zece locuri în oraş„, a explicat antreprenorul.

La nivel de clienţi, există două categorii în portofoliul Mr. Fix Auto – zona de business-to-business, lucrând cu parcuri auto, companii de închiriere maşini, şi partea de clienţi individuali, care vin prin recomandare.

„Am reuşit să atragem un număr destul de mare de clienţi în această perioadă şi lucrurile au fost în regulă. Oprindu-se perioada de pandemie din perspectiva statului în casă, automat a însemnat şi întoarcerea pe stradă a maşinilor. Partea mai puţin dorită, de accidente, este mai predominantă. Am avut şi persoane care şi-au dorit doar o schimbare de culoare sau să arate maşina mai bine“, a spus Călin Cîmpean.

El nu crede că o potenţială criză economică ar putea ocoli piaţa service-urilor auto, însă întârzierile la livrarea maşinilor noi au determinat oamenii să repare vechile maşini, astfel că au avut mulţi clienţi din această zonă.

„Noi sperăm să ajungem undeva la 350.000 de lei cifră de afaceri în 2022, însemnând practic jumătate de an. Cred că vom reuşi să atingem această ţintă după cum arată primele luni şi aş spune că reuşim deja să ducem afacerea pe un mic profit“, a mai spus antreprenorul.

Pentru anul viitor, în 2023, targetul este creşterea cu 10-15% a vânzărilor de la lună la lună, dar şi creşterea numărului de angajaţi cu încă două persoane. Pe termen mediu şi lung, planurile urmăresc construirea propriei hale, tot în Cluj. „Cred că antreprenoriatul înseamnă incertitudine şi să înveţi să lucrezi astfel. De multe ori, poate fi mai complicat să gestionezi o perioadă de creştere decât o perioadă de recesiune. Cred că incertitudinea e un mod normal de a lucra în antreprenoriat“, a concluzionat Călin Cîmpean.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania