Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Camelia Comşa şi-a descoperit pasiunea pentru make-up acum nouă ani şi a deschis la Cluj-Napoca o şcoală de pregătire care a strâns peste 400 de cursante

13.12.2021, 00:07 Autor: Alexandra Matei

♦ Printre cursantele Top Make-up & Beauty School din Cluj-Napoca se numără atât cosmeticiene cu experienţă, cât şi tinere care vor să înveţe sau să îşi schimbe meseria. Un make-up artist poate câştiga şi 3.000 de lei în două-trei zile de muncă ♦ „Am avut fete care au terminat psihologia, medici – nu au renunţat la profesie, dar lucrează şi ca make-up artist –, dar şi fete din IT“.

Camelia Comşa este licenţiată în Finanţe-contabilitate, a profesat şapte ani în dome­niu, a urmat o perioadă cu mai multe încercări antrepre­no­riale, iar de peste nouă ani este make-up artist şi mai recent fondator al Top Make-up & Beauty School din Cluj-Napoca, o şcoală care pregăteşte viitori make-up artişti, brow artişti şi cosmeticieni.

„Businessul acesta a început în urmă cu nouă ani, după ce am închis o altă afacere de care mă ocupam – am avut un restaurant şi alte două businessuri înainte. Partea de beauty mi-a plăcut foarte mult şi în dome­niul acesta am rămas cel mai mult. Am început prin a aduce produse profesionale de make-up din SUA. Am făcut acest busi­ness din nimic. Am crezut că voi rămâne pe partea de vânzare de produse, dar după ce am văzut că există mult potenţial în cursuri, am mers pe partea aceasta şi am dezvoltat şcoala de make-up. Până acum, am avut peste 400 de cursante din Cluj şi din alte oraşe ale ţării“, a povestit Camelia Comşa.

Pentru a deschide un astfel de studio, spune Camelia Comşa, e nevoie o investiţie de circa 5.000 de euro. Ea menţionează că pe parcurs s-au tot adăugat investiţii supli­men­tare şi toate au fost făcute din bugetul propriu.

Un curs de iniţiere în make-up este struc­turat pe o perioadă de zece zile, având o durată de câte şase ore pe zi, după care se susţine un examen. Preţul pentru un astfel de curs este de 2.500 de lei. Totodată, există şi cursuri de perfecţionare în make-up, care pot dura între două şi zece zile, dar şi cursuri de specializare, care durează o lună şi costă 1.000 de euro.

Având la bază mese­ria de make-up artist, cursan­tele pot să prac­­tice servicii de make-up artist, brow ar­tist sau extensii de gene.

În contextul pan­de­miei de COVID-19, antreprenoarea spune că a ţinut cursuri şi în online. Acest demers a fost susţinut de serviciile oferite de Vodafone. Cursurile din online se bazează pe videoclipuri live, care pot fi revăzute ulterior de către cursante în cadrul unui grup privat.

„Am trecut în online pentru că este cerere. Am dezvoltat în online partea de cursuri pentru stilizare sprâncene şi laminare, iar la perfecţionare de make-up am mers pe varianta înregistrată.“

Unul dintre cele mai importante planuri de dezvoltare pe care Camelia Comşa le are este crearea unui centru de formare profesională pentru toate meseriile din zona de înfrumuseţare. Ea estimează că va putea demara acest proiect anul viitor sau în 2023. „Vreau să creez modul cât mai igienic şi cât mai profesional pentru fiecare meserie de beauty – make-up artist, hair stylist, nail artist, brow artist –, inclusiv pentru partea de cosmetică şi masaj.“

Investiţia pentru un astfel de centru de formare s-ar ridica la 50.000 de euro, iar finanţarea ar putea veni fie printr-o asociere, fie din fonduri nerambursabile sau credit bancar.

Camelia Comşa susţine că domeniul de beauty este unul din care se poate câştiga foarte bine, în contextul în care există pregătire, implicare şi încredere. Spre exemplu, spune ea, în două zile, un make-up artist poate câştiga minim 3.000 de lei.

Top Make-up & Beauty School din Cluj-Napoca a avut de-a lungul timpului şi cursante care şi-au schimbat cariera după ce au intrat în domeniul de beauty. „Am avut fete care au terminat psihologia, medici – nu au renunţat la profesie, dar lucrează şi ca make-up artist –, dar şi fete din IT“.

Experienţa acumulată în celelalte businessuri pe care le-a avut, au ajutat-o pe Camelia Comşa să îşi dezvolte aptitudinile în ceea ce priveşte comunicarea, organizarea şi gestionarea. „Sunt cu siguranţă antreprenor pe viaţă, nu aş putea să mă întorc la viaţa de angajat“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone