Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Carina Călin organizează patru târguri de modă pe an sub brandul Detox Market, unde adună 90 de designeri de modă, bijutieri, producători de cosmetice

06.11.2019, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Costurile pentru organizarea unui singur eveniment ajung la 19.000 de euro ♦ Anul viitor, în 2020, Carina Călin vrea să ajungă cu Detox Market la Berlin.

Carina Călin a lăsat jobul din retai­lul vestimentar pentru a deschide un business pe nişa târgurilor de modă, mizând pe conceptul de detoxifiere a garderobei. La cinci ani de la primul pas spre businessul Detox Market, antreprenoarea organizează patru târguri pe an unde vin circa 90 de expozanţi, de la persoane care vor să renunţe la hainele pe care nu le mai poartă până la designeri cu produse rămase pe stoc.

„Detox Market a pornit după ce eu am lucrat în retail foarte mulţi ani şi de-a lungul timpului am tot strâns foarte multe haine, bijuterii accesorii. La un moment dat a tre­buit să mă mut cu o dubă de acasă, moment în care mi-am dat seama că am strâns foarte multe lucruri. Împreună cu o prietenă am făcut o selecţie de haine şi aşa a pornit pro­iec­tul pe detoxifiere de garderobă“, a povestit Carina Călin.

Investiţia în organizarea unui târg este de circa 19.000 de euro, iar sub brandul Detox Mar­ket au loc patru evenimente annual în Bucureşti, mereu într-o altă locaţie din Capitală. Cifra de afaceri din 2018 a fost de peste 75.000 de lei, urmând ca anul acesta să depăşească 200.000 de lei, potrivit estimărilor antreprenoarei.

„La târgul Detox Market poate veni oricine care are piese din garderoba personală pe care nu le mai poartă, pot veni designeri care au stocuri şi vor să le vândă, producători de bijuterii, de beauty organic. Ne pot găsi pe Facebook, următorul eve­niment va fi la finalul lui noiembrie“, a mai spus Carina Călin.

Anul 2019 a fost cel mai bun din pers­pec­tiva dez­vol­tă­rii businessului, du­pă ce la târgurile de modă or­gani­zate au venit şi magazine internaţionale şi designeri străini. Dintre cei 90 de par­ticipanţi la fiecare ediţie, 70% vin din zona de îmbrăcăminte. Târgurile Detox Market sunt organizate de o echipă de 15 persoane, iar un singur eveniment este pregătit cu circa trei luni în avans.

„Este important să fim un pic mai conştienţi când vine vorba de alegerile pe care le facem în materie de îmbrăcăminte şi nu numai. Oamenii cumpără foarte emoţional. Clientele pe care le-am avut de-a lungul timpului în zona de mass market sau luxury pentru că acolo am lucrat, cumpărau în mare parte când treceau prin ceva emoţional“, a mai povestit Carina Călin.

Ea a precizat că responsabilitatea care a venit odată cu evenimentele pe care le organiza a făcut-o să conştientizeze statutul de antreprenor.

„Viaşa de antreprenor consumă foate mult timp. Mi-aş fi dorit ca cineva să îmi fi spus că nu o să mai am timp de nimic şi că nu e simplu. Toată lumea are senzaţia că atunci când pleci din birou şi mergi pe zona de antreprenoriat o să ai mult timp liber şi o să faci ce vrei. E mult mai strict şi trebuie să fii mult mai organizat“, a mai spus fondatoarea Detox Market.

Pentru dezvoltarea ulterioară, Carina Călin vrea să ducă târgurile Detox pe pieţe externe, Berlin fiind prima ţintă pentru anul viitor. Diferenţa dintre consumatorii români şi cei din Occident este că în străinătate există o mai mare responsabilitate în ceea ce priveşte alegerile vestimentare, clienţii fiind mai atenţi la ceea ce poartă decât la trenduri.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania