Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Carmen Todică a creat brandul Atelierul de slăbit în 2016, care înseamnă în prezent trei centre de înfrumuseţare în Capitală şi venituri anuale de peste 250.000 de euro

02.06.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

Antreprenoarea îşi propune să deschidă două centre de înfrumuseţare şi în ţară în următorii cinci ani şi se uită la oraşe ca Sibiu, Braşov, Cluj-Napoca şi Constanţa.

Carmen Todică, economist, a cre­at brandul Atelierul de slă­bit în urmă cu aproape pa­tru ani, din dorinţa de a ajuta oamenii să obţină fru­museţea do­rită printr-un stil de viaţă sănătos, o stare de bine pe măsură şi prin creşterea încrederii în sine. Astfel, a deschis un centru de înfru­museţare bazat pe tehnologie în zona Tinere­tului, pe care l-a replicat în alte două zone din Capitală, iar anul trecut veniturile generate de cele trei locaţii au fost de 250.000 de euro.

„Povestea Atelierul de slăbit a început în 2015, moment în care mi-am dat seama că îmi doresc să fac un centru pentru oameni. Ne-am gândit la Atelierul de slăbit ca la un brand încă de la început. Tot de la început mi-am propus să am patru centre în Bucu­reşti şi patru centre în ţară“, îşi aminteşte Carmen Todică, fondatoarea Atelierului de slăbit.

Iniţial, ea a făcut un centru mic, iar în nu­mai patru luni şi-a dat seama că cererea este mult mai mare, motiv pentru care a deschis şi o clinică, care vine cu servicii com­ple­mentare ce­­lor de slăbit, având medici specializaţi în me­di­ci­na internă, care analizează cauzele şi efec­te­le problemei şi stabilesc programe de slă­bit pe baza acestora. „Aşa ne diferenţiem de concurenţă.“

Investiţia în deschiderea primului centru s-a ridicat la 100.000 de euro, bani cu care în prima fază a cumpărat o parte din echipa­mente, în rate. Acest centru oferă servicii de remodelare corporală şi estetică facială, de care pot beneficia 4-6 persoane în acelaşi timp. „Recomadarea noastră este ca lucrurile să fie tratate treptat pentru o slăbire sănătoasă.“

Cei mai mulţi clienţi soli­ci­tă epilarea definitivă, susţine Carmen Todică, care dă rezultate con­crete după şase şedinţe şi costă, în total, 2.400 de lei. Apoi, cel mai cerut serviciu este cel de slăbire localizată (criolipoliză).

„Bărbaţii sunt mai conştiin­cioşi şi se ţin de treabă, iar în gene­ral îşi doresc epilare de­fi­ni­tivă, criolipoliză şi VelaShape, care este de şase şedinţe. Pachetele sunt la oferte. Nu ne apucăm de treabă fără diagnostic. Însă, m-a surprins faptul că tot mai mulţi oameni îşi re­zervă sau îşi  cumpără pachete online, iar vo­lu­me­le au crescut mai ales după pandemie“, spu­ne antreprenoarea. Ea adaugă că majo­ritatea clienţilor sunt femei, 80-85%.

Înainte de apariţia noului coronavirus, care a dus la închiderea temporară a centre­lor, Carmen Todică spune că în medie avea 500 de clienţi într-o lună. În prezent, compania are trei locaţii în Bucureşti, în Tineretului, în Dorobanţi şi în incinta mall-ului Afi Palace Cotroceni, cea din urmă fiind încă închisă. „Tendinţa oamenilor este evidentă spre mall, iar în următorul an vom vedea tot mai multe centre în mall, pentru că avem mai puţin timp.“

„În 2019 am avut o cifră de afaceri de 250.000 de euro, a fost cel mai bun an al nostru. Am investit în brand, pentru că fără marketing nu poţi exista pe piaţă. Avem parteneriate şi în zona corporate cu firme oferindu-le pachete adaptate pentru salariaţii lor“, a mai spus anteprenoarea.

Carmen Todică, fondatoarea brandului Atelierul de slăbit, îşi propune ca în 2023 să deschidă un centru de înfrumuseţare şi în ţară, iar în următorii cinci ani să aibă patru centre în Bucureşti şi două în ţară. Oraşele pe care le analizează acum sunt Sibiu, Braşov, Cluj şi Constanţa.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania