Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Carmen Zaiu a transformat garajul familiei în laborator şi produce cosmetice pentru persoanele cu ten sensibil şi alergii

16.01.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Cosmeticele Panseea au o durată de valabilitate de trei-şase luni de la data fabricaţiei, fiind produse manual şi pe comandă.

Carmen Zaiu, cu mai mulţi ani de experienţă în domeniul fi­nan­ciar, a început să facă pri­mele produse cosmetice pen­tru folosul propriu după ce a descoperit că suferă de unele alergii şi pro­bleme de piele, iar produsele din comerţ nu îi făceau bine. Aşa a ajuns să producă acasă lo­ţiuni şi unguente din uleiuri vegetale presate la rece şi unturi naturale nepurificate.

„Încet-încet, am realizat că nevoia s-a transformat în pasiune. Procesul de învăţare şi creaţie implică studiu despre chimie, plante şi botanică, reţete şi amestecuri, care erau deja pasiunile mele şi ale altor membri ai fa­mi­liei. Am primit feedback bun de la prie­teni – prietene mai ales – care vedeau ce fa­cem, tes­tau şi îşi doreau şi ei, devenind trep­tat pri­mii clienţi fideli“, povesteşte Carmen Zaiu, cea care a creat brandul de cosmetice Panseea.

De la pasiune la afacere a fost nevoie de un laborator în care să fie produse loţiunile, astfel că acesta a fost amenajat în propriul garaj din Voluntari, l?ngă Bucureşti.

„A durat doi ani să transformăm garajul în laborator, am avut nevoie de multe auto­rizaţii. Fiind cosmetice hand-made, echi­pamentele au fost uşor de procurat.“

Businessul este deţi­nut de Carmen Zaiu, prin com­pania Systematix Na­ture, iar în ges­tio­narea afacerii îi are aproa­pe pe fratele ei – Emil Zorilă, şi pe soţul ei. Investiţia pentru a pune pe pi­cioare Panseea s-a ridicat la 50.000 de euro, banii fami­liei, 2018 fiind pri­mul an de acti­vi­tate pentru Panseea. În 2019, v?n­zările s-au dublat faţă de 2018, c?nd s-au situat la 6.000 de euro. 

„Durează mult să creezi un brand, o afa­ce­re de la zero. În 2020, ne dorim să men­ţi­nem tren­dul de creştere din 2019 şi să ex­tin­dem ga­ma de produse oferite cu o linie de cosmetice con­centrată doar pe ingre­diente locale. Suntem în faza finală de cercetare pentru com­ple­tarea produselor dedicate bărbaţilor şi a ce­lor pentru păr. Continuăm să ne concentrăm pe v?nzările şi pe prezenţa online, dar vom menţine şi participarea la anumite t?rguri şi evenimente unde considerăm că există publicul nostru“, spune Carmen Zaiu.

Publicul Panseea este format, în principal, din femei cu tenul sensibil sau cu probleme, cu diverse alergii la conservanţii sau aditivii care se găsesc în cosmeticele din magazine. Cosmeticele Panseea au o durată de valabilitate de trei-şase luni de la data fabricaţiei, fiind produse manual şi pe comandă. Preţurile variază între 25 şi 110 lei (uleiul de plajă), în funcţie de produs, iar media de cost pentru creme este de 70 de lei. Din portofoliul Panseea, fac parte creme de zi, de noapte, de corp, de m?ini şi de călc?ie, de plajă, lapte demachiant, ape florale şi uleiuri – de păr, de masaj şi seruri antirid.

„Punem cremele în sticle violet, care filtrează razele soarelui, pentru că produsele noastre sunt proaspete şi trebuie protejate de soare şi căldură.“

La baza cosmeticelor Panseea, stau uleiuri din seminţe de măceş, de ovăz sau de trandafir, lavandă, glicerină, emulsifianţi naturali din ulei de măsline şi uleiuri esenţiale.

„Vindem prin magazinul online şi la c?teva t?rguri. Nu creştem repede, dar vrem să creştem solid“, spune Carmen Zaiu. Planul ei este ca, în 2020, să dubleze cifra de afaceri realizată în 2019 şi să lanseze o linie de săpunuri naturale.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero

 În Rom?nia sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania