• Leu / EUR4.9437
  • Leu / GBP5.6284
  • Leu / USD5.0679
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cearfisă, un brand de bere fabricată în Iaşi, a intrat în reţele precum Carrefour şi Mega Image şi a făcut afaceri de 510.000 de lei în 2020

11.03.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Fabrica de bere Cearfisă se află în Iaşi, de unde licoarea îmbuteliată ajunge în toată ţara.

Cătălin Vişan, Gheorghe Parfeni şi Marius Ivanov au pus împreună bazele brandului de bere Cearfisă, fabricată în Iaşi, la sfârşitul lui 2017. În aproape patru ani de activitate, ei au pus la bătaie 600.000 de euro pentru a face fabrica funcţională şi pentru a dezvolta businessul şi spun că nu se opresc aici.

„Ne adresăm tuturor catego­riilor de clienţi, în special celor care iubesc să consume o bere bună, fără conservanţi, nepasteurizată, nefil­trată. La baza acestui business stau experienţa în domeniul HoReCa şi pasiunea pentru berea de calitate“, spune Cătălin Vişan, unul dintre acţionarii Cearfisă.

Fabrica de bere Cearfisă se află în Iaşi, de unde licoarea îmbuteliată ajunge în toată ţara. Pe lângă HoReCa, brandul este prezent şi în reţelele Carrefour, Mega Image, Auchan şi Cora la nivel naţional.

„Anul 2020 a fost unul de menţinere în locaţiile cu care aveam colaborări, dar şi de căutare de noi pieţe de desfacere către retaileri. Avem patru angajaţi şi plănuim poate să lansăm o bere nouă anul acesta, alături de creşterea vânzărilor.“

Cearfisă înseamnă, în acest moment, patru sortimentele de bere artizanală - Pale Ale, Pilsner, Weissbier şi Red Ale - ale căror preţuri sunt cuprinse între 6 şi 8 lei. Malţul şi grâul folosite pentru realizarea berii Cearfisă sunt atent alese de la furnizori, drojdia este adusă din Belgia, hameiul este unul nobil, cu procent scăzut de alfa-acizi, pentru a da berii amăreala potrivită, iar pH-ul apei este şi el atent controlat, menţinut între 5,2 şi 5,4, pentru ca berea să aibă gustul ideal. „În 2017, când am început noi businessul, piaţa era pe un trend crescător, apăreau tot mai multe berării artizanale. Noi am reuşit să accesăm marile reţele de magazine într-un context în care dorinţa noastră de a intra în aceste lanţuri s-a suprapus peste nevoia lor de a lista producători locali“, a spus Cătălin Vişan la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

În 2020, acţionarii Cearfisă au reuşit să se menţină în punctele de vânzare în care erau deja prezenţi, într-o perioadă dificilă pentru aproape orice tip de business.

„A fost un an de echilibru, având în vedere criza sanitară şi impactul global al pandemiei. Cu toate acestea, am înregistrat o uşoară creştere a vânzărilor“, mai spune Cătălin Vişan.

Anul trecut, vânzările Cearfisă au ajuns la 510.000 de lei (circa 104.000 de euro). Veniturile au fost totuşi influenţate de lipsa activităţii din HoReCa.

„Suntem prezenţi şi în magazine din Iaşi, Cluj, Timişoara. Circa 60-70% din veniturile noastre din 2020 au venit din prezenţa noastră în marile reţele de magazine. Anul 2021 a început bine pentru noi, vânzările au fost în creştere în primele două luni.“

Vara aceasta, acţionarii Cearfisă şi-au propus să aducă un produs nou pe piaţă, o bere estivală, iar pe termen mai lung îşi doresc să-şi construiască o hală proprie, momentan lucrând într-un sediu închiriat.

Cearfisă înseamnă, în acest moment, patru sortimentele de bere artizanală - Pale Ale, Pilsner, Weissbier şi Red Ale - ale căror preţuri sunt cuprinse între 6 şi 8 lei.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone