Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cecilia Necula, cu experienţă de 20 de ani în sectorul bancar, a adunat 550 de copii în centrele de educaţie nonformală Bufniţa din Tei din Capitală

14.09.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„În 2019, cel mai bun an pentru noi, cifra de afaceri a fost de 150.000 de euro.“

Cecilia Necula a pus bazele centrului de educaţie non-formală Bufniţa din Tei în 2015, după o experienţă de două decenii în sectorul bancar, pornind de la nevoia de a-şi duce copilul la activităţi variate în acelaşi loc. La începutul anului şcolar 2019-2020, după patru ani de prezenţă pe piaţă, circa 550 de copii s-au înscris la cursurile centrului, dintre care 220 au continuat în mediul online în timpul stării de urgenţă.

„Totul a pornit de la o nevoie personală şi reală a noastră ca familie, ca părinţi de copil de 5 ani, pe care trebuia să îl luăm cu noi peste tot, la ore târzii seara sau în weekenduri. Aşa am simţit nevoia unui spaţiu mai aproape de casă, care să conţină activităţi multiple în acelaşi loc. (...) Am început în Berceni, la un singur etaj, iar acum avem două niveluri. Investiţia iniţială a fost de 40.000 de euro, iar pentru a ne extinde la parter, încă 40.000 de euro“, povesteşte Cecilia Necula. Totodată, ea a mai deschis o locaţie în octombrie 2019 în sectorul 5, pe Calea 13 septembrie.

Numele centrului de educaţie non-formală - Bufniţa din Tei - a fost ales datorită pasiunii antreprenoarei şi a fiului său pentru bufniţe şi „în ultimii ani asistăm la o invazie de bufniţe din Occident, iar astfel am adaptat situaţia la ţara noastră şi am „detronat“ pupăza şi am „încununat“ bufniţa“.

În prezent, centrul oferă peste 20 de cursuri de limbi străini - engleză, germană, franceză şi spaniolă, pictură, actorie, ateliere hand-made, ateliere de dezvoltare personală, ateliere de dezvoltare personală prin artă, ro­botică, matematică, şah, educaţie finan­ci­ară, chimie distractivă sau aritmetică mentală.

„În martie aveam 400 de clienţi în locaţia din Piaţa Sudului şi 150 în cea de pe Calea 13 seprembrie. (...) Cel mai mai mare interes este în zona de limbi străine, apoi pentru pictură şi informatică. Pentru copii de 2 ani, avem cursuri doar de dezvoltare senzorială, cu un psiholog“.

Cecilia Necula adaugă că s-au adaptat repede situaţiei create de noul coronavirus, iar în câteva zile au trecut în mediul online. Soţul său a dezvoltat o platformă, unde au putut avea loc anumite cursuri şi „circa 220 de copii şi-au făcut abonamente“.

Acum, când planează incertitudinea privind modul în care vor începe şcolile, Cecilia Necula afirmă că este pregătită pentru trei scenarii: exclusiv online, cu prezenţă fizică şi cursuri hibrid. Din experienţa sa, a observat că discipolii mai mici ca vârstă preferă prezenţă fizică, pe când cei mai mari s-au adaptat repede mediului online şi preferă să înveţe astfel.

„Cei mai mici copii au 2 ani şi îi împărţim pe grupe, de 5-10 copii, în funcţie de cursuri. Avem categorii 6-8 ani, 8-10 ani, 10-13. (...) Între 6-11 ani încearcă mai multe cursuri,

2-4 cursuri, apoi se axează pe ce le place. Un curs ţine tot anul şcolar, iar în vară avem Summer Camp“, spune fondatoarea Bufniţa din Tei, menţionând că vara aceasta nu a avut loc nicio tabără din cauza situaţiei create de pandemia de COVID-19.

În prezent, în cadrul centrului sunt 6 angajaţi permanenţi, dar compania colaborează cu mai mulţi specialişti din diverse domenii şi în total sunt 20 de traineri. Un curs de matematică, de exemplu, costă 300 de lei. „La început am avut şi eu un curs de engleză şi atelier hand-made de mozaic.“

„În 2019, cel mai bun an pentru noi, cifra de afaceri a fost de 150.000 de euro şi 2020 se arăta pe măsură. (...) Ne dorim să deschidem în următorii ani locaţii în alte sectoare din Bucureşti, dar nu în 2021“, afirmă Cecilia Necula, care precizează că n-ar putea să renunţe la antreprenoriatul în zona educaţiei.

 

Numele Bufniţa din Tei - a fost ales datorită pasiunii antreprenoarei şi a fiului său pentru bufniţe

 

ZF ÅŸi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania