♦ „Mi s-a părut important să vin cu acest concept de evenimente în cadru restrâns şi să dau oamenilor oportunitatea să încerce diferite beri artizanale“.
Ioana Coca, o antreprenoare cu experienţă în producţia de bere artizanală şi organizare de evenimente, a dezvoltat proiectul Craft Beer Voyage, prin care ţine evenimente de degustare a berii artizanale în Bucureşti şi în ţară. Ea vrea să creeze şi un hub de promovare a berii artizanale în România.
„Proiectul Craft Beer Voyage continuă demersul meu de a educa mai mult publicul în ceea ce priveşte berea artizanală. De vreo zece ani, conceptul acesta de bere artizanală şi microberării a tot crescut, dar creşterea nu a venit şi din partea publicului pentru că în continuare mi se pare că este o nişă care se adresează anumitor categorii. Însă, de-a lungul experienţei, am descoperit că şi unii oameni care nu sunt băutori de bere în general sunt deschişi să încerce o anumită bere dacă li se spune o poveste. Mi s-a părut important să vin cu acest concept de evenimente în cadru restrâns şi să dau oamenilor oportunitatea să încerce diferite beri artizanale”, a povestit ea. La evenimentele de degustare, spune aceasta, întodeauna sunt cel puţin două sortimente de la microberării româneşti, urmând ca restul să fie selectate de la berării din toată lumea. Până acum, au fost incluse beri artizanale din Marea Britanie, Belgia şi Germania. La fiecare eveniment, participanţii degustă câte cinci sortimente de bere. „La ultimul eveniment, am avut zece participanţi. La fiecare sesiune vom schimba sortimentele de bere.“
„Am început într-o locaţie în Bucureşti, dar vom începe şi un circuit în ţară şi ne propunem să şi asociem berile cu diferite mâncăruri, precum brânzeturi artizanale româneşti”, a mai adăugat fondatoarea. În Bucureşti va mai avea loc un astfel de eveniment pe 17 decembrie. Următorul va fi la Galaţi, la un bar nou deschis, iar în viitor Ioana Coca vrea să meargă şi la Iaşi, Cluj şi Timişoara cu acelaşi concept. Sesiunile de degustare sunt bilunare, dar, speră ea, vor ajunge să fie săptămânale.
Proiectul Craft Beer Voyage, după cum spune fondatoarea, are mai multe etape de dezvoltare.
„Pe lângă aceste evenimente, va urma la începutul anului viitor deschiderea unui magazin online în care vom avea beri artizanale şi produse complementare. Vrem să dezvoltăm un hub de promovare a berii artizanale în România.”
Proiectul său generează venituri din taxa plătită de participanţii la degustări, iar în viitor, şi din vânzările magazinului online şi din spaţiul fizic pe care îl va dezvolta.
În următorii trei ani, Ioana Coca vrea să construiască un hub de conexiune între microberăriile artizanale din România, dar şi din Republica Moldova şi să înceapă şi o serie de scurte documentare despre berea artizanală în România.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE