Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Claudia Marian, absolventă de Arte, a „croit“ brandul de modă Mauverien, care ia naştere într-un atelier din Tulcea. Veniturile au ajuns la 60.000 de lei în 2020

26.08.2021, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Mauverien înseamnă colecţii de eşarfe din mătase naturală, tricouri unisex din bumbac organic, bluze şi hanorace unisex din amestec de bumbac organic şi poliester reciclat, precum şi sacoşe textile din bumbac netratat.

Mauverien este numele pe care Claudia Marian l-a dat pasiunii ei pentru ma­te­rialele din fibre na­tu­rale şi pentru printurile pe textile. A vrut să clădească ceva care s-o re­prezinte, aşa că o afacere cu piese vesti­mentare a fost cea mai bună idee.

„Mauverien s-a lansat online în rândul micilor branduri româneşti în mai 2020, într-o perioadă profund afectată de pande­mie. Cu toate acestea, am beneficiat în ma­re parte de sprijinul iubitorilor de branduri lo­cale şi am reuşit să continui să dezvolt cu paşi mărunţi micul brand românesc Mauve­rien, care prezintă piese vestimentare şi acce­sorii din 100% bumbac organic şi 100% mătase naturală cu printuri grafice, im­primate digital cu cerneală eco pe bază de apă“, povesteşte Claudia Marian.

În business, îi sunt alături atât părinţii, cât şi prietenul ei, astfel încât totul să func­ţioneze ca la carte.

„Am avut mereu un spirit auto­didact, mereu am vrut să fiu antreprenor“, a spus Claudia Marian la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Claudia are un background mar­cat de creativitate, fiind ab­sol­ven­tă a Liceului de Arte George Georgescu din oraşul natal, Tulcea, sec­ţia Pictură de şevalet, şi a unor studii superioare în Fashion Design, Bran­ding şi Marketing in Fashion la VIA Uni­versity din Danemarca.

Înainte de a începe propria afacere, a pro­fesat ca graphic designer şi art director în e-commerce pentru industria de modă timp de trei ani în Bucureşti.

„Am început Mauverien cu o finanţare nerambursabilă în valoare de 38.000 de euro din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, Start-up Sud-Est, care a avut ca obiectiv specific creşterea ocupării, prin susţinerea întreprin­derilor cu profil nonagricol din zona urbană. De asemenea, din fonduri proprii am investit aproximativ 8.000 de euro.“

Anul 2020, un an incomplet de activita­te pentru Mauverien, s-a încheiat cu o cifră de afaceri de puţin peste 60.000 de lei (12.500 de euro) şi cu doi angajaţi în echipă.

Acum însă Claudia se ocupă din nou singură de tot şi are planuri de refacere a echipei.

Mauverien înseamnă colecţii de eşarfe din mătase naturală, tricouri unisex din bumbac organic, bluze şi hanorace unisex din mix de bumbac organic şi poliester reciclat, precum şi sacoşe textile din bumbac netratat. Toate produsele înfăţişează printuri grafice realizate de Claudia Marian prin diverse tehnici, precum pictură cu gouache (un tip de pigment), grafică cu linere sau desen digital. Printurile realizate pe hârtie sunt digitalizate, pentru ca mai apoi să fie imprimate direct în ţesătură cu ajutorul echipamentului de specialitate.

„Produsele sunt realizate în colaborare cu producători experimentaţi din industria textilă. În prezent, colaborez cu producători din România, Belgia şi Italia. În ceea ce priveşte întregul proces de creaţie a printurilor şi imprimarea propriu-zisă a  produselor din bumbac, acestea au loc în micul meu studio din Tulcea.“

Fiecare produs este pregătit manual pentru a fi ulterior imprimat digital cu cerneală ecofriendly pe bază de apă. Majoritatea produselor sunt imprimate la comandă, deoarece Claudia încearcă să păstreze un stoc cât mai limitat pentru a evita supraproducţia. De asemenea, Mauverien vine şi cu servicii de personalizare a pieselor şi a accesoriilor vestimentare din bumbac, atât pentru companii, cât şi pentru persoane fizice.

Platforme online precum Fashion Days, AlbAlb, Etaj sau Dichisar, alături de site-ul propriu al afacerii sunt câteva dintre locurile unde piesele Mauverien îşi pot găsi cumpărătorii. Claudia Marian încearcă, totodată, să-şi expună colecţiile şi la târguri fizice de design de peste tot din ţară.

„Clienţii Mauverien sunt persoanele care preferă un stil minimalist-with-a-twist, care iubesc printurile grafice şi care preferă să investească în piese vestimentare şi accesorii din materiale naturale. Pentru moment, Mauverien se adresează publicului românesc, dar în viitorul apropriat dorim să oferim şi livrare internaţională, pentru a ne adresa astfel şi publicului din afara ţării.“

Preţurile produselor Mauverien variază în funcţie de categoria din care fac parte. Un tricou costă între 90 şi 100 de lei, o bluză sau un hanorac - între 210 şi 230 de lei, iar accesoriile din mătase naturală oscilează între 269 şi 299 de ei.

„Pentru restul anului 2021, în primul rând îmi doresc să lucrez în continuare la sporirea vizibilităţii brandului şi creşterea vânzărilor. În materie de produse, îmi propun să extind linia de accesorii din mătase naturală cu noi printuri şi noi modele, precum şi să lansez o nouă colecţie de piese vestimentare pentru toamnă-iarnă“, mărturiseşte Claudia Marian.

De asemenea, un alt punct pe „to-do list“-ul ei este o primă linie de accesorii din bumbac şi pentru casă, cu printuri realizate atât digital, cât şi manual prin linogravură.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Preţurile produselor Mauverien variază în funcţie de categoria din care fac parte. Un tricou costă între 90 şi 100 de lei, o bluză sau un hanorac între 210 şi 230 de lei, iar accesoriile din mătase naturală oscilează între 269 şi 299 de ei.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone