Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Constantin Militaru a dezvoltat un concept de case modulare, pornind de la dorinţa unui prieten. Următorul pas este expansiunea

30.08.2024, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Constantin Militaru a instalat o astfel de casă în localitatea Cernica de lângă Bucureşti, cu scopul de a servi drept showroom. Este ridicată acolo deja de câţiva ani, iar el spune că nu se vede nicio modificare în aspectul sau rezistenţa ei.

Pentru Constantin Militaru, sursa de inspiraţie pentru businessul pe care l-a fondat a fost o discuţie în 2020 cu un amic care îşi propusese să-şi instaleze în grădină o casă modulară. Prieteni fiind, a încercat să-l ajute şi s-a implicat în realizarea unei astfel de construcţii, ale cărei piese să poată fi transportate cu o maşină obişnuită şi o mică remorcă, idee care s-a concretizat cu succes. De aici, s-a născut ideea de business.

„Pentru că a ieşit interesantă şi uşor de asamblat, m-am gândit să dezvolt asta. Mai departe, am vrut să înţeleg ce înseamnă această activitate. Mi-am dorit să fie ceva eficient, rapid şi uşor de montat, aşa că nu trebuie să fii tâmplar sau zidar ca s-o ridici. Structura se montează în două-trei zile, apoi urmează detaliile. Eu am nevoie de o lună ca s-o fabric“, a povestit Constantin Militaru, fondatorul brandului de case modulare Asacasa, la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. Ideea iniţială din centrul businessului a fost de a construi case de vacanţă care se pot asambla, dar ulterior a transformat conceptul şi a ajuns să facă inclusiv case pentru locuit permanent.

„Materialul pe care îl folosim este lemnul tehnic, pentru care mentenanţa este aproape de zero, nu se modifică în timp. Casele de genul acesta sunt foarte răspândite în Vest.“ Componentele prefabricate sunt transportate şi asamblate direct pe terenul clientului, în două-patru săptămâni în funcţie de mărimea şi complexitatea casei. Montajul poate fi realizat de echipe specializate sau poate fi lăsat în sarcina clientului, dacă el îşi doreşte. Constantin Militaru, cu experienţă de profesor de informatică, a instalat o astfel de casă în localitatea Cernica de lângă Bucureşti, cu scopul de a servi drept showroom. Este ridicată acolo deja de câţiva ani, iar el spune că nu se vede nicio modificare în aspectul sau rezistenţa ei.

„Este o casă uşoară, pentru că am înlocuit lemnul masiv cu cel tehnic, dar este şi foarte rezistentă. Preţul porneşte de la 10.000 de euro şi diferă în funcţie de caracteristicile care se pot adăuga, precum tipul de termoizolaţie.“

Businessul Asacasa, a cărui activitate se desfăşoară într-o fabrică din Bucureşti, este la început, Constantin Militaru propunându-şi, în primă fază, să testeze ideea şi să vadă dacă acest concept este validat de piaţă. Acum urmează extinderea.

„Ne gândim la două direcţii ñ să ne extindem fabrica sau să ne putem deplasa cu o unitate mobilă astfel încât să putem produce casele şi în alte locuri, în afara Capitalei.“

Pentru construcţiile Asacasa nu există limită în ceea ce priveşte suprafaţa. Mai mult, dacă un client îşi doreşte, casa poate avea şi etaj. Avantajul este că, fiind o construcţie modulară, se poate transforma, se poate extinde sau restrânge în funcţie de necesităţi, ataşând sau eliminând module.

„O casă trebuie să asigure un volum izolat de mediul exterior, ca o carcasă, ca o cochilie de melc, iar interiorul să poată fi compartimentat şi recompartimentat dinamic în funcţie de necesităţi“, este de părere Constantin Militaru.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

Preţul unei construcţii Asacasa porneşte de la 10.000 de euro şi diferă în funcţie de caracteristicile care se pot adăuga, precum tipul de termoizolaţie.


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania