Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cosmin Neagu şi Mihai Dinu produc şosete sub brandul Arete, iar în 2020 vor să-şi extindă portofoliul cu butoni, cravate şi cămăşi

06.01.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Businessul este axat pe şosetele pentru bărbaţi, existând un singur model pentru femei, sub numele Mioriţa.

Cosmin Neagu şi Mihai Dinu, doi tineri cu experienţă în IT şi banking, au fost inspiraţi de un cadou pentru a pune ba­zele Arete, afacerea prin care cei doi antreprenori vând şosete pentru bărbaţi produse într-o fabrică din judeţul Prahova.

„Ideea de business s-a conturat când Mihai (partenerul meu în afacere – n. red.) mi-a făcut cadou câteva perechi de şosete în preajma sărbătorilor de iarnă din 2015. Mi-au plăcut, l-am întrebat de unde le-a cum­părat, mi-a spus că le luase de la mama lui, care lucra la o fabrică de textile, şi atunci a apărut ideea de a face şi noi un brand românesc de şosete“, îşi aminteşte Cosmin Neagu.

Ideea a fost ţinută în stand-by până în 2017, când cei doi s-au hotărât să o pună în practică. În primul an au dezvoltat produsul, vânzările începând să se strângă abia de la jumătatea lui 2018. Acum, şosetele Arete sunt produse chiar în fabrica de unde pro­ve­neau cele primite ca­dou în 2015 şi poartă nu­me ale unor per­so­na­lităţi istorice mar­cante, pre­cum Basarab I, Mihai Viteazu, Ştefan cel Mare sau Thomas Edison.

„Am studiat piaţa şi am descoperit că, în mal­luri şi chiar şi în ma­ga­zi­nele si­tuate pe stră­zile co­mer­ciale, majo­ritatea şose­te­lor sunt de import. Am al­că­tu­it o listă a bran­du­rilor exis­ten­te, a pre­ţu­ri­lor, am cumpărat şosete de la com­pe­titori şi am studiat ca­li­tatea ma­te­riei prime.“

Firele de bumbac pe care le folosesc pro­prietarii Arete provin din Polonia şi ajung la fabrică, unde Cosmin Neagu şi Mihai Dinu supraveghează pro­cesul de producţie. Businessul este axat pe şosetele pentru bărbaţi, existând un singur model pentru femei, sub numele Mioriţa.

„Investiţia noastră totală până acum a fost de 15.000 de euro, bani pe care i-am investit în branding, în ambalaje. Totul s-a realizat din economii proprii, iar când acestea s-au terminat, am alocat un procent din veniturile lunare pe care le generăm. Anul 2018 s-a încheiat cu afaceri de 4.000 de euro, era primul nostru an în care am în­ceput să avem încasări. Ne-am bucurat că mo­toarele au început să funcţioneze. În 2019 ne-am apropiat de 10.000 de euro“, spune Cosmin Neagu.

O pereche de şosete Arete cu model costă 35 de lei, iar una clasică, peste gambă, creată pentru a fi purtată în ţinutele formale – 40 de lei. Şosetele se găsesc în mai multe showroomuri made-to-measure din Bucureşti, dar şi din Cluj.

„Lucrăm la extinderea lanţului de distribuţie şi în oraşe ca Braşov, Timi­şoa­ra, Oradea, Constanţa. Pentru 2020, ne dorim să ex­tindem gama de produse, să introducem şi alte accesorii – cravate, ace de cravată, butoni, cămăşi.“

Tot pentru 2020, Cosmin Neagu şi Mihai Dinu estimează că din trimestrul al doilea vor trece pe profit.

„Suntem deschişi şi la investitori. Pe termen lung, atunci când vom consolida brandul plănuim să oferim clienţilor şi şosete din materiale precum lână, mătase sau bambus“, adaugă Cosmin Neagu.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma  www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania