Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Costin Simion a creat la finalul lunii martie platforma FermierBun, unde a adunat 25 de producători agricoli locali: Luni e cea mai activă zi, avem 50-60 de comenzi

13.05.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

Antreprenorul are în plan ca businessul căruia tocmai i-a pus bazele să ajungă la rulaje de 150.000-200.000 euro anual.

Businessul FermierBun reprezintă o piaţă virtuală creată de Costin Simion împreună cu un partener, în urma unei idei apărute acum 8 ani, de a aduce producătorii şi consumatorii în acelaşi loc, de a facilita întâlnirea cererii cu oferta. Iniţial, ei au tatonat piaţa, iar pe 30 martie, la ora 20:00, au lansat site-ul şi tot atunci au venit primele comenzi.

„FermierBun este o idee mai veche, care şi-a găsit momentul oportun în această perioadă, din dorinţa de a aduce împreună producătorii locali şi clienţii finali pe o platformă, pentru a regăsi gusturile româneşti şi produse proaspete. Încercăm să restrângem foarte mult ciclul de la culesul legumelor sau fructelor până ajung în farfuria consumatorilor“, povesteşte Costin Simion. El adaugă că au vrut să vadă care este reacţia pieţei şi au fost surprinşi de cerere.

Antreprenorul precizează că jumătate din familia sa se trage din bazinul legumicol Băleni-Sârbi, din judeţul Dâmboviţa, iar cealaltă jumătate este din bazinul fructifer Voineşti-Valea Dâmboviţei. În contextul pandemiei de COVID-19, rudele şi prietenii săi nu au avut unde să-şi desfacă producţia odată cu închiderea pieţelor agroali­mentare, iar astfel i-a venit ide­ea să pună bazele platformei FermierBun.

Costin Simion îşi amin­teş­te că la început a căutat chiar el furnizori, iar apoi aceş­tia au venit spre el. Acum, în pia­ţa online se găsesc 23-25 de fur­ni­zori, mici producători de legume sau fructe, miere ori brânzeturi. „Avem producători care culeg 5.000 fire de ceapă o dată. Produsele sunt culese cu o seară înainte. Prospeţimea e garanţia noastră“, spune antreprenorul.

„Ei veneau oricum în zona pieţelor bu­cureştene şi am scurtat circuitul logistic, ne în­tâlnim la marginea Bucureştiului, seara. Primim produsele comandate, le împachetăm în cantităţile solicitate, le punem în mijloacele noastre de transport şi dimineaţa le livrăm sau vin clienţii la cen­trul logistic şi le ridică“, a adăugat antreprenorul.

Costin Simion spune că investiţiile continuă, dar până în prezent acestea au fost de 7.000-8.000 de euro pentru maşinile de transport, igienizare, echipamente, sistemul de refrigerare, unde e cazul, sau ambalare.

La început, produsele erau livrate de două ori pe săptămână, marţi şi joi, dar din a treia săptămână de funcţionare a businessului livrează zilnic, deocamdată doar în Bucureşti, însă sunt în discuţii pentru livrări la nivel naţional. „Luni e cea mai activă zi, avem 50-60 de comenzi.“

Un coş mic cu fructe şi legume costă 50 lei, iar unul mare costă 100 de lei şi livrarea este gratuită în Bucureşti.

„După 15 mai vom merge mai departe şi ne dezvoltăm şi pe orizontală şi pe verticală şi sper că vom avea o mobilitate mai mare, astfel încât să dezvoltăm portofoliul de clienţi, pentru că am observat o modificare a stilului de viaţă al oamenilor. Ei au înţeles diferenţa între produsul nostru proaspăt, local, cu gust, adus direct la uşă şi produsul din străinătate“, a afirmat Costin Simion.

El consideră că în perioada aceasta numai dacă nu vrei să faci ceva nu faci. De altfel, el vede concurenţa ca fiind parteneri de-ai săi. „Sunt circa 1 milion de oameni care stau în casă, aşa că este nevoie de concurenţă, pentru că este foarte mult loc în piaţă“, crede el.

„Avem planuri măreţe şi dacă trendul se menţine, anual putem rula 150.000-200.000 euro. Clienţii au redescoperit autenticitatea produselor româneşti şi comoditatea de a le aduce piaţa la uşă. Ne dorim să avem cât mai mulţi furnizori pe platformă“, a conchis antreprenorul.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania