Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cristian Maria, un tânăr cu experienţă în recrutare, a pus bazele proiectului Reedact, o platformă care construieşte CV-uri într-o singură pagină menită să câştige atenţia

30.03.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

♦ În primul an de funcţionare, Reedact îşi propune să ajungă la 25.000 de CV-uri ♦ „Scopul nostru pe termen lung este să devenim o platformă de recrutare altfel“.

Cristian Maria, licenţiat în finan­ţe-bănci, cu experienţă în marke­ting, dar şi în zona de re­cru­ta­re, îşi aminteşte că întot­deau­na şi-a dorit să constru­ias­că ceva. Astfel, în 2019 a pus bazele proiec­tului Reedact, o platformă unde utilizatorii îşi pot crea un CV într-o pagină, realizată cu scopul de a optimiza procesul de recrutare.

„Reedact a pornit din identificarea unei nevoi pe piaţa din România. De trei ani particip la procese de re­crutare într-o compa­nie foarte mare, iar prin mâna mea au trecut cel puţin 120-130 de CV-uri şi am văzut cum se prezintă oamenii la interviu. CV-ul tău este cartea ta de vizită. Astfel, am început să lucrez la acest concept de CV într-o singură pagină în august 2019“, povesteşte Cristian Maria, fondatorul Reedact.

Site-ul a fost lansat în noiembrie 2019, iar tâ­nărul antreprenor şi-a propus să identifice problema exactă a clientului, motiv pentru care a făcut un MVP (minimum viable product) să vadă dacă se validează produsul, dacă direcţia în care investeşte este bu­nă şi să vină cu îmbunătăţiri asupra pro­dusului final. Mai exact, el a creat un ches­tionar cu patru întrebări la care potenţialii cli­enţi să poată răspunde, privitor la cum îşi văd CV-ul.

„Sunt 364 de persoane care au completat până acum. Peste 60% din cei care ne-au dat feedback sunt din IT, apoi marketing şi finanţe şi peste 90% din respondenţii sunt din Bucureşti, iar 10% din Iaşi, Timişoara şi din afară ţării“.

Începând din luna mai, clienţii pot intra pe platformă să îşi construiască efectiv un CV în­tr-o pagină, precizează Cristian Maria.  „Acum pe site este un CV general, un proiect pi­lot, dar vom avea cel puţin 23 de variante de CV.“

Clienţii vor avea la dispoziţie două mode­le de CV-uri specifice do­me­niului în care activează, iar costul suportat de utilizatori va fi de tipul „one time only“, la activarea profilului.

„Odată plătit comisionul de activare a contului, poţi să îţi faci câte CV-uri vrei sau poţi să le modifici cum vrei“. Intervalul de cost pe care îl iau în calcul ar fi 3,95-12,95 dolari, iar la finalul unui an întreg de funcţionare Reedact ar putea aduna 25.000 de CV-uri.

„Îmi doresc să vin în ajutorul oamenilor cu un CV care să le pună în evidenţă calităţile, realizările şi ariile de responsabilitate, aceste câmpuri având un număr limitat de caractere, şi să optimizez procesul de recrutare. M-am gândit la un format într-o singură pagină, care poate fi scanat foarte repede, astfel încât recruiterul să îşi dea seama dacă corespunzi pentru jobul acela“.

Cristian Maria spune că dacă un recruiter se uită mai mult de 10 secunde pe un CV, sunt şanse foarte mari ca titularul acestuia să nu fie angajat. „Noi structurăm totul astfel încât să fie scanat foarte repede, în 5 secunde, şi ne dorim ca în viitor CV-ul nostru să poată fi scanat într-o secundă.“

Costurile iniţiale ale dezvoltării proiectului s-au ridicat la 6.000 -7000 de euro. „Sper să găsim nişte investitori, fie angel investors, fie mergem pe partea de crowdfounding sau venture capital. Planul de afaceri pe care l-am făcut arată că pentru scalarea în România şi în alte ţări avem nevoie de 50.000-60.000 de euro“, mai spune Cristian Maria.

Tânărul susţine că cele mai provocatoare lucruri pentru un antreprenor aflat la început de drum sunt „partea financiară şi definirea unei audienţe“. El consideră că trebuie să conştientizezi încă de la început „care e problema pe care o rezolvi pentru clienţii tăi“.

Reedact are concurenţă în România, fiind platforme online care te ajută să-ţi creezi un CV, gratuit, însă antreprenorul susţine că experienţa de a-ţi face CV-ul într-o pagină, cu recomandări de la specialişti din domeniul HR, este diferită şi va atrage un public cu educaţie superioară, mai degrabă.

Totodată, antreprenorul se gândeşte să includă pe platformă şi consiliere în carieră sau paşii prin care poţi să realizezi o scrisoare de intenţie. El spune că foarte multe persoane întâmpină dificultăţi la un interviu, pentru că nu au mai avut experienţa unei astfel de întâlniri sau au mai puţină experienţă, motiv pentru care îşi propune să vină în întâmpinarea clienţilor cu simulări de interviuri.

„În 2-3 ani sper să avem şi cel puţin 1.000 de companii care utilizează serviciul nostru pentru a recruta şi văd compania la nivel european, dezvoltată strategic, în Polonia, în Cehia. Îmi doresc să avem şi un sediu fizic. (...) Scopul nostru pe termen lung este să devenim o platformă de recrutare altfel, dar în 2020 ne axăm pe construirea CV-ului într-o singură pagină“, a conchis Cristian Maria.

Cristian Maria, fondator al Reedact: În 2-3 ani sper să avem şi cel puţin 1.000 de companii care utilizează serviciul nostru pentru a recruta şi văd compania la nivel european, dezvoltată strategic, în Polonia, în Cehia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania