Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cristian Tomescu face puşculiţe sub brandul Golden Pigs şi pregăteşte deschiderea unui magazin în Cluj-Napoca

07.10.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Anul trecut, Golden Pigs i-a adus o cifră de afaceri de 30.000-35.000 de euro, din care circa 95% au venit din vânzările externe.

Cristian Tomescu, absolvent al unei şcoli de arte plastice, al Fa­cul­tăţii de Arte din Bucu­reşti şi al unor cursuri de arte decorative, a început în urmă cu aproape zece ani să se gândească la un brand propriu de puşculiţe, care a prins ulterior contur, sub numele Golden Pigs.

„Întâmplător, în 2011, căutând un cadou pentru un prieten de ziua lui, doream să gă­sesc o puşculiţă pe care s-o cumpăr. După toate căutările, mi-am dat seama că aş putea face un produs mai diferit de ceea ce exista pe piaţă şi aşa a început ideea Golden Pigs“, îşi aminteşte Cristian Tomescu.

Se afla la capătul a 12 ani în care fusese partener într-o agenţie de publicitate şi sim­ţea nevoia să se întoarcă mai mult către la­tura creativă. După aproape jumătate de an în care a dezvoltat prototipuri, a ajuns la un produs final, fabricat de la zero în România.

„Investiţia iniţială a fost de 20.000-25.000 de euro în materiale şi metode de producţie. În primii ani, clienţii au fost persoane fi­zice din Europa şi oca­zio­nal de pe alte con­ti­nen­te. În 2018, am avut pri­mii clienţi şi din România, atât B2B (busi­ness to business – n. red.), cât şi B2C (business to consu­mer – n. red.)“, spune Cristian Tomescu.

Preţurile variază între 21 de euro pentru varianta cea mai mică şi peste 100 de euro pentru cea mai de top. Puşcu­liţele se gâsesc pe plat­for­ma eMAG, pe site-ul propriu Golden Pigs, pe platforma Ama­zon şi, în curând, într-un magazin fizic aflat în Cluj-Napoca, pe Strada Memorandumului. În 2021, pe lista de pla­nuri, se află şi cel puţin un magazin în unul din oraşele Amsterdam, Barcelona, Viena, Paris sau Berlin.

„În magazinul Golden Pigs din Cluj-Na­poca, vor fi atât puşculiţe, cât şi alte produse ale noastre, precum lumânările din ceară na­tu­rală, corpuri de iluminat şi de la alţi co­laboratori“, a spus Cristian Tomescu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Anul trecut, Golden Pigs i-a adus o cifră de afaceri de 30.000-35.000 de euro, din care circa 95% au venit din vânzările externe.

Iarna anului 2019 a adus prima participare a Golden Pigs la târgul de Crăciun de la Viena, unde vizitatorii au fost încântaţi de micile sculpturi destinate economiilor.

În ianuarie 2020, antreprenorul a participat pentru a doua oară la un târg din Germania, unde a încheiat acorduri de distribuţie pentru Franţa, Elveţia, Germania şi Austria cu doi parteneri care contribuie astfel la dezvoltarea afacerii. De altfel, cumpărătorii Golden Pigs de până acum sunt din toate colţurile lumii, de la Bulgaria, Ungaria, Marea Britanie, Spania, Olanda, Franţa, Italia, până la Japonia, Statele Unite ale Americii, Canada sau Australia.

„Pe perioada pandemiei, am resimţit o scădere a cifrei de afaceri, dar am văzut-o ca pe o oportunitate de a reevalua ceea ce facem bine şi ceea ce am putea face şi mai bine şi avem planuri cu care să recuperăm în scurt timp decalajul din 2020.“

Cum businessul Golden Pigs îşi are originile în obiceiul economisirii, Cristian Tomescu vrea să meargă mai departe cu proiectul lui şi, pe lângă variantele high end de produs pe care le pregăteşte, se află în căutarea unor parteneriate cu industria financiară pentru programe de educaţie financiară.

„Urmărim dezvoltarea variantei digitale Golden Pigs, însoţită de o aplicaţie pentru educaţia financiară a copiilor şi, de ce nu, a părinţilor. Ne gândim la o digitalizare a produsului nostru, pentru a putea face economii şi virtual.“

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania