Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cristina Dobrescu livrează scrisori caligrafiate şi cadouri în România şi în străinătate şi a obţinut venituri de 384.000 lei în 2018

06.12.2019, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Până pe 28 decembrie, ea va fi prezentă, cu o colecţie de globuri care se pot personaliza, rame foto cu mesaje caligrafice şi alte decoraţiuni în cadrul târgului de Crăciun organizat în mallul AFI Cotroceni din Bucureşti.

Până pe 28 decembrie, ea va fi prezentă, cu o colecţie de globuri care se pot personaliza, rame foto cu mesaje caligrafice şi alte decoraţiuni în cadrul târgului de Crăciun organizat în mallul AFI Cotroceni din Bucureşti.

Cristina Dobrescu a început să scrie scrisori caligrafic în urmă cu cinci ani, pentru a reînvia un obicei la care oamenii au renunţat odată cu expansiu­nea tehnologiei. Primele livrări erau gratuite, fiind susţinute de un sponsor, care însă, după trei luni, şi-a retras sprijinul. Cristina Dobrescu a luat atunci o pauză, a pregătit terenul, iar în septembrie 2014 şi-a relansat ideea, sub forma unei afaceri de această dată.

„Dintotdeauna mi-a plăcut să scriu. Am lucrat patru ani ca economist, visul meu era să ajung să lucrez într-un Big 4 (una dintre cele patru mari companii mondiale de consultanţă şi audit - n. red.), pentru că am făcut un master în audit. Dar sunt foarte fericită în acest domeniu creativ, îmi place că trebuie să vin tot timpul cu idei noi“, povesteşte Cristina Dobrescu, fondatoarea Livrez Dragoste - atelierul de scrisori.

Acum, ea livrează scrisori pe care o echipă de colaboratori le scrie frumos de mână. Variantele sunt două: persoana care plasează o comandă fie trimite textul pe care îl vrea caligrafiat, fie sugerează doar câteva idei pe care ar vrea să le evidenţieze, iar echipa Livrez Dragoste creează mesajul şi îl trimite ulterior spre aprobare. Scrierea caligrafică a unui mesaj durează în medie o oră, însă pentru o scrisoare pe o coală A3 poate ajunge şi la trei ore.

De la scrisori, Cristina Dobrescu a extins oferta şi cu mici cadouri şi flori, care însoţesc me­sajele scrise de mână. Antreprenoarea s-a aso­ciat cu o cofetărie şi o florărie, care furni­zea­ză cadourile. „În Bucureşti, avem un curier care li­vrează scrisorile pe bicicletă. Livrăm şi naţional, dar şi internaţional. Cele mai multe comenzi sunt însă pentru România. Durează maximum trei zile până când un colet ajunge la destinaţie, în funcţie de dorinţa clientului.“

Un glob costă 40 de lei şi vine ambalat într-o cutie de cadou cu fundă. O ramă cu mesaj costă 79 de lei.

Din echipa Livrez Dragoste fac parte cu­rie­rul, o persoană care stă în atelier şi se ocupă de primirea şi sortarea comenzilor, un caligraf şi 10-20 de colaboratori periodic, implicaţi în funcţie de proiectele care apar. O miniscri­soa­re trimisă prin intermediul atelierului Cristinei Dobrescu, la care se ataşează o cutie de macarons, costă 100 de lei. În funcţie de cadoul care însoţeşte scrisoarea, preţurile diferă. O miniscrisoare simplă, fără cadou, costă 45 de lei, iar una tip papirus este 165 de lei.

„Lucrăm doar cu furnizori din România - de hârtie, de ceară, de cerneală. În 2018, am avut 384.000 de lei (83.000 de euro - n. red.) cifră de afaceri, sumă în care intră atât livrările, cât şi participările la festivaluri - Summer Well, La pas pe Calea Victoriei, dar şi organizarea de ateliere de caligrafie pentru copii.“

Până pe 28 decembrie, ea va fi prezentă, cu o colecţie de globuri care se pot personaliza, rame foto cu mesaje caligrafice şi alte decoraţiuni în cadrul târgului de Crăciun organizat în mallul AFI Cotroceni din Bucureşti. Tot acolo, va organiza ateliere de personalizat globuri şi coroniţe.

Un glob costă 40 de lei şi vine ambalat într-o cutie de cadou cu fundă. O ramă cu mesaj costă 79 de lei.

„De anul viitor, îmi doresc să-mi măresc echipa. Vreau şi o insulă într-un mall, cu cadouri personalizate, de unde oamenii să ridice cadourile sau să poată comanda de acolo scrisorile“, spune Cristina Dobrescu.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania