♦ Tortul Zmeur, cu fistic şi zmeură, a devenit cel mai popular dintre toate, fiind preferatul clienţilor ♦ O altă opţiune populară este combinaţia dintre mango, cocos şi fructul pasiunii ♦ Multe alte sortimente îşi găsesc locul în meniul Zmeur.
Laboratorul de deserturi Zmeur este, pentru Cristina Mehedinţeanu şi partenerul ei, Nicolae Grigore, rezultatul mai multor ani de muncă în cofetării şi restaurante din străinătate. Întorşi în România în 2022, au fondat acest business, al cărui punct de activitate se află în zona Tineretului din Bucureşti. „Eu sunt pastry chef, am lucrat în mai multe locuri cu chefi renumiţi din Londra. Nicolae are experienţă mai mult pe zona de bucătărie, a lucrat în Norvegia. Am avut multe provocări de la început, pentru că, pe lângă experienţă şi cunoştinţe, ai nevoie şi de resurse. Încercăm acum să devenim şi antreprenori, pe lângă cofetari“, a povestit Cristina Mehedinţeanu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. Cristina a lucrat ca pastry chef în Londra la mai multe restaurante şi cofetării cu nume mari, precum Harrods, Ottolenghi şi Cakes and Bubbles by Albert Adria, în timp ce Nicolae a profesat şi el ca chef şi pastry chef în Norvegia. Au ajuns astfel să acumuleze opt ani de experienţă în domeniul gastronomiei, după ce în trecut lucraseră în domenii complet diferite, având joburi „de birou“. Brandul a fost ales de Cristina, pentru că îi plac foarte mult zmeura şi deserturile cu zmeură, astfel încât s-a gândit să încorporeze acest detaliu şi în numele afacerii. După aproape doi ani de la debut, businessul Zmeur se află pe trend de creştere.
Cu un angajat şi mai mulţi interni cooptaţi în echipă de-a lungul timpului, cei doi antreprenori sunt deschişi să ofere şi altora din secretele învăţate de ei.
„Avem comenzi ocazionale pentru evenimente, dar şi comenzi din partea clienţilor noştri fideli şi colaborăm cu mai multe localuri cărora le furnizăm deserturile. În portofoliul nostru se regăsesc torturile clasice, care pot fi personalizate, dar şi o gamă de torturi-mousse.“
Tortul Zmeur, cu fistic şi zmeură, a devenit cel mai popular dintre toate, fiind preferatul clienţilor. O altă opţiune populară este combinaţia dintre mango, cocos şi fructul pasiunii. Multe alte sortimente îşi găsesc locul în meniul Zmeur.
„Facem şi torturi personalizate, dar deja meniul este suficient de mare încât clienţii să aibă de unde să aleagă.“
Un kilogram de tort marca Zmeur porneşte de la 150 de lei şi ajunge la 170 de lei, în funcţie de ingredientele folosite.
„Ne dorim să avem şi un spaţiu de desfacere, dar depinde mult de cum va evolua laboratorul. Vrem să ne asumăm riscuri calculate, cheltuielile sunt foarte mari, trebuie să ai varietate în vitrină, se schimbă produsele şi oferta. Se fac oricum multe comenzi online, ceea ce ne ajută.“
Totuşi, admite Cristina, cofetăria îţi dă ocazia de a avea mai multă interacţiune cu clienţii.
„Îmi doresc să putem ajunge să facem livrări în mai multe zone din oraş şi să avem mai multă vizibilitate online, pentru că asta ţine loc de punct de desfacere.“
Un kilogram de tort marca Zmeur porneşte de la 150 de lei şi ajunge la 170 de lei, în funcţie de ingredientele folosite.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE