Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cristina Nesterov, de profesie stomatolog, a creat un brand de lapte din caju după un experiment făcut în propria bucătărie. „Acum putem produce până la 100 de litri zilnic“

12.12.2020, 01:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Vacaju a prins contur în toamna lui 2020, deşi primele demersuri pentru business au fost făcute în iarna anului 2019 l Pandemia a amânat cu cel puţin trei luni ieşirea pe piaţă.

Cristina Nesterov a făcut prima dată lapte din caju în urmă cu patru ani, în propria bucătărie, într-o perioadă în care căuta alternative pentru laptele de vacă, la care fiul ei este alergic. A ales nucile caju pentru că a constatat că, după presare, laptele poate fi consumat ca atare şi nu mai trebuie strecurat. Se folosea doar de blenderul de acasă şi în curând prietenele ei cu copii au început să-i ceară să le facă şi lor lapte din caju. De aici s-a născut ideea de business din spatele Vacaju.

„Am închiriat un spaţiu în zona Panduri din Bucureşti, unde am amenajat atelierul. Investiţia a ajuns la 35.000 de euro şi o să mai fie nevoie să investim, deoarece ne dorim să ne mărim capacitatea de producţie. Acum putem să producem până la 100 de litri pe zi şi este suficient în momentul acesta. Facem tot posibilul să avem stoc constant“, a povestit Cristina Nesterov la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Materia primă - nuca de caju - provine din Vietnam, în România clima nefiind potrivită pentru culturi de acest tip. De procesul de producţie a laptelui Vacaju sunt responsabile, alături de Cristina Nesterov, încă două persoane. Împreună lucrează zi de zi pentru a putea trimite laptele în toată ţara prin curier.

„Preţurile sunt între 18 şi 35 de lei. Sticla cu lapte cu vanilie de 250 ml este 18 lei, la fel şi «cajurtul». Variantele de 1 litru pentru vanilie şi simplu sunt 35 de lei. Vacaju poate fi comandat online, dar se găseşte şi în câteva localuri din Bucureşti, precum Plantini One Herăstrău, în magazinele Biocorner, la Nasul Roşu. Am ajuns şi la Constanţa, în băcănia care se numeşte Cămara Mariei. Ne dorim să găsim şi alţi colaboratori în ţară.“

Preţurile sunt între 18 şi 35 de lei. Sticla cu lapte cu vanilie de 250 ml este 18 lei, la fel şi „cajurtul“. Variantele de 1 litru pentru vanilie şi simplu sunt 35 de lei.

Vacaju a prins contur în toamna lui 2020, deşi primele demersuri pentru business au fost făcute în iarna anului 2019. Pandemia a amânat cu cel puţin trei luni ieşirea pe piaţă, însă Cristina Nesterov a avut curaj să pornească pe drumul antreprenoriatului în plină pandemie. De profesie medic stomatolog, cu specializare în laser stomatologic şi şase ani de experienţă în domeniu, ea a ţintit de la început, prin Vacaju, părinţii ca ea şi soţul ei, care au copii cu diverse alergii, dar şi oamenii care pur şi simplu vor să consume un produs mai sănătos.

„Băuturile sunt îndulcite cu curmale, fără zahăr, aditivi sau conservanţi. Folosim doar apă filtrată la prepararea produselor Vacaju. Iaur­tul este raw, neprocesat termic, fer­men­tat natural, cu culturi de bacterii vegane şi are un termen de valabilitate de două săptă­mâni. Termenul de valabilitate al laptelui este de şase săptămâni.“

Cristina Nesterov se gândeşte acum să înceapă colaborări şi cu magazine din Europa, dar şi cu supermarketuri din România. Pentru 2021, ea şi-a propus să introducă opţiunea de abonamente în sistem refill pentru clienţii care vor să primească periodic lapte şi să returneze sticlele folosite.

„Ne dorim să fim sustenabili şi alegem materiale cât mai prietenoase cu mediul. Acolo unde putem, refolosim sau reciclăm.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania